10 C
Craiova
joi, 18 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateS-a semnat contractul pentru modernizarea liniei de tramvai

S-a semnat contractul pentru modernizarea liniei de tramvai

Primăria Craiova a semnat joi, în calitate de beneficiar, contractul de finanţare pentru proiectul privind reabilitarea a 12,5 kilometri linie de tramvai în municipiu

La anul, în Bănie vor demara şi lucrările pentru reabilitarea căii de rulare a tramvaiului. Proiectul privind „Modernizarea infrastructurii de transport în comun pentru fluidizarea traficului forţei de muncă între cele două platforme industriale ale Polului de creştere Craiova“, finanţat prin Programul Operaţional Regional (POR) 2007-2013, Axa prioritară 1, depus de autorităţile locale în urmă cu un an, a ajuns joi dimineaţă pe masa primarului. Antonie Solomon şi-a pus semnătura pe contractul de finanţare la beneficiar, ca reprezentant al Primăriei Craiova, ceilalţi semnatari ai actului fiind Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, ca autoritate de management, şi ADR Sud-Vest Oltenia, ca organism intermediar. 

Solomon: Am semnat ca primarul

Întrebat de jurnalişti despre proiectele cu fonduri europene, edilul-şef al Băniei s-a văzut nevoit să dezvăluie „semnarea, fără presă, a unui contract de nouă milioane de euro pentru reabilitarea liniei de tramvai“. Solomon a precizat că totul s-a derulat discret şi că a semnat ca primarul, fără să ştie exact ce scrie în contract, asta şi pentru că are încredere în cei de la Ministerul Dezvoltării. „Documentele au fost trimise prin poşta oficială şi am zis să fim mai discreţi. Nu ştiu exact ce scrie în contract, pentru că am semnat ca primarul. Am văzut că domnul Murgeanu (secretar de stat în Ministerul Dezvoltării – n.r.) a semnat pentru doamna ministru Elena Udrea şi am semnat şi eu în dreapta“, a explicat Antonie Solomon.
Proiectul în cauză, cu o valoare estimată de primărie la 60.329.382 de lei, presupune reabilitarea căii de rulare a tramvaiului pe bulevardul Decebal (1.630 de metri de cale dublă), modernizarea a 10.878 de metri cale simplă linie de tramvai pe tronsonul Calea Bucureşti – Calea Severinului şi realizarea unui sistem pentru managementul traficului pe axa Calea Bucureşti – bulevardul Nicolae Titulescu – Calea Severinului. Totodată, vor mai fi modernizate zece peroane de tramvai, iar managementul de trafic va viza 16 intersecţii. Banii vin de la Uniunea Europeană şi bugetul de stat în proporţie de 98 la sută, municipalitatea urmând să suporte restul investiţiei. Durata de execuţie a lucrărilor este de doi ani.
La acest proiect, la cheltuielile neeligibile ar intra însă şi cele pentru modernizarea liniei de tramvai pe un tronson la care primăria nu poate face dovada dreptului de proprietate, situaţie în care trebuie să acopere lucrările de la bugetul local. Conform unor surse din primărie, aceste cheltuieli în plus s-ar ridica la aproape un milion de euro. Proiectul pentru modernizarea liniei de tramvai, pentru care s-a semnat joi contractul de finanţare, se află în prezent în faza de pregătire a documentaţiei pentru organizarea procedurii de achiziţie.

Solomon ar fi vrut să desfiinţeze tramvaiul

Primarul Solomon a mai dezvăluit joi că, la un moment dat, s-a gândit să renunţe la tramvai, dar acum nu se mai poate, având în vedere că vor veni de la UE banii pentru reabilitarea căii de rulare. „Să ştiţi că m-am gândit la tramvaiul ăsta, ce viitor mai are. De multe ori m-am gândit dacă să-l desfiinţăm sau nu. Mazăre (primarul Constanţei – n.r.), la Constanţa, l-a desfiinţat, la Braşov l-au desfiinţat. Dar e un transport ecologic, unul cu care lumea s-a obişnuit. Nu-mi convine că trece prin centrul Craiovei, dar acum, dacă reabilităm calea de rulare cu bani europeni, o să luăm şi tramvaie noi, e altceva… Trebuie să privim în perspectivă“, a spus Solomon. Acesta a mai anunţat că nu a renunţat la proiectul privind o linie de troleibuz pe traseul Gară – Parc – Romaneşti şi că şi-a propus să modernizeze şi bulevardele Carol I şi Nicolae Romanescu, pentru că „nu mai sunt la modă, nu mai sunt de actualitate“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

69 COMENTARII