6.7 C
Craiova
marți, 19 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateActele de stare civilă, obţinute doar cu buletinul

Actele de stare civilă, obţinute doar cu buletinul

România va avea la sfârşitul anului 2014 un sistem care „va face uitată birocraţia“ la emiterea actelor de stare civilă, acestea urmând să fie obţinute de cetăţeni doar prin simpla prezentare a unui act de identitate la primărie, potrivit ministrului pentru Societatea Informaţională, Dan Nica. „Vreau să vă vorbesc de două proiecte IT naţionale. Primul se referă la sistemul naţional de eliberare a actelor de stare civilă. Dacă vrei să obţii un certificat de naştere, oriunde te duci, la un spital, la o primărie, ai uitat de partea de birocraţie. După ce sistemul va deveni funcţional, toate actele de stare civilă vor fi disponibile într-o bază de date centrală. Funcţionarul de la primărie sau de la spital îţi va găsi certificatul de naştere, de căsătorie sau alte acte de stare civilă prin accesarea acestei baze de date. Nu mai multiplici la xerox nimic, nu mai umbli cu actele în original, s-a terminat cu toată hârţogăria“, a spus Dan Nica. El a arătat că funcţionarea sistemului, a cărui durată de realizare va fi de 18 luni, presupune scanarea tuturor actelor de stare civilă din România din ultimii 100 de ani.
Realizarea sistemului va creşte gradul de transparenţă a prelucrării datelor de stare civilă, va reduce birocraţia şi timpul necesar emiterii unui certificat de stare civilă, precum şi gestionarea coerentă şi asistată, prin mijloace IT, a unui volum important de activităţi de stare civilă.
Al doilea proiect IT la care s-a referit Nica este Registrul Agricol al României. „El are un buget iniţial de 50 de milioane de euro. Dacă vor fi economii şi suplimentări, sper să-l ducem la 100 de milioane de euro, în urma căruia 750 sau 1.500 de localităţi vor avea pentru prima dată sistemul care le va permite partea de parcelare. Sper să atrag finanţare şi din bugetul alocat României în exerciţiul financiar 2014-2020 pentru cadastru, care se ridică la 500 de milioane de euro. Cu sumele actuale, din economii, dar şi din bugetul de 500 de milioane de euro, sper să extind acest sistem la nivel naţional“, a spus Nica.
Registrul Agricol al României va conţine informaţii despre fiecare gospodărie, precum numărul membrilor gospodăriei, suprafeţe, tipuri de culturi, maşini, instalaţii sau unelte.
Cerinţele proiectului vor impune standarde de interoperabilitate între primării, consilii judeţene, Ministerul Afacerilor Interne, Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, Ministerul Finanţelor şi Oficiul Naţional Registrul Comerţului. Beneficiarii proiectului sunt consiliile judeţene, ca lideri de proiect, în parteneriat cu alte unităţi administrativ-teritoriale din judeţul respectiv.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS