10.6 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateDascălii doljeni vor preda disciplinele tehnice ca în UE

Dascălii doljeni vor preda disciplinele tehnice ca în UE

Începând din anul şcolar 2012-2013, elevii doljeni vor avea parte de cursuri mult mai interesante de mecanică, electrică şi electronică. Dascălii care predau aceste materii învaţă tehnici noi de predare, bazate pe practică şi similare cu cele din Uniunea Europeană.

În încercarea de a forma mai mulţi meseriaşi şi mai puţini teoreticieni încă de pe băncile şcolilor, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, în parteneriat cu Institutul Tehnic Dr. Ing. Paul Christiani GmbH Co.&KG, din Germania, și SC Tera Impex SRL, din Sibiu, derulează proiectul „Parteneriat transnaţional pentru dezvoltarea învăţământului preuniversitar tehnic prin aplicarea sistemului german de proiecte pentru lucrări practice în atelierele şcolare din România“, cofinanţat prin Programul Operaţional Sectorial de Dezvoltare a Resurselor Umane. „Obiectivul general al proiectului constă în dezvoltarea competențelor cadrelor didactice din învățământul preuniversitar, din domeniile mecanică și inginerie electrică și electronică, prin introducerea în sistemul românesc de învățământ a Sistemului German de Lucrări Practice“, a declarat ing. Angela Teodora Rusu, asistent manager de proiect, la conferința de conștientizare din cadrul proiectului ce a avut loc ieri la Craiova.

„Dezvoltarea competenţelor practice trebuie să aibă loc în toate locaţiile şcolare“

Aceasta a explicat că, în cadrul proiectului, 800 de cadre didactice din învăţământul preuniversitar tehnic din România (dintre care peste 100 din Dolj), în special ingineri, beneficiază de sesiuni de instruire în România şi de schimburi de bune practici în Germania, pentru ca ulterior să poată să aplice cu succes metoda germană a lucrului în şase pași. „Aceasta este o metodă de formare profesională specifică proiectelor de lucrări practice. Pe parcursul sesiunilor de instruire, noi le-am oferit modul de abordare în paşi a acestor proiecte, astfel încât viitorii specialişti să aibă un mod organizat şi foarte bine structurat de învăţare“, a declarat ing. Ionel Grandore, formator aplicaţii practice. Acesta a explicat că metoda lucrului în şase paşi implică, de fapt, un mod de formare profesională în care elevii sunt învăţaţi să studieze independent, continuu. „Dezvoltarea competenţelor practice trebuie să aibă loc în toate locaţiile şcolare pentru că, în acest fel, pe lângă competenţele practice apar şi competenţele metodice, sociale şi personale indispensabile viitorilor specialişti“, a adăugat ing. Ionel Grandore.
Pentru continuitatea metodelor utilizate în cadrul sesiunilor de instruire și pentru a susține competențele obținute în cadrul programului de instruire, instituțiile școlare din care provin cadrele didactice participante vor primi un set de materiale (materiale teoretice, documentație tehnică, software educațional și kituri de asamblări mecanice sau electrice/electronice) pe care le vor putea utiliza în procesul de învățare. Dascălii vor putea alege între proiecte şi kit-uri care să le permită să realizeze împreună cu elevii o „Maşină de Formula 1“, un perforator, un trepied, un încălzitor, un dispozitiv de tranşat, un zar electronic, o orgă de lumini cu trei canale, un detector de alarmă sau un modul pentru măsurarea tensiunii şi a curentului.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS