8 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitatePonta a graţiat publicitarii

Ponta a graţiat publicitarii

Panourile publicitare care nu respectă Legea nr. 185/2013 rămân în picioare şi după 1 ianuarie 2014, după ce guvernul Ponta a aprobat o ordonanţă care prelungeşte termenul-limită până la 1 octombrie 2015. Timp suficient pentru politicieni să ne zâmbească de pe aceste panouri în campaniile pentru europarlamentare şi prezidenţiale din 2014. Între timp, Senatul are pe masă un proiect care elimină toate obligaţiile importante stabilite prin Legea nr. 185/2013.
Guvernul Ponta a adoptat, la începutul acestei săptămâni o ordonanţă de urgenţă, (OUG) care a venit ca o graţiere pentru companiile care activează în domeniul publicităţi stradale. Potrivit Legii nr. 185/2013 (5 iulie 2013), publicitarii trebuie să respecte reguli stricte în ceea ce priveşte amplasarea panourilor stradale, termenul-limită acordat de lege fiind 1 ianuarie 2014. Potrivit OUG adoptată de guvern, termenul-limită se prorogă până la data de 1 octombrie 2015. Perioada de graţie este suficientă pentru ca politicienii să profite din plin de binefacerile expunerii stradale, în perioada campaniilor electorale pentru alegerile europarlamentare şi prezidenţiale din 2014. Printre motivele invocate de guvern pentru prelungirea termenului de aplicare a legii se află: lipsa de resurse umane şi financiare a primăriilor, criza economică, complexitatea măsurilor care trebuie luate, precum şi riscul unor procese cu firmele de publicitate care au contracte valabile. „În lipsa prorogării acestui termen, există riscul ca o serie de agenţi economici care au contracte de publicitate cu autorităţile publice locale să se considere vătămaţi în drepturile lor şi să se îndrepte în justiţie împotriva acestora“, se arată în referatul ataşat proiectului OUG.

Să se revizuiască primesc, dar să nu se schimbe nimic

Pe de altă parte, trebuie spus că la Senat se află deja o iniţiativă legislativă privind modificarea Legii nr. 185/2013 – care elimină multe prevederi importante ale acestui text normativ. Spre exemplu, legea de modificare vizează exact art. 56 alin. (1) despre care vorbeam mai sus. Potrivit acesteia, „mijloacele de publicitate autorizate până la data intrării în vigoare a prezentei legi pot fi menţinute pe amplasamentele autorizate“, indiferent dacă ele respectă sau nu prevederile legii. Legea de modificare lasă fără atribuţii în domeniul controlului Inspectoratul de Stat în Construcţii (ISC), acesta fiind lăsat în seama primăriilor. De asemenea, textul abrogă mai multe articole din legea actuală, care interzic: montarea panourilor pe trotuare mai mici de 2,25 m şi pe spaţiile verzi dintre trotuar şi carosabil; amplasarea publicităţii pe spaţiile vitrate ale clădirilor; amplasarea publicităţii pe spaţiile verzi ornamentale, pe clădirile instituţiilor publice şi pe arbori. În fine, se propune abrogarea articolului care obligă firmele să amplaseze panouri stradale pe fundaţii obligatoriu îngropate la nivelul solului.
Bogdan Groşereanu

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS