17 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateDisfuncţionalităţi în unele şcoli din Dolj

Disfuncţionalităţi în unele şcoli din Dolj

  Corpul de control al ministrului educaţiei a constatat, în urma controlului realizat în perioada 18-22 octombrie în Dolj, că în unele unităţi de învăţământ există o serie de probleme. „La capitolul documente de organizare nu se aplică în totalitate prevederile regulamentului privind actele de studii şi documentele şcolare în învăţământul preuniversitar. În plus, activităţile desfăşurate de unele compartimente (secretariat, contabilitate) nu sunt raportate la legislaţia specifică şi generală. Consemnarea proceselor-verbale ale consiliilor de administraţie şi profesionale se face lacunar, acestea fiind incomplete, fără a se menţiona numărul membrilor care au votat pentru, împotrivă sau s-au abţinut“, a declarat Mihaela Moţăţeanu, inspector general al Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Dolj, la şedinţa cu directorii, care a avut loc joi. Aceasta a explicat că din raportul Corpului de control al ministrului educaţiei reiese că documentele elaborate în şcoală nu sunt întotdeauna asumate şi înregistrate, iar operarea în carnetele de muncă se face fără acordul Consiliului de Administraţie.

Disfuncţionalităţile depistate

În urma controlului ce a vizat aplicarea Legii nr. 118/2010 privind unele măsuri necesare în vederea restabilirii echilibrului bugetar din verificarea prin sondaj a persoanelor care au avut concediu pe lunile iulie şi august, în cele 39 de şcoli verificate s-a constatat că acestea nu au aplicat corect prevederile legale. De asemenea, directorii adjuncţi nu au planul managerial propriu raportat la fişa postului şi la planul managerial al şcolii. Mai mult decât atât, reprezentanţii ministerului au ajuns la concluzia că întocmirea şi eliberarea deciziilor nu au un caracter unitar la nivelul unităţilor de învăţământ. „La nivelul planurilor manageriale, în unităţile şcolare nu există un plan unitar, un model structural care să cuprindă resursele educaţionale, de monitorizare şi evaluare“, a precizat Mihaela Moţăţeanu.

Activitatea la nivelul ISJ Dolj a fost cotată
ca fiind foarte bună

Recomandările făcute în urma problemelor depistate vizează eliminarea disfuncţionalităţilor de proiectare şi organizare de la nivelul unităţilor şcolare, respectarea regulamentului privind actele de studiu şi documentele şcolare în învăţământul preuniversitar, precum şi restituirea sumelor necuvenite încasate de salariaţii unităţilor de învăţământ până la 31 decembrie 2010. „În cadrul cercurilor cu directorii din ianuarie 2010 vor fi dezbătute modele structurale care să conducă la tratarea unitară a documentelor de proiectare şi organizare în vederea eliminării disfuncţiilor semnalate şi a eficientizării managementului şcolar. Planul detaliat cu acţiuni rezultate, termene, responsabilităţi şi metode de realizare va fi afişat pe site-ul Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj“, a spus Mihaela Moţăţeanu, care a explicat că în raportul Corpului de Control activitatea la nivelul ISJ Dolj a fost cotată ca fiind foarte bună.


Trei microbuze pentru şcolarii doljeni

Veşti bune pentru şcolarii din Dolj. Până la sfârşitul acestui an, Şcoala Braloştiţa, Şcoala Gogoşu şi Şcoala Murgaşi vor primi trei microbuze.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

10 COMENTARII