8.9 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitatePrefectura Dolj va avea o evidenţă online a apostilei

Prefectura Dolj va avea o evidenţă online a apostilei

Prefectura Dolj va beneficia, împreună cu alte prefecturi din ţară, de un proiect pe fonduri europene ce constă în crearea unui sistem centralizat pentru evidenţa apostilei. Proiectul are o valoare totală eligibilă de 1.645.015 lei, iar sistemul va începe să funcţioneze în cea de-a doua jumătate a anului viitor.

Implementarea acestui proiect vine ca o necesitate în uşurarea activităţii prefecturilor şi pentru a preveni falsificarea apostilelor, lucru care s-a încercat de multe ori şi la noi în ţară. Apostila este o ştampilă sau un certificat eliberat de autorităţile unui stat semnatar al Convenţiei de la Haga, care urmează să fie prezentată pe teritoriul altui stat semnatar al convenţiei. Ea atestă originea actului oficial în vederea înlesnirii folosirii sale în afara graniţelor statului emitent. Convenţia Apostilă este ratificată în 105 state şi este cea mai utilizată dintre cele 38 ale Conferinţei de Drept Internaţional Privat de la Haga.

Ciobotea: „Implementarea previne riscul de folosire a apostilei falsificate“

„Până în prezent, existau anumite erori, anumite greşeli. Era foarte grea verificarea aceastei apostile, ea nu putea fi verificată decât prin sistem de telefon, de e-mail, de fax. Un stat semnatar al convenţiei, ca să poată verifica dacă actul este autentic sau nu, trebuia să ia legătura cu Ambasada României din statul respectiv, ambasada cu Ministerul de Externe, Ministerul de Externe cu Instituţia Prefectului. Prin această implementare de proiect se va realiza o activitate online şi oricine din statele membre UE care sunt semnatare ale Convenţiei de la Haga poate să verifice autenticitatea actului respectiv“, a spus subprefectul judeţului Dolj, Ionel Ciobotea. Acesta a adăugat că „în ultimii ani, s-a încercat şi la noi în ţară o falsificare a acestei apostile de către anumite persoane care au crezut că se poate şi aşa. Au încercat aceasta în scopul de a produce efecte juridice pe teritoriul altui stat. Această implementare previne şi scoate, dacă este posibil, riscul de folosire a acestei apostile falsificate“, a precizat Ciobotea.

Sistemul ar urma să devină funcţional de la 1 septembrie 2014

Conform contractului, perioada de implementare este de 16 luni (8.07.2013 – 8.11.2014), iar valoarea totală eligibilă a proiectului este de 1.645.015 lei, dintre care 284.587,60 lei vor fi suportaţi din bugetul naţional. Proiectul va trebui să treacă prin mai multe faze. Anunţul acestui proiect este prima dintre ele, după care urmează procedura de achiziţie publică, instruirea personalului, asigurarea materialelor necesare şi, în fine, intrarea în funcţiune. Conform subprefectului Ionel Ciobotea, acesta ar urma să funcţioneze în a doua jumătate a anului viitor, în jurul datei de 1 septembrie.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS