16.2 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateRăpuşi în faţa ghişeului

Răpuşi în faţa ghişeului

Căldură mare, zeci de persoane înainte, la coadă, iar la ghişeu o funcţionară impasibilă. Nervi întinşi la maximum, iar omul de rând care trebuie să-şi plătească facturile, să-şi lămurească problemele, să înregistreze sau să radieze un act, să-şi scoată cartea de identitate aşteaptă să-i vină rândul. Poate nu este prima instituţie al cărei prag îl trece şi este plimbat de la una la alta.

Am făcut şi noi turul cozilor pe la instituţiile care au reputația că la ele se stă la coadă. Prima oprire, Serviciul Public Comunitar Local de evidenţă a persoanelor din cadrul Primăriei Craiova. Ghinion, linişte. Cineva ne lămureşte: „Coada mare e de dimineaţă, la prima oră, atunci se primesc acte, și după-amiază, când se eliberează. Azi nu se primesc acte, e marţi“.
Plecăm către o altă instituţie, unde cozile sunt nelipsite. Sunt zile în care sala de aşteptare devine neîncăpătoare, iar oamenii aşteaptă pe scări, afară. Altfel, „miza“ e riscantă, orice întârziere îi poate lăsa în beznă, căci este vorba despre CEZ. Nici măcar nu este vorba de casierie. Aici stai la coadă doar să te informezi, să ţi se dea lămuriri. Intri în sala de aşteptare, iei bon de ordine, iar dacă nu te pricepi te ajută angajatul de la pază. Automatul îţi dă număr de ordine, după care stai frumos în picioare sau pe un scaun, dacă mai prinzi, şi aştepţi. Aşa trec zeci de minute şi chiar ore până să ajungi în faţa unui birou. Ferească Dumnezeu să fie necesar să mai treci şi pe la un alt birou, pentru că ai nevoie de alt bon de ordine, altă coadă şi multă răbdare. Abia apoi îţi iei frumos factura şi pleci către cea mai apropiată bancă pentru plată.

Confort maxim

Din spatele ghişeului, lucrurile se văd altfel: „În ceea ce priveşte locaţia Centrului de Relaţii cu Clienţii din Craiova, aceasta este cea mai modernă de acest gen, fiind dotată cu un sistem performant de ticketing, care permite direcţionarea clienţilor după natura problematicii adresate şi funcţionarii disponibili, echipament IT&C de ultimă generaţie şi condiţii de confort maxim pentru clienţii care aşteaptă. În acest Centru de Relaţii cu Clienţii sunt 18 posturi de lucru, capabile să preia până la 800 de clienţi pe zi. Facem precizarea că numerotarea biletelor de ordine primite de clienţi de la dispozitivul amenajat la intrarea în Centrul de Relaţii cu Clienţii se face în funcţie de tipul de solicitare selectat de client şi este repartizat pe grupe de numere. De exemplu, pentru o situaţie legată de un contract nou de furnizare, primul client poate să primească biletul de ordine cu numărul 900. Prin acelaşi sistem, clienţii sunt informaţi sonor când şi la ce oficiu pot fi preluaţi de funcţionarul CEZ. Programul de lucru este între orele 8.00 – 18.00, de luni până vineri inclusiv. În medie, numărul clienţilor care solicită informaţii în Centrul de Relaţii cu Clienţii într-o zi este de 500. Cele mai frecvente întrebări/solicitări din partea clienţilor sunt legate de derularea contractului de furnizare a energiei electrice, cum ar fi informaţii despre facturi, solduri, citiri şi/sau înlocuiri ale contoarelor, solicitări de contracte noi în cazul vânzării sau cumpărării de locuinţe, schimbări de tarife şi consumuri estimate, solicitări de racordări noi la reţea“, a precizat reprezentantul Departamentului Relaţii Publice al CEZ România.

La ghişeu cu 300 de lucrări de cadastru

Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (OCPI) Dolj, altă oprire. Sunt zile în care holul de la intrare, unde se găsesc şi ghişeele, este neîncăpător. Dacă am face un calcul ținând cont de faptul că o persoană vine şi cu câte 300 de lucrări, iar pentru fiecare înregistrare sunt necesare pe puţin cinci minute, putem să ne facem o idee cam cât are de aşteptat un client. Aici nu se primesc bonuri de ordine, primul venit este primul la rând. Aşezaţi în şir indian, pe câte două rânduri, urmează aşteptarea. Se învârtesc dintr-un loc în altul doar reprezentanţii notariatelor. „Sunt zile când într-adevăr aglomeraţia este mare, dar sunt şi zile când este mai liber. Noi avem şase ghişee. Am suplimentat cu încă unul atât pe Cadastru, cât şi pe Publicitate Imobiliară. Înregistrările se fac de la ora 10.00, iar eliberările la ora 14.00. Vara este mai greu. Poate că sunt și persoane nemulţumite care înainte de a ajunge la OCIP au mai trecut şi pe la alte instituţii și sunt nervoase. Noi încercăm să le rezolvăm problemele într-o perioadă optimă. Dar o persoană care se prezintă la un ghişeu poate să vină cu 300 de lucrări, iar înregistrarea lor necesită timp. Aglomeraţia mai este creată şi de secretarii notariatelor, care vin şi stau aici mai multe ore în şir pentru înregistrare lucrări, eliberări documente, facturi, plăţi. Acum, însă, le-am pus la dispoziţie o sală de aşteptare separat. Mai mult ce putem face?“, este de părere şeful Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Dolj, Adrian Grădinaru.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS