11.7 C
Craiova
marți, 23 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCraiova - Constanța cu supertrenul Hyperion

Craiova – Constanța cu supertrenul Hyperion

http://www.youtube.com/watch?v=JccyHjpnbdk

\n

De la 1 august, craiovenii pot călători la mare cu trenul de mare viteză produs în Bănie

Grupul feroviar Softronic a anunțat vineri că, începând cu 1 august, va pune la dispoziția călătorilor trenul electric Hyperion, pe ruta Craiova – București – Constanța. Garnitura va circula cinci zile pe săptămână. „Trenul va porni dimineața, la ora 4.00, din Craiova, și va ajunge în jur de ora 10.00 la Constanța, cu o pauză de o jumătate de oră la București, în Gara de Nord. La întoarcere, plecarea va fi după-amiază (ora 14.00). Biletele vor fi la un preț foarte bun față de concurență. Prețul propus este de 80 lei/persoană“, a precizat Radu Zlatian, reprezentantul firmei.
Trenul va fi operat de Softrans SRL, firma de transport marfă și călători a grupului Softronic. Rama electrică dezvoltată la Craiova cu know-how italian și finanțare UE poate atinge viteza maximă de 160 km/h, are lungimea de 70 de metri (patru vagoane) și 145 de tone, putând transporta 150 de persoane pe scaune. Proiectul s-a concretizat în documentația de fabricație rezultată în urma construirii prototipului. Societatea are în plan construcția de serie, dar rămâne de văzut ce va face Ministerul Transporturilor (MT). „Potrivit unei documentații întocmite în 2012 de MT, pe piața internă de călători este nevoie de 150 de trenuri de călători până în 2020. Cu niște adaptări la linia de producție, noi am putea să fabricăm patru trenuri pe an. Aceasta în condițiile în care MT și-ar prevedea în buget cumpărarea de astfel de trenuri“, a mai spus Radu Zlatian. Evident, achiziția de trenuri de călători nu se poate face decât prin licitație publică, iar concurența este foarte mare, printre marii jucători de pe piață aflându-se Alshtom, Siemens sau Bombardier. Totuși, Softronic ar avea un atu: costurile de producție mai mici. „Vom încerca să asimilăm de pe piața internă unele componente, prin partenerii noștri. În al doilea rând, costurile cu mâna de lucru, amortizarea și regia sunt mai mici. Întotdeauna produsul nostru va fi mai ieftin cu cel puțin 25% față de cele similare de afară“, a precizat Zlatian. Varianta de rezervă a companiei presupune exploatarea trenurilor prin Softrans SRL, dar dezvoltarea logistică a unei companii de transport cere timp.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS