27.3 C
Craiova
marți, 16 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateAutostradă între Craiova şi Slatina

Autostradă între Craiova şi Slatina

Actualul guvern reia ideea fostului ministru al transporturilor, Radu Berceanu, privind construirea unei Autostrăzi a Sudului, care să lege Bucureştiul de Timişoara, trecând prin Craiova. Noua variantă nu va trece, însă, pe la Caracal, ci mult mai la nord, pe lângă Slatina, înainte de a ajunge la Craiova.
Luni, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat că, pe 29 noiembrie, a fost desemnat câştigătorul licitaţiei pentru elaborarea studiului de prefezabilitate aferent Autostrăzii Sudului. „Oferta câştigătoare aparţine SC Expert Proiect 2002 SRL. Valoarea ofertei câştigătoare este de 781.851,94 lei (fără TVA). Durata contractului este de șase luni“, informează CNADNR.
Deocamdată, traseul Autostrăzii Sudului nu este clar definit, însă ar trebui să lege oraşele Alexandria, Giurgiu, Roşiori, Slatina, Craiova, Drobeta Turnu Severin, Lugoj şi Timişoara.
CNADNR a propus patru variante de traseu pentru noua autostradă. Firma care va elabora studiul de prefezabilitate va trebui să recomande un „scenariu optim“, precum şi „avantajele scenariului recomandat“, potrivit documentaţiei de atribuire. Se estimează că autostrada va avea o lungime de 520 de kilometri, iar costurile construcţiei ar urma să se apropie de 2,6 miliarde de euro. Vechiul traseu pe care se dorea construirea Autostrăzii Sudului urma să treacă pe lângă Caracal, judeţul Olt, cu legătură în centura Caracalului, aflată în construcţie. Întâmplător sau nu, CNADNR a anunţat marți şi stoparea lucrărilor la această Centură a Caracalului, dar şi a unei alte lucrări, ambele atribuite în urma unor licitaţii firmei Romstrade a lui Nelu Iordache. „Au fost transmise înştiinţările de reziliere a următoarelor contracte: Modernizare DN5 Bucureşti – Adunaţii Copăceni, km 7+573 – km 19+220, semnat între CNADNR SA şi SC Romstrade SRL, pe 22 martie 2011; Construcţia variantei de ocolire a municipiului Caracal, semnat între CNADNR SA şi SC Romstrade SRL pe 31 ianuarie 2011“, se arată în comunicatul CNADNR, care justifică rezilierea acestor contracte prin imposibilitatea de a-şi îndeplini obligaţiile contractuale şi de a finaliza toate lucrările până la expirarea duratei de execuţie a lucrărilor“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS