6.2 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateFord şi-a făcut planul la numărul de furnizori

Ford şi-a făcut planul la numărul de furnizori

Cei mai importanţi furnizori de componente auto s-au instalat deja în Craiova şi împrejurimi

Ford a anunţat că opt furnizori s-au instalat deja în Craiova, în incinta fabricii de autoturisme, iar cel de-al nouălea şi-a construit propria fabrică la Balş, în judeţul Olt. Aceştia ar fi cei mai importanţi furnizori de componente pe care Ford îi aştepta în Bănie, potrivit unor surse din interiorul fabricii. Ei vor realiza componentele cele mai „grele“ necesare producerii unei maşini. Cei care vor mai veni vor fabrica  piese mai mici pentru producătorul auto din Craiova. Potrivit aceloraşi surse, noul autovehicul Ford B-Max se va produce exclusiv la Craiova, dar maşina nu va fi fabricată 100% în Bănie: „Restul componentelor vor fi aduse de la furnizori din Europa“. De asemenea, vor veni piese şi de la furnizori care sunt comuni cu Dacia şi care au deja operaţiuni deschise pe teritoriul României, cum ar fi englezii de la Lear Corporation, stabiliţi în zona Piteştiului.

Care sunt furnizorii „grei“ şi ce produc ei

Cei opt furnizori instalaţi în curtea fabricii Ford promit că vor crea peste 900 de locuri de muncă în Craiova. Până acum, mulţi dintre ei şi-au angajat decât echipele de conducere, puţini trecând la angajări în eşalonul al doilea.
Americanii de la Johnson Controls au fost printre primii care au anunţat că deschid operaţiuni de producţie în Craiova. Compania a şi trecut la angajări. Ei vor produce scaunele viitoarelor maşini Ford B-Max.
Al doilea furnizor Ford, cu sediul central tot în America, este compania BBB, care va realiza elementele de prindere, de legătură între diverse piese ale maşinii.
Al treilea furnizor tocmai a anunţat că deschide o fabrică la Craiova. Este vorba despre Cooper Standard, care va produce furtunurilor ce asigură transportul benzinei şi al celorlalte lichide necesare unei maşini ca să funcţioneze.
Faurecia este al patrulea furnizor important pentru Ford, care va fabrica la Craiova sistemul de eşapament. Faurecia este un grup francez cunoscut în lume. Pe site-ul companiei se arată că una din cinci maşini are piese fabricate în cadrul grupului.
Al cincilea furnizor al Ford România este Magna International Inc., cu sediul central în Ontario (Canada). Magna va produce bara de paraşoc pentru noul model Ford.
Un alt furnizor important (al şaselea) este şi Kirchhoff Automotive, cu sediul central în Germania, care şi-a anunţat operaţiunile de producţie la Craiova. Oficialii Kirchhoff au declarat recent pentru GdS că vor angaja până la 200 de oameni, când fabrica din Bănie va ajunge la capacitate maximă.
Kautex Textron GmbH & Co, cu sediul central la Holzlar Bonn (Germania), va produce la Craiova rezervoarele de la Ford B-Max. Kautex este, astfel, al şaptelea furnizor cu operaţiuni în incinta uzinei Ford de la Craiova.
La fel de important este un joint venture format între YAZAKI şi Siemens Automotive, care va produce la Craiova toate cablajele pentru autovehiculele Ford care vor ieşi pe poarta fabricii din municipiu în primăvara anului viitor. Acesta ar fi al optulea furnizor Ford din Bănie.
Cele două companii YAZAKI şi Siemens au anunţat de ceva vreme că au încheiat această înţelegere pentru a produce împreună pentru Ford, BMW şi Renault. Ambele companii sunt renumite pe plan mondial pentru producerea sistemelor electrice de distribuţie în industria auto.
De asemenea, motorul noului Ford B-Max se va fabrica în uzina craioveană, astfel că aici se vor produce cele mai importante piese necesare unui autovehicul.

IAC Group începe producţia în septembrie

Al nouălea furnizor important pentru Ford este IAC Group, singurul care a a ales să îşi ridice fabrica în afara Craiovei şi s-a instalat în Balş (judeţul Olt), la 20 de kilometri de Bănie. IAC va produce toate piesele din plastic necesare pentru autovehiculul Ford ce va fi fabricat la Craiova. Reprezentanţii Ford susţin că IAC va începe producţia de componente pentru Ford în luna septembrie a acestui an. De altfel, IAC este printre puţinii furnizori de componente ai Ford care s-a pus pe treabă de cum a venit în România. Compania a promis că va angaja circa 400 de persoane, atunci când fabrica va produce la capacitate maximă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

7 COMENTARII