13.1 C
Craiova
joi, 18 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateDoljenii apelează la Avocatul Poporului

Doljenii apelează la Avocatul Poporului

Cu o medie de 360 de petiţii pe an, Doljul se află în topul naţional privind apelul la Avocatul
Poporului pentru rezolvarea problemelor pe care cetăţenii le au cu autorităţile

Doljenii au învăţat să lucreze cu Avocatul Poporului şi folosesc această oportunitate din plin, indică statisticile anuale privind petiţiile, puse la dispoziţie de către reprezentanţii instituţiei. Ultimul raport de activitate publicat, cel referitor la anul 2010, poziţionează judeţul Dolj pe un loc fruntaş în ţară. Cu 360 de petiţii înregistrate, Doljul se află pe locul patru, după Bucureşti (1.412), Iaşi (458) şi Argeş (399).
„Biroul Teritorial Craiova funcţionează din 2006 şi are aria de competenţă în raza Curţii de Apel Craiova, adică Dolj, Gorj, Olt, Mehedinţi. La început, oamenii nu cunoşteau rolul instituţiei noastre, credeau că putem să-i reprezentăm în instanţă. În ultimii ani însă, au înţeles când pot să apeleze la noi şi avem o activitate intensă. Spre exemplu, pe primele zece luni din 2012, au fost înregistrate 308 petiţii, 1.065 de audienţe şi 890 de dispecerate – adică apeluri prin telefon. De fiecare dată, noi recomandăm petiţionarilor să discutăm faţă în faţă, pentru că sunt anumite documente de văzut, nu putem discuta doar la telefon. Cele mai multe petiţii sunt legate de modul de aplicare a legilor proprietăţii, ceea ce indică faptul că în acest domeniu încă sunt probleme“, a precizat Simona Emandi, consilier coordonator al Biroului Teritorial Craiova.
„Cu ocazia anchetelor efectuate în anul 2010, Avocatul Poporului a constatat deficienţe în activitatea unor autorităţi ale administraţiei publice, constând în tergiversarea soluţionării unor cereri formulate de petiţionari referitoare la reconstituirea dreptului de proprietate, tergiversarea emiterii deciziilor de pensionare şi recalcularea pensiilor, a soluţionării cererilor privind acordarea cetăţeniei române“, se precizează în raportul de activitate pe 2010.

Consiliere gratuită în relaţia cu autorităţile

Instituţia Avocatului Poporului are drept scop apărarea drepturilor şi libertăţilor persoanelor fizice în raporturile acestora cu autorităţile publice şi este o autoritate publică autonomă şi independentă faţă de orice altă autoritate publică, dar în exercitarea atribuţiilor sale nu se substituie autorităţilor publice.
Avocatul Poporului îşi desfăşoară activitatea pe următoarele domenii de specializare: drepturile omului, egalitate de şanse între bărbaţi şi femei, culte religioase, minorităţi naţionale; drepturile copilului, ale familiei, tinerilor, pensionarilor, persoanelor cu handicap; armată, justiţie, poliţie şi penitenciare; proprietate, muncă, protecţie socială, impozite şi taxe. Avocatul Poporului poate fi consultat gratuit, la adresa [email protected] sau telefonul 0251/418707, iar pagina web a instituţiei – la adresa www.avpoporului.ro. „Cetăţenii se pot adresa instituţiei noastre dacă întâmpină probleme în relaţia cu primăriile, prefecturile, instituţiile descentralizate din teritoriu (Casa de Pensii, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Inspectoratul Teritorial de Muncă, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului), companiile de utilităţi de interes naţional etc. De asemenea, la sesizarea cetăţenilor se pot face demersuri pentru amendarea sau completarea unor legi. În acest sens, avem deja trimis în parlament un proiect privind completarea legilor privind minele, gazele şi energia electrică“, a mai precizat Simona Emandi.
Biroul Teritorial Craiova s-a implicat şi în recentul caz relatat de GdS – „Un craiovean a învins birocraţia“ (3 noiembrie 2012). Craioveanul Claudiu Cornoiu a sesizat mai multe instituţii în legătură cu craterele de pe peroanele staţiei CFR Craiova şi a cerut inclusiv ajutorul Avocatului Poporului. „Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a răspuns că se vor face lucrări de reparaţii în cursul anului 2012, fără să dea termene precise. Ulterior, la solicitarea noastră, a răspuns că intenţiona să claseze solicitarea petentului, întrucât acesta mai primise un răspuns la aceeaşi problemă. Am insistat pentru precizarea unor termene. Aşa s-a ajuns la termenul «sfârşitul lunii noiembrie» şi la includerea lucrărilor de reparaţii capitale în bugetul pe 2013“, a precizat Simona Emandi.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS