16.2 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCreşte profesionalismul angajaţilor AJOFM

Creşte profesionalismul angajaţilor AJOFM

Angajaţii Serviciului Public de Ocupare (SPO) al Agenţiilor Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) din cele 16 judeţe ale regiunilor S-V Oltenia, Vest şi Sud Muntenia îşi vor îmbunătăţi semnificativ, în următorii ani, serviciile oferite persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă.

Acest lucru va fi posibil prin proiectul MRB-Performant System „Implementarea în cadrul SPO a unui sistem performant de management al relaţiilor cu beneficiarii“, proiect derulat de AJOFM Dolj în parteneriat cu AJOFM Caraş-Severin, AJOFM Argeş şi Asociaţia de Consultanţă şi Consiliere Economico-Socială (ACCES) Oltenia. Acesta este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU) 2007-2013. „Proiectul a început la 1 octombrie 2010 şi se implementează pe o perioadă de 24 de luni. Grupul-ţintă al proiectului este reprezentat de 400 de persoane, angajate ale AJOFM din judeţele celor trei regiuni, care intră în contact cu beneficiarii (persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, indiferent că sunt şomeri sau angajaţi). Aceştia vor beneficia de cursuri de perfecţionare pentru furnizarea unor servicii profesioniste de ocupare şi asistenţă. Valoarea totală a proiectului se ridică la aproximativ 6,560 milioane de lei, din care 75% finanţare nerambursabilă“, a declarat Aurora Tiribeja, directorul AJOFM Dolj şi managerul proiectului, a cărui lansare a avut loc vineri la Craiova. Aceasta a explicat că obiectivul general al proiectului este diminuarea decalajului de calitate dintre serviciile publice de ocupare din România şi cele din UE, prin creşterea profesionalismului şi eficienţei angajaţilor SPO.

„Încercăm să-i determinăm pe angajaţi să se transpună în locul clientului“

Pe lângă îmbunătăţirea serviciilor oferite de angajaţii AJOFM din cele 16 judeţe, va fi elaborat şi un Manual de bune practici pentru angajaţii acestui serviciu. „Plecăm de la ipotezele că resursa umană este resursa strategică a fiecărei organizaţii şi că fiecare beneficiar al SPO trebuie tratat ca orice client al unei companii care-şi doreşte profit şi plusvaloare. Ceea ce ne propunem este creşterea nivelului de inteligenţă emoţională şi de empatie. Încercăm să-i determinăm pe angajaţi să se transpună în locul clientului. Debutul are loc cu realizarea unui studiu sociologic care va sta la baza unei strategii unitare pentru furnizarea unor servicii profesioniste“, a declarat Andreea Niţă, coordonatorul studiului sociologic şi program de training.

„Dacă am fi mai amabili, în România s-ar trăi mai bine“

Implementarea acestui proiect ar putea avea un impact deosebit asupra serviciilor oferite de angajaţii AJOFM. „Pe lângă faptul că în general e necesar să înveţi pe tot parcursul vieţii, pentru funcţionarii publici e nevoie de astfel de proiecte pentru că beneficiarii nu putem spune că sunt mulţumiţi de ce servicii primesc de la funcţionarii publici. Trebuie să se înţeleagă că cine lucrează în serviciul public lucrează pentru oameni şi trebuie să răspundă la orice cerere a acestora. Eu aş face cursuri în care să înveţe cum să se poarte, cum să zâmbească şi cum să fie amabili pentru că, dacă am fi mai amabili, în România s-ar trăi mai bine“, a declarat europarlamentarul Marian Jean Marinescu la lansarea proiectului. Acesta a atras însă atenţia asupra faptului că aceste proiecte sunt folositoare doar dacă se fac pentru a-şi atinge scopul şi nu doar de dragul de a fi făcute.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

9 COMENTARII