24.3 C
Craiova
marți, 16 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateContract adiţional pentru finalizarea Transalpinei

Contract adiţional pentru finalizarea Transalpinei

Guvernul pregăteşte un act normativ prin care să fie demarate procedurile de finalizare a lucrărilor la Transalpina, cea mai înaltă şosea din România. Lucrările de realizare a şoselei au fost întrerupte odată cu arestarea patronului firmei Romstrade, Nelu Iordache, şi nimeni nu s-a mai ocupat nici măcar de întreţinerea asfaltului, cu excepţia activităţilor de deszăpezire şi îndepărtare a stâncilor de pe carosabil efectuate în iarnă, respectiv în primăvară de către angajaţii Secţiei de Drumuri Naţionale Târgu Jiu. În prezent, drumul este predat constructorului şi, teoretic, circulaţia autovehiculelor nu este reglementată de către vreo autoritate. Singurul lucru realizat a fost avertizarea conducătorilor auto asupra riscurilor de a traversa şoseaua Transalpina. Aceştia trebuie să circule cu prudenţă, având în vedere că nu au fost montate nici un fel de elemente de siguranţă.

Act adiţional la o lucrare de 400 de milioane de euro

Potrivit reprezentanţilor Consiliului Judeţean Gorj, finalizarea modernizării drumului Transalpina va fi realizată printr-un contract adiţional la cel existent. Valoarea de până acum a finanţării asigurate fostului constructor a fost de 400 de milioane de euro, reprezentând una dintre cele mai scumpe şosele din România. Costul ridicat ar putea fi justificat de cei implicaţi în proiect prin faptul că este vorba de o lucrare realizată în zona montană şi au fost necesare activităţi complexe în porţiunile cu stâncă. Deocamdată, nu a fost efectuată o evaluare cu privire la costurile presupuse de încheierea lucrărilor, însă, pe lângă montarea echipamentelor de siguranţă, respectiv a parapeţilor şi a panourilor de avertizare, mai sunt necesare asfaltări şi consolidări ale carosabilului, precum şi consolidări ale versanţilor, astfel încât pe şosea să nu mai ajungă bucăţi de stâncă şi grohotiş. Transalpina este cea mai înaltă şosea din România şi atrage an de an zeci de mii de turişti din România şi din Europa. Obiectivul este considerat strategic în ceea ce priveşte dezvoltarea turistică a judeţului Gorj, având în vedere şi zona Rânca, unde există peste 700 de cabane, pensiuni şi hoteluri.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS