17 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateFord a început producţia de motoare Eco Boost

Ford a început producţia de motoare Eco Boost

Ford a început oficial ieri să producă, în Germania, cel mai mic motor pe benzină al său, o unitate turbo cu o capacitate cilindrică de un litru, care va fi disponibilă din 2012 pe Ford Focus și C-Max, în versiuni de putere de 125 cai-putere (CP) și 100 CP. Varianta puternică poate livra un cuplu de 170 Newton-metru (Nm) sau chiar 200 Nm cu overboost (pentru o scurtă perioadă de timp, în suprasarcină). Totodată, Ford a reconfirmat că va demara și în România fabricația acestui motor, în prima parte a anului 2012.
În Germania, în uzina de la Köln, Ford a investit 134 de milioane de euro pentru a putea produce 350.000 de motoare EcoBoost de un litru pe an, iar în următorii ani compania americană speră să ajungă la o producție de 700.000 unități/an, asta după ce începe activitatea și la uzina de motoare de la Craiova. Pentru a produce cele 350.000 motoare/an Ford are nevoie de 870 de angajați. Având în vedere că uzina din Bănie va dubla producția acestui motor, suma așteptată ca investiție în România ar putea fi tot de 134 de milioane de euro (din cele 675 de milioane de euro pe care Ford a anunțat că le va investi în țară). Ford va importa din Germania sisteme turbo pentru motoarele pe care le va produce la Craiova.
„Motorul proiectat în Europa va fi fabricat, de asemenea, la Craiova, începând cu prima parte a anului 2012, ridicând capacitatea totală de producție în Europa la un nivel potențial de 700.000 de unități pe an în următorii ani, cu o producție anuală globală anticipată de până la 1,3 milioane de motoare“, se arată într-un comunicat Ford. După ce va debuta mai întâi pe Focus și C-Max, noul motor cu trei cilindri va intra și în echiparea modelului B-Max, cel pe care Ford îl va produce exclusiv în România.
Propulsorul EcoBoost va fi disponibil ulterior pe mai multe mașini ale mărcii. Pe Focus, versiunea de 125 CP emite 114 grame CO2/km, iar varianta de 100 CP emite 109 grame CO2/km. Aceste valori de putere sunt specifice motoarelor tradiționale (aspirate) de 1,6 litri, însă consumul și emisiile sunt tipice unor propulsoare de un litru sau mai mici. Consumul mediu al noului propulsor va fi de circa cinci litri de benzină/100 km, potrivit Ford.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS