5.9 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateÎncep pregătirile pentru evaluările iniţiale

Încep pregătirile pentru evaluările iniţiale

Cadrele didactice au la dispoziţie aproximativ o săptămână pentru a elabora şi valida testele naţionale iniţiale pentru elevii din clasele I – XII/XIII

Elevii mai au la dispoziţie doar o săptămână până la evaluările iniţiale obligatorii din anul şcolar 2011-2012. Ministerul Educaţiei Naţionale a publicat săptămâna aceasta, pe site-ul http://subiecte.edu.ro/2012/, modelele de teste, însoţite de baremele de evaluare şi de notare, precum şi de precizări referitoare la specificul testelor. La nivelul unităţilor de învăţământ se va stabili, în funcţie de profil şi, numărul de ore, forma testelor, astfel încât să răspundă cerinţelor din unitatea respectivă şi datele când vor fi susţinute. „Până pe 23 septembrie, la nivelul fiecărei catedre sau comisii metodice se elaborează şi se validează formula de test. Calendarul susţinerii acestor teste se stabileşte la nivelul fiecărei unităţi. Potrivit calendarului general, până pe 15 octombrie, în fiecare unitate vor fi parcurse etapele administrare, analiză, modalităţi de realizarea a planurilor individuale de învăţare şi întocmirea, pe fiecare catedră, a unui raport. Deci, pentru fiecare elev profesorul va trebui să realizeze un plan individual de învăţare pe care să-l urmărească spre realizare“, a declarat Alexandru Gîdăr, inspector şcolar general adjunct la Inspectoratul Şcolar General (ISJ) Dolj.

„Rezultatele obţinute în urma evaluării nu se trec în catalog“

Pentru disciplinele/modulele de pregătire profesională la care există continuitate, evaluarea iniţială se desfăşoară la începutul semestrului întâi, fiind precedată de două săptămâni de recapitulare. În cazul celorlalte discipline, care se află în primul an de studiu pentru elevi, evaluarea iniţială se poate desfăşura imediat după lecţiile introductive. În acest caz, testul iniţial va fi preponderent atitudinal, dar va cuprinde şi itemi prin care se evaluează competenţe formate anterior, dar care vor sprijini realizarea obiectivelor/competenţelor prevăzute în programă. „Aceste teste vor fi corectate de profesorii din şcoală. Rezultatele obţinute în urma evaluării nu se trec în catalog. Vor fi însă centralizate şi pe unitate şi la nivel de inspectorat. Cel mai important este însă că vor fi discutate de către profesori atât cu elevii, cât şi cu părinţii, astfel încât toată lumea să ştie ce se întâmplă în această etapă iniţială şi să ia la cunoştinţă de la ce nivel pornesc, ce trebuie remediat şi unde trebuie să ajungă“, a precizat Alexandru Gîdăr

Scopul testelor iniţiale

Prin aceste teste de evaluare iniţială, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului îşi propune să asigure, începând cu anul şcolar 2011-2012, un instrument de diagnoză pentru orientarea acţiunilor ulterioare ale cadrului didactic prin adecvarea la nevoile reale ale beneficiarului direct al sistemului educaţional – elevul. Prin evaluarea iniţială la clasele a II-a – a XII-a/a XIII-a se stabileşte un punct de referinţă în vederea comparării cu rezultatele Evaluării Naţionale la clasa a VIII-a şi a examenului de bacalaureat din anul 2012, precum şi cu rezultatele evaluărilor sumative viitoare de la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, prevăzute în Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011.
• Andreea Horcone 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU