21.7 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitatePrimăria face ordine la asociaţii

Primăria face ordine la asociaţii

Primăria Craiova le-a pregătit asociaţiilor de proprietari un regulament. Acesta se află pe site-ul instituţiei (www.primariacraiova.ro) spre dezbatere publică şi urmează să fie supus aprobării consiliului local. În cuprinsul lui, în mare parte regulamentul face referire la condiţiile şi modul de verificare a asociaţiilor de către serviciul specializat din cadrul primăriei. Este o urmare a faptului că, în ultimul timp, neregulile s-au ţinut lanţ la asociaţiile de proprietari din Craiova.
Noul regulament prevede că verificările financiar-contabile şi de gestiune pot fi efectuate din oficiu de către serviciul specializat al primăriei ori la solicitarea unuia sau mai multor membri ai asociaţiei de proprietari. Conducerile asociaţiilor, cât şi angajaţii vor fi obligaţi să pună la dispoziţia inspectorilor care efectuează controlul toate documentele solicitate (documente trecute într-o listă în cadrul regulamentului). Măsura se impunea, deoarece de foarte multe ori, când mergeau în control, inspectorii primăriei nu primeau actele solicitate. Aşa cum a procedat administratorul de la Asociaţia de Proprietari nr. 21 din Craioviţa Nouă, care s-a făcut nevăzut cu actele asociaţiei.
Tot prin regulament, preşedintele asociaţiei sau reprezentantul legal va fi obligat „să prezinte în cadrul adunărilor generale ale asociaţiilor de proprietari procesele-verbale de control întocmite de către organele de control cu prezentarea concluziilor şi măsurilor impuse în urma controlului“, art. 15 din Regulament. Pentru a nu se mai întâmpla ca la Asociaţia nr. 14 Rovine, când proprietarii au aflat din presă că administratorul nu mai are atestat de peste o lună. Şi făcea liniştit încasări, deşi băgase mâna în plăţile de întreţinere.

Administratorii nu scapă

Impuneri vor fi şi pentru administratori (casieri/contabili), care din diverse motive nu mai ocupă funcţia respectivă. Ei trebuie să predea cu proces-verbal toate actele, banii şi bunurile reprezentanţilor asociaţiei. Fiindcă au existat cazuri concrete, Comitetul executiv de la Asociaţia „Mareşal Antonescu“ din Brazda lui Novac nu a văzut actele asociaţiei şi cheia de la sediu, care se aflau la administrator decât cu ajutorul poliţiei.
La final, regulamentul prevede şi o serie de sancţiuni băneşti pentru abaterile constatate de către inspectorii primăriei. Atât conducerea asociaţiei, cât şi angajaţii pot fi amendaţi contravenţional cu amenzi cuprinse între 250 şi 2.500 de lei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

46 COMENTARII