16.7 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateRevelionul RSR, sub lupa anchetatorilor

Revelionul RSR, sub lupa anchetatorilor

Comisarii Gărzii Financiare, inspectorii sanitari şi de muncă, precum şi poliţiştii de la Investigarea Fraudelor anchetează firma care a organizat Revelionul 2013 la Palatul RSR din Podari. Petrecerea cu 700 de invitaţi a degenerat într-un scandal, după ce mai mulţi clienţi au reclamat că au primit peşte stricat şi alune cu viermi.

Grand Resort Pallace SRL, firma care a organizat revelionul de coşmar la Palatul RSR din Podari, a fost luată la puricat de mai multe instituţii ale statului. Serviciul de Investigare a Fraudelor (SIF) din cadrul IPJ Dolj a cooptat mai multe echipe de control pentru efectuarea de verificări amănunţite: Garda Financiară (GF), Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) şi Inspecţia Sanitară de Stat (ISS Dolj). Comisarii Gărzii Financiare vor să vadă dacă veniturile provenite de la cei peste 700 de clienţi au fost evidenţiate în contabilitate sau avem un caz de evaziune fiscală. Echipele de control verifică mai multe tipuri de documente, cum ar fi actele de provenienţă a mărfii, lista de angajaţi temporar şi permanent, fişele de protecţia a muncii, dotarea corespunzătoare a localului, din punct de vedere al respectării normelor de siguranţă alimentară etc. Primele rezultate ale controlului vor fi făcute publice în cursul săptămânii viitoare, au anunţat factorii implicaţi.
În cursul zilei de ieri, Ciprian Ogarcă, unul dintre participanţii la Revelion, a depus o sesizare la Direcţia Sanitar-Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) Dolj, aducând ca probă alune infestate cu viermi. „În cursul săptămânii viitoare, vom avea rezultatele analizei. Cel mult, putem spune dacă alunele sunt alterate şi infestate cu viermi, dar nu putem certifica dacă provin din localul cu pricina. Probele trebuia ridicate de către inspectorii noştri şi sigilate, cu martori, acestea sunt procedurile“, a declarat Andrei Butaru, directorul DSVSA Dolj.
Răzvan Iancu, unul dintre clienţii care a participat la Revelion cu mai mulţi prieteni, afirmă că nu a primit din partea localului nici un fel de document pentru banii achitaţi, 300 de lei de familie.
„Chiar vorbeam cu prietenii mei că nu ni s-a dat nimic, nici chitanţă şi nici bon fiscal. Eu i-am dat banii direct lui Costi, am plătit 100 de lei de familie ca arvună, apoi 200 de lei, înainte de Revelion. Cred că erau bani la negru. Am primit, în schimb, câte o invitaţie personalizată cu numele clientului, numărul mesei şi ştampila firmei“, a afirmat Răzvan Iancu.
Într-o perioadă, evenimentele de la Palatul RSR erau organizate de Gheorghe Constantin prin Nunta de Basm SRL, firmă înfiinţată în 2005. Societatea este deţinută acum de Gheorghe Florea, tatăl patronului. În 2011, Costi a înfiinţat o altă firmă, Grand Resort Pallace SRL, la care este acţionar majoritar (92,3%) şi unde îl are coacţionar pe Gheorghe Florea (7,7%). Interesant este că cele două firme au raportat la Fisc date financiare asemănătoare în ce priveşte profitul. Ultimul bilanţ al firmei Nunta de Basm SRL datează din 2009. La o cifră de afaceri de 1,2 milioane de lei şi un număr mediu de zece salariaţi, firma a raportat un profit net de circa 87.000 de lei. Ultimul bilanţ al Grand Resort Pallace SRL datează din 2011. La o cifră de afaceri de doar 280.000 de lei şi 0 salariaţi, firma a raportat un profit de aproximativ 87.000 de lei.

Afacerişti pe persoană fizică

În ultimii trei ani, Fiscul doljean a controlat mai multe restaurante din Craiova care organizau diverse evenimente (nunţi, botezuri) săptămânal, inclusiv petrecerea de Revelion la trecerea dintre ani, dar în acte erau declarate doar câteva astfel de evenimente într-un an întreg. „Am avut cazuri în care mai multe firme care aveau ca obiect de activitate organizarea de evenimente de acest gen (şi mă refer la nunţi, botezuri şi petreceri de Revelion), deşi organizau evenimente în fiecare săptămână, în sezoanele de nunţi declarau în actele contabile doar trei-patru evenimente pe tot parcursul anului. S-au luat informaţii de la furnizori, în speţă de la Metro şi Selgros, şi s-a constatat că în fiecare săptămână persoanele care se ocupă de administrarea acestor  restaurante cumpărau pe persoană fizică cantităţi uriaşe de alimente, cam cât pentru o nuntă. Or ce puteau să facă ei cu acele cantităţi de alimente săptămânal? Este evaziune fiscală mai mult decât evidentă“, a declarat Ioan Filipescu, directorul executiv adjunct al Fiscului doljean, care este şi şeful Activităţii de Inspecţie Fiscală din cadrul DGFP Dolj. El a adăugat că era evident că administratorii firmelor care organizau evenimente se aprovizionau pe persoană fizică din hipermarketuri şi introduceau „la negru“ alimentele în restaurant, după care le utilizau la nunţi, botezuri sau petreceri de Revelion. După ce au fost controlate acele restaurante care organizau frecvent evenimente, dar care declarau doar o mică parte din activitatea economică reală a firmei, „s-au întocmit acte de control, iar prin estimare, în funcţie de cantităţile de alimente aprovizionate săptămânal pe persoană fizică şi în funcţie de adaosul comercial practicat de firma respectivă, s-au stabilit sume în plus de plată la TVA şi impozit pe profit. În multe cazuri, administratorilor acestor firme li s-au întocmit dosare penale“, a spus Ioan Filipescu. În urmă cu un an, el preciza că multe dintre restaurantele craiovene verificate practicau şi adaosuri de 400%. Or, dacă aceşti bani ajungeau în buzunarele patronilor, este evidentă amploarea evaziunii din acest domeniu. Directorul adjunct al Fiscului doljean a declarat că vor fi verificate în continuare restaurantele din Dolj care organizează evenimente mari, cum ar fi nunţi sau revelioane.

Restaurante cu administratori penali
Fiscul doljean susţine că din 2010 şi până acum au fost verificate 25 de restaurante care organizau evenimente mult mai des decât cele declarate în acte. În urma acestor controale, s-au stabilit sume suplimentare de plată către bugetul statului de aproape două milioane de lei şi, în plus, s-au diminuat pierderile fiscale ale mai multor societăţi (restaurante) cu 908.541 de lei, potrivit directorului adjunct Ioan Filipescu. Acesta a mai declarat că s-au întocmit mai multe plângeri penale administratorilor unora dintre restaurantele verificate, pentru un prejudiciu adus statului de 1.077.535 de lei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS