17 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateDrumurile noastre toate se vor asfalta vreodată?

Drumurile noastre toate se vor asfalta vreodată?

\n

Craiova-Calafat, un drum aşteptat cu sufletul la gură mai ales de la deschiderea podului Calafat-Vidin, mai are mult până va fi inaugurat complet. Totuşi, tronsonul de drum Craiova-Galicea Mare, unde lucrările sunt executate de firma Delta ACM ‘93, ar fi preconizate să se încheie în luna iunie a anului viitor. În acelaşi timp, tronsonul Cârcea-Craiova din Centura de Sud, denumit şi „Centura Ford“, este în acelaşi stadiu de un an din cauza apariţiei unor lucrări suplimentare, spun reprezentanţi ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.

Tronsonul Craiova-Galicea Mare din drumul Craiova-Calafat, care cuprinde primii 48 de kilometri din această rută, ar urma să fie gata în iunie 2015, conform reprezentanţilor Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Construcţia acestuia, începută în noiembrie 2011, ar fi trebuit să se încheie în toamna lui 2013, însă acest lucru a fost îngreunat de lipsa fondurilor pentru exproprieri. Totuşi, CNADNR a decontat toate lucrările. „La începutul anului 2013 nu au existat bani, însă, la sfârşitul anului, CNADNR a decontat toate lucrările executate. Constructorul nu a putut să aloce muncitori şi materiale fără o siguranţă“, spun sursele citate în legătură cu ritmul lucrărilor. Cu toate acestea, porţiunea de drum amintită ar urma să fie gata la anul. „Anul acesta credem că vom avea un strat de asfalt nou pe tot sectorul Craiova-Galicea Mare şi considerăm că acest tronson va fi gata la anul, în iunie“, explică reprezentanţii CNADNR.

Tronsonul Galicea Mare-Calafat: „Ritmul lucrărilor este foarte redus“

În ceea ce priveşte al doilea sector de drum, cuprins între Galicea Mare şi Calafat (km 48 – km 84), acesta a fost adjudecat anul trecut de firma grecească Mochlos SA, după doi ani de contestaţii şi procese. „Constructorul se confruntă cu diverse probleme pe care nu le înţelegem. Ritmul lucrărilor este foarte redus şi nu se poate estima un termen de încheiere a lucrărilor“, spun sursele citate. Valoarea contractelor pentru cele două tronsoane de drum este de 151.444.675,35 de lei fără TVA pentru Craiova-Galicea Mare şi de 81.947.643,47 lei fără TVA pentru Galicea Mare-Calafat.

Centura de Sud, ţinută în loc de lucrări suplimentare

Sursele citate din cadrul CNADNR au explicat că, în cazul Centurii de Sud a Craiovei, lucrările stagnează de un an. Deşi tronsonul Cârcea-Pieleşti, denumit şi „Centura Ford“, este realizat în proporţie de 70%, apariţia unor lucrări suplimentare la pasajul peste calea ferată Craiova-Piatra Olt au făcut ca nimic să nu se mai mişte de un an. „Tergiversarea aprobării/adjudecării acestora conduce la stagnarea lucrărilor de un an. Se aştepta un ordin de variaţie sau o achiziţie publică, însă se spune că s-a întocmit documentaţia de atribuire a acestor lucrări prin achiziţie publică“, spun reprezentanţi ai CNADNR. Lucrările, executate de SECOL SpA/SECOL România SRL, au o valoare a contractului de 35,9 milioane de lei fără TVA şi au început pe 30 mai 2012. Cea mai mare parte a finanţării pentru acest proiect (85%) este suportată din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), restul fiind acoperit de guvernul român (15%).

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS