10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateDemolări pentru o nouă stradă

Demolări pentru o nouă stradă

Primăria Craiova reia, după 20 de ani, ideea unei noi legături între cartierul Rovine și Calea Bucureşti

Primăria Craiova plănuieşte să ducă la bun sfârşit o lucrare edilitară demarată pe vremea regimului comunist, dar neterminată nici până acum. Este vorba despre finalizarea străzii Traian Lalescu, prin legarea ei cu bulevardul Calea Bucureşti.

Necesitate capitalistă…

Blocurile de pe strada Traian Lalescu datează din anii ‘80, dar demolările în vederea străpungerii către Calea Bucureşti nu s-au finalizat până în 1989. Aşa se face că răsturnarea regimului comunist a prins strada neterminată. Tot la fel a rămas şi până în prezent, pentru că nimeni nu a avut curajul să continue demolările pentru finalizarea ei. De atunci au trecut mai mult de două decenii, iar creşterea traficului prin Craiova – oraş cu circa 115.000 de autovehicule – a readus în discuţie finalizarea acestei străzi, pentru a crea o nouă variantă de legătură între cartierul Rovine şi principala arteră a Craiovei
„Toată lumea e conştientă că străpungerea din strada Traian Lalescu în Calea Bucureşti trebuie să se facă. Este o necesitate, tocmai de aceea s-a decis ca Planul Urbanistic Zonal şi studiul de fezabilitate pentru această lucrare să fie făcute chiar în primul trimestru al acestui an“, a anunţat Mircea Diaconescu, arhitectul-şef al Craiovei.
Acesta spune că străpungerea către Calea Bucureşti va presupune demolarea a două sau trei imobile şi va afecta alte câteva terenuri private, dar nu şi afecta blocul-turn de lângă Facultatea de Chimie.
„Strada va trece printre bloc şi Pan Group“, a precizat arhitectul Diaconescu.

…după un proiect comunist

Ideea finalizării acestei străzi începute înainte de ‘89 este apreciată şi de ultimul primar comunist al Craiovei, Ion Voiculescu. „Această străpungere era pe planşeta proiectanţilor în 1989, pentru că era considerată încă de pe atunci o necesitate. Dacă ea ar fi pusă acum în practică, ar fi foarte bine pentru îmbunătăţirea circulaţiei între Rovine şi Calea Bucureşti, în condiţiile în care, din câte ştiu, demolările necesare ar fi de mică amploare“, consideră Ion Voiculescu, în prezent consilier judeţean PSD.
Edilii dinainte de 1989 aveau o viziune mult mai amplă cu privire la această stradă, care, prin cele patru benzi ale sale, urma să lege Rocada de strada Caracal. Din această lucrare au rămas însă nefinalizate două porţiuni: străpungerea către Calea Bucureşti (care ar putea deveni acum realitate) şi lărgirea fostei străzi Humuleşti (acum Henri Coandă) pe porţiunea cu case.
• Adrian Dinu

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS