16.7 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCu Fordul prin spaţiul Schengen

Cu Fordul prin spaţiul Schengen

34 de jurnalişti din cinci ţări au testat noul Ford Focus la Viena şi Bratislava

Ford Focus, ajuns la a treia generaţie, va fi disponibil în România începând din această săptămână. Modelul recent lansat pe piaţă de cei de la Ford a fost testat pe străzile din Austria şi Slovacia, între Viena şi Bratislava, la sfârşitul săptămânii trecute. La test-drive au luat parte 43 de jurnalişti din România, Bulgaria, Slovacia, Maroc şi Tunisia. Echipată cu motoare Ecoboost de 1,6 litri, respectiv 2,0 litri, pe benzină sau diesel, maşina s-a comportat foarte bine atât pe autostrăzile din Viena şi Bratislava, cât şi pe străzile ce străbat localităţile austriece.

Tehnologie nemţească, marcaje româneşti

Maşina înglobează cele mai noi tehnologii din toată gama, majoritatea având drept scop siguranţa pasagerilor. Cel mai interesant este sistemul care îl avertizează pe şofer că trebuie să mergi cu viteză redusă, conform semnelor de circulaţie montate pe marginea străzii. Sistemul care se numeşte Traffic Sign Recognition practic citeşte semnele de circulaţie cu ajutorul unei camere, iar pe un display mic se afişează la bordul maşinii acelaşi semn de circulaţie. Dacă în acel moment maşina virează cu o viteză mai mare decât indică semnul de circulaţie de pe stradă, atunci autovehiculul emite şi semnale sonore, pentru a-l avertiza pe conducătorul auto că nu are voie să meargă cu viteză. Sistemul a funcţionat perfect pe străzile din Viena şi Bratislava, poate şi pentru că acolo acelaşi semn de circulaţie se găseşte şi pe o parte, şi pe alta a străzii. Oficialii Ford ne-au comunicat cu stupoare că, în urmă cu două săptămâni, o echipă de ingineri Ford din Germania a testat softul dedicat recunoaşterii semnelor de circulaţie pe străzile din România. Inginerii germani au constatat cu surprindere că pe drumurile româneşti multe semne de circulaţie „nu respectă standardele internaţionale privind calitatea vopselei care trebuie folosită“. În astfel de situaţii, sistemul noului Focus în anumite zone nu recunoştea semnele de circulaţie din cauza calităţii proaste a acestora. Noul Focus mai este dotat cu un sistem de alertare a şoferului (Driver alert), care presupune următoarele: când maşina părăseşte sensul de mers şi trece uşor peste linia discontinuă ce marchează axul drumului, volanul începe să trepideze, obligându-l pe şofer să revină pe sensul său de mers. Volanul nu trepidează dacă accelerezi şi intri în depăşire. Încă un soft pentru care marcajele rutiere trebuie să fie impecabile. …În Austria şi Slovacia a funcţionat.

Drive-test în spaţiul Schengen

Jurnaliştii din România şi Bulgaria au simţit pe pielea lor ce înseamnă libera circulaţie în spaţiul Schengen. Graniţa între Austria şi Slovacia era, de fapt, o pancartă rutieră care te avertiza că intri în Slovacia. Este la fel de simplu ca şi cum ai traversa strada. Probabil tot aşa vom ajunge şi noi, şi bulgarii după ce vom fi acceptaţi în spaţiul Schengen. În prezent, 25 de state europene sunt membre cu drepturi depline la Acordul Schengen.
Austriecii sunt oameni gospodari. Casele cochete au surprins prin faptul că nu erau împrejmuite de garduri imense ca pe la noi, ci de flori şi de verdeaţă. Serviciile sunt ireproşabile. Dacă despre Viena ştiam că este un oraş civilizat, surpriza a fost Bratislava, capitala Slovaciei, un oraş liniştit pe lângă Dunărea pe care o cunoaştem. Deşi este un oraş încercat de istorie, comunismul nu a lăsat urme grele în Bratislava. Blocurile sunt construite similar cu cele de pe la noi, singura diferenţă fiind că nu sunt în ruină, ci vopsite, curate, viu colorate. Autostrada ajunge până la intrarea în oraş.  Cu hărţile în mână ne-am rătăcit la câţiva kilometri de destinaţie, dar am avut timp să remarcăm parcurile curate, bine îngrijite, cu semne care avertizau că este interzis accesul câinilor. De altfel, nu am zărit nici un câine comunitar pe străzi, în parcuri, pe trotuare, deşi am parcurs sute de kilometri în cele două ţări.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS