12 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateStudenţi, vi se pregăteşte ceva!

Studenţi, vi se pregăteşte ceva!

CSinfo a luat fiinţă anul trecut, în perioada balurilor studenţeşti. La început, era doar o „foaie studenţească“, realizată de tinerii din anii I şi II de la Facultatea de Ştiinţe Sociale, secţia Jurnalism, cu finanţarea Casei de Cultură a Studenţilor din Craiova.

Proiectul a fost promiţător, astfel că viitorilor jurnalişti li s-a dat şansa să treacă de la mica lor „foaie“ la o revistă de opt pagini, cu apariţie lunară, concepută în sediul lor din clădirea Casei Studenţilor. Ei pregătesc acum, pentru începutul lunii mai, o gură de aer proaspăt în presa locală, având în vedere că CSinfo este singura revistă din Craiova care abordează subiecte legate de viaţa studenţilor.
Colectivul este format din şase redactori, zece colaboratori şi trei fotografi, studenţi în anul I şi II la Jurnalism, ajutaţi de o echipă de PR-i alcătuită din cinci studente în anul I şi condusă de Marinela Mlagiu. Coordonatorul revistei este Iulia Lăcriceanu, studentă şi ea în anul II la Jurnalism. Colegii ei mărturisesc că acest lucru nu le-a influenţat relaţia: „Au fost mici divergenţe la început, dar s-au soluţionat. Am ajuns la un numitor comun, vorbim şi ne punem de acord“.
Planul de bătaie? „Începem cu un număr pe lună, timp de şase luni, cu un tiraj de 300 de exemplare. Vom vedea dacă va continua revista după aceste şase numere cu un alt tiraj sau cu o apariţie mai frecventă“, a mărturisit Iulia. Aşadar, în aprilie, mai, iunie, octombrie, noiembrie şi decembrie, CSinfo vă va informa – gratuit – despre tot ce mişcă în lumea studenţească.

„E un pariu cu ei înşişi“

În proiect sunt implicate şi două cadre didactice ale studenţilor de la Jurnalism. Lect. univ. Xenia Negrea şi asist. univ. dr. Mihai Ghiţulescu au încredere în studenţii cu care au lucrat până acum, timp de un an sau doi. Selecţia colectivului s-a bazat pe criterii profesionale: „Am ales studenţii care anterior se remarcaseră la orele de curs şi seminar. I-am avut în vedere şi pe cei care au participat mai puţin, dar care şi-au exprimat puternic dorinţa de a face parte din echipă, gândind că în felul acesta îi vom atrage mai aproape de şcoală“, a spus Mihai Ghiţulescu. Relaţia dintre cei doi profesori şi studenţii lor este colegială; totul se stabileşte în comun, iar încrederea primează.
Campania de promovare pregătită de echipa CSinfo este puternică. Studenţii ştiu că e nevoie de conferinţe de presă, de vizibilitatea on-line atât de folosită în ziua de astăzi, de apariţii la posturile de televiziune, dar şi în presa locală. „E un pariu pe care tinerii trebuie să îl realizeze cu ei înşişi“, a declarat Xenia Negrea. Şi, atâta timp cât vor investi multă muncă şi dedicare, ei vor câştiga acest pariu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

4 COMENTARII