8.9 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024

Nebunia aerului

Un bun pilot de avion trebuie să fie calm, să aibă sânge rece şi să fie raţional. Uneori însă, aceşti oameni, care poartă pe umerii lor responsabilitatea vieţii a zeci de pasageri, clachează şi nu se ridică la nivelul aşteptărilor. Site-ul www.ilsussidiario.net a trecut în revistă cazurile celor mai nebuni piloţi din lume, cu care nu v-aţi dori să porniţi la drum.
În 2008, o aeronavă a Air India care zbura pe ruta Dubai – Mumbai a ratat aeroportul de destinaţie cu peste 560 de kilometri. Potrivit Agence France-Presse (Afp), o sursă a povestit pentru Times of India că piloţii trăgeau un pui de somn exact în momentul în care ar fi trebuit să aterizeze. Din câte se pare, responsabilii cu controlul traficului aerian erau convinşi că avionul fusese preluat de terorişti, astfel încât au trimis un avion de recunoaştere pentru a flanca aeronava. Din cauza zgomotului produs de avionul de recunoaştere, piloţii au reuşit, în sfârşit, să se trezească şi, cu un viraj scurt, au întors avionul spre aeroportul de destinaţie. Air India a dezminţit însă incidentul. Mai mult chiar, managerul Aeroportului din Mumbai a explicat că aeronava suferise o defecţiune la sistemul de alimentare.

Cu mintea la… femei

Potrivit regulamentului, piloţii nu au voie să vorbească în timpul decolării şi aterizării, iar motivul este simplu: zborul nu este tocmai o joacă de copii. Potrivit unei stenograme din 2008 publicată de  National Transportation Safety Board, piloţii companiei US Airways Express, Thomas Joseph Morrow şi Robert Eugene Saltsgaver III, discutau în timpul decolării de pe Charlestone, WV, despre Corvette şi despre întâlnirile cu fetele. Când un bec de avertisment a indicat că flapsurile avionului erau prost fixate, Morrow a renunţat să mai decoleze. Potrivit CNN, aeronava s-a oprit la doar 30 de metri de prăpastie. Din fericire, nimeni nu a fost rănit.

Deprimaţi şi panicaţi

Uneori alegerea nepotrivită a cuvintelor este mult mai periculoasă decât o decizie greşită. Pilotul unei aeronave a companiei Air Canada, care în 2008 efectua un zbor pe ruta Toronto – Paris, i-a mărturisit şefului personalului de zbor, Hugh Bouchard, că ar vrea să doboare avionul în Atlantic şi că „nu ar avea nimic de pierdut“, pentru că ştia că „oricum va fi dat afară“. Bouchard a fost extrem de îngrijorat din cauza unei mărturisiri cu „iz de suicid“. Potrivit  The Canadian Press, patru membri ai echipajului au refuzat să mai zboare cu respectivul pilot. Cei patru au fost înlocuiţi, iar zborul a obţinut permisiunea de decolare. Doi ani mai târziu, un judecător a dat dreptate sindicatului asistenţilor de zbor. Potrivit sentinţei, indiferent dacă pilotul avea sau nu intenţii sinucigaşe, declaraţiile sale nepotrivite ar fi trebuit să îi determine pe reprezentanţii Air Canada să verifice mai atent situaţia.

Piloţi pugilişti

În ciuda faptului că se spune că avioanele moderne pot „zbura singure“, pilotarea avionului necesită încă atenţie completă atât din partea pilotului, cât şi a copilotului. În aceste condiţii, acţiunile căpitanului Ranbir Arora şi ale copilotului Aditya Chopra par de-a dreptul şocante. În timpul cursei IC884 a companiei Air India din Emiratele Arabe Unite spre Delhi, în octombrie 2009, cei doi au început să se bată, uitând că se află la peste 9.000 de metri înălţime.  

Pistă… uitată

După ce, în 2009, aeronava Airbus 320 pe care o pilotau a greşit cu peste 200 de kilometri destinaţia, Aeroportul din Minneapolis/St. Paul, pilotul Richard Cole şi copilotul său, Timothy Cheney, au declarat anchetatorilor că se concentraseră atât de mult asupra laptopurilor (a căror utilizare reprezintă oricum o încălcare a regulamentului), încât pur şi simplu au uitat să aterizeze. În acea perioadă, mai mulţi specialişti au speculat că piloţii ar fi dormit, din moment ce contactul radio a fost întrerupt atâta timp încât a atras atenţia National Guard. Piloţii însă au negat, explicând că pur şi simplu nu şi-au dat seama de eroarea lor decât în momentul în care un asistent de zbor le-a atras atenţia. În martie 2010, licenţele de zbor ale celor doi au fost anulate, aceştia hotărând să nu conteste decizia.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU