16.4 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateSalubritatea se pregătește de iarnă

Salubritatea se pregătește de iarnă

Salubritate Craiova a scos la licitație un acord-cadru pe cinci luni pentru contractul privind utilajele de deszăpezire, cu aproximativ două luni mai devreme față de anul trecut. Spre deosebire de 2013, achiziția de anul acesta se va face pe loturi, pentru a nu interveni probleme de funcționalitate. Firmele care vor câștiga cele trei loturi vor semna contracte subsecvente și vor plăti penalități dacă nu-și respectă angajamentele asumate.

SC Salubritate Craiova SRL se pregătește de pe acum de iarnă. Pentru ca procedura de achiziție să nu treneze, cum se întâmplă de multe ori, conducerea a scos mai devreme la licitație contractul „Închiriere vehicule industriale și camioane cu șofer, care să presteze servicii specifice de deszăpezire pe arterele rutiere din Craiova în iarna 2014-2015 – achiziție pe loturi“.

„Am vrut ca acum să nu mai existe probleme cu utilajele”

Alegerea de a face achiziția pe loturi a fost explicată de directorul Salubrității, Cristian Ștefan Popescu. Acesta a explicat că în iarna care a trecut nu au fost suficiente autobuze. „Am vrut ca acum să nu mai existe probleme cu utilajele. Anul trecut am avut cod galben, cod portocaliu, iar la un moment dat, utilajele pe care le aveam erau insuficiente. De data aceasta, am schimbat puțin și structura utilajelor pe care le cerem, comparativ cu anul trecut. Am hotărât să licităm pe loturi, pentru că în septembrie deja putem să știm cine s-a înscris la licitație și cu ce anume. Iar dacă rămâne vreun lot neacoperit, putem să rezolvăm problema sau să reluăm licitația. Și ca să nu reluăm procedura cu totul, luăm numai pe lotul respectiv, ca să fie totul funcțional“, a explicat Popescu.
Acordul-cadru va fi semnat pe o perioadă de cinci luni (17 noiembrie 2014 – 15 martie 2015), fiind semnate două contracte subsecvente: unul pentru activitățile din 2014 și altul pentru 2015. Primul lot va viza vehicule pentru împins zăpada și împrăștiat material antiderapant (7-11 bucăți), cel de-al doilea se va axa pe vehicule multifuncționale (34-43 de bucăți) și lotul trei se referă la vehicule pentru transportarea zăpezii, a materialului antiderapant și pentru tractare (trei-opt bucăți). Numărul total de vehicule ce vor fi închiriate, în funcţie de activităţile prestate, este de minimum 44 şi maximum 62 de bucăţi.

Penalități pentru întârzieri sau lipsuri

Valoarea estimată a contractului din iarna aceasta este între 1.765.000 și 2.400.000 de lei, în condițiile în care deszăpezirea pentru anul 2013-2014 a costat 1,8 milioane de lei. În ceea ce privește timpul de reacție al utilajelor, directorul Salubrității a menționat că „în contractul cu firmele care vor câștiga este menționat faptul că vor fi pedepsite pecuniar dacă în două ore nu înlocuiesc utilajul defect sau pe cel care are deserventul bolnav, spre exemplu“. Firmele vor fi taxate cu 1% din valoarea totală a contractului pentru fiecare oră de întârziere pe perioada de acțiune, iar în cazul în care se constată absența unui utilaj comandat și cuprins în oferta tehnică, prestatorul va plăti beneficiarului suma de 10.000 de lei pentru fiecare utilaj lipsă, după cum se arată în modelul de contract.  
Ca și anul trecut, va fi colectată zăpada din oraș și va fi transportată în afara lui, în momentul în care se strâng cantități mari. Acțiunile se vor desfășura, în principal, în punctele esențiale pentru partea de circulație, în care vizibilitatea este vitală. În același timp, Salubritatea va acționa și ea cu utilajele și angajații săi. „Noi avem treizeci și ceva de utilaje, care sunt pregătite. Vor fi și cei cu lopata, și cei care dau cu antiderapant pe trotuare“, a încheiat Popescu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS