10.1 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCentura de sud a Craiovei, via Ford

Centura de sud a Craiovei, via Ford

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a informat ieri că are studiile de fezabilitate pentru cele două tronsoane care vor alcătui centura ocolitoare de sud a Craiovei. Potrivit acestora, americanii de la Ford vor avea o bretea de legătură între DN 6 Craiova – Caracal, acolo unde se află şi poarta de acces în fabrică, şi DN 65 Craiova – Piteşti. În acest mod, americanii vor avea ieşire directă la drumul către Bucureşti (şi mai departe spre Constanţa), precum şi la Aeroportul Internaţional Craiova. Primul tronson măsoară 9,87 km şi necesită investiţii de 151,18 milioane de lei (36,7 milioane de euro). Varianta de traseu se desprinde din DN 56 Craiova – Calafat în dreptul localităţii Branişte, traversează canalul colector al oraşului şi calea ferată neelectrificată Craiova – Calafat printr-un pasaj denivelat. Urmează un aliniament în lungime de 3,2 km, după care varianta se intersectează cu DN 55 Craiova – Bechet, unde face un sens giratoriu. Ulterior, centura traversează calea ferată electrificată Bucureşti – Craiova – Timişoara, ajungând pe DN 6 Craiova – Caracal, unde formează din nou un sens giratoriu. Al doilea tronson porneşte din acest sens giratoriu, în zona km 216+850, înainte de localitatea Cârcea. Traseul proiectat ocoleşte o zonă nou-construită (cartierul de case de lângă Ford) şi se continuă printr-un pasaj denivelat, ce trece peste calea ferată neelectrificată Craiova – Slatina – Piatra-Olt. Traseul variantei se termină la intersecţia cu DN 65 Craiova – Piteşti, la km 9+360. Lungimea acestui traseu este de 6,28 km.
Este de aşteptat ca preţurile terenurilor de pe traseul centurii ocolitoare să crească în următoarea perioadă, mai ales că proprietarii din zonă trebuie expropriaţi de către stat. Numai pe primul tronson, care uneşte DN 56 – DN 55 şi DN 6, se estimează că este nevoie de achiziţionarea a 25,11 hectare de teren. Din aceasta, 2,48 hectare este ocupată de curţi şi grădini, iar 22,6 hectare – de teren extravilan arabil.
Pe traseul viitoarei centuri ocolitoare de sud vor exista trei pasaje de trecere peste calea ferată şi un pod peste canalul colector al oraşului. Inelul rutier din sudul oraşului uneşte, de fapt, căile rutiere din sudul şi estul Craiovei. Din păcate, în proiect nu este inclusă şi o arteră de legătură prin sud cu DN 6 Craiova – Filiaşi. Doritorii pot merge pe această variantă pe centura ocolitoare de nord, care porneşte de pe DN 65.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

14 COMENTARII