Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


« Alte articole din categoria Actualitate

Centru ca la 1900

Actualitate - Marian BADIRCI
(citeste alte articole de acelasi autor »)


imagine-articol-1

Centrul istoric al Craiovei va fi rezervat pietonilor


Versiunea pentru tiparire

Marimea textului:

Străzile din centrul istoric al Craiovei vor purta şi denumirile de la 1900, cum ar fi Uliţa Precestei, Capu’ Podului, Copertari etc. În viitoarele piaţete de pe străzile Theodor Aman şi Lipscani, de pildă, vor fi amplasate statui ale unor personaje ale vremii în mărime naturală, fără soclu, şi lampadare de la începutul secolului trecut. Spaţiile verzi vor fi extinse în toate incintele blocurilor şi pe câteva străzi care vor deveni exclusiv pietonale. Sunt numai câteva dintre elementele proiectului de revitalizare a moştenirii cultural-istorice a Craiovei, în viziunea specialiştilor. Sunt propuse spre reabilitare 11 străzi şi bazarul, cuprinse în perimetrul strada A. I. Cuza, strada M. Kogălniceanu, strada Eugeniu Carada, strada Arieş, strada Theodor Aman. Consilierii locali sunt chemaţi mâine să voteze documentaţia de avizare pentru intervenţia în centrul istoric. Proiectul, în valoare de 90 de milioane de lei, va fi finanţat prin Programul Operaţional Regional. 


 
Primeste zilnic prin e-mail cele mai importante stiri din Oltenia. Aboneaza-te acum la newsletter! »

  • Currently 4.62/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.

Nota curentă: 4.6 din 42 voturi





Comentarii

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul comentariilor. Mesajele care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.

  1. de gabi:
    alte fantani arteziene? avem primarul cu cele mai putine si fixe idei.
    2010-02-10, 00:05:14 (79.117.166.*)
  2. de pt gabi si cei ca el:
    Bai voi chiar nu intelegeti ca asta e treaba primariei? Sa faca fantani si sa modernizeze, sa faci parcari, carosabilu, etc, ceea ce si face. NU e treaba primariei sa avem noi locuri de munca, salarii, pensii sau surse de venit. Asta este strict treaba guvernului. Intelegeti asta si numai acuzati primaria ca ceea ce face pentru noi face. Mai bine va laudati ca avem unul dintre cele mai frumoase si relativ curate orase din Romania. Tu personal ce ai vrea sa faca gabi primaria?
    2010-02-10, 00:11:02 (86.124.218.*)
  3. de pt. nr. 2:
    Gabi ar vrea să fie şi la Craiova, aşa cum este la el la ţară, adică fără fântâni, fără trotuare, fără iluminat public, fără parcuri ... Du-te măi nene Gabi înapoi de unde ai venit şi încalţă-te cu cizmele din cauciuc şi mergi acolo la tine pe uliţele satului prin noroi şi lasă oraşul să devină oraş, nu ca satul tău plin cu noroi ...
    2010-02-10, 00:17:08 (79.116.11.*)
  4. de pif:
    sa le faca frate,dar nu la pret de nave spatiale. ultima data o strada reabilitata de 750ml,ne-a costat cat 2km de autostrada,adica 2,7milioane€ asa fac uni p... mare. pe spinarea noastra,cu acordul primarului cel sarac si nevinovat.
    2010-02-10, 00:26:21 (79.117.149.*)
  5. de pt. nr. 4:
    Primarul nu poate fura singur, fără acordul turmei de consilieri. Toţi fură, dar voi daţi vina doar pe primar, când de fapt ei fură împreună ...
    2010-02-10, 00:30:29 (79.116.11.*)
  6. de pt pif:
    Nu zice nimeni ca este sarac si nevinovat, cu siguranta este bogat. Eu nu zic ca nu pune deoparte si pentru el (si eu as face la el as pune deoparte si pt mine) dar macar este singurul primar care a si facut ceva pentru Craiova. Nu a furat tot. Ceilalti toti au furat dar de facut ceva in oras... nimic!
    2010-02-10, 00:30:57 (86.124.218.*)
  7. de pt. nr. 6 - pif:
    Da nene, ai dreptate. Eu sunt din Slatina şi la noi la fel se ăntâmplă. Sunt şi la noi ţărani care nu vor să vadă sau să audă de fântâni arteziene, de trotuare, de parcuri ... Ei cred că primarul fură în tot ceea ce face. Poate o fura şi primarul (că deh, altfel nu da din coate să ajungă primar), dar fură şi el, dar şi face ceva pentru oraş, pe când foştii primari nu au făcut nimic nici la Slatina şi nici la Craiova. Iar dacă primarul fură, repet, fură cu acordul consilierilor locali, deci când este vorba de furat, se aliază şi toţi fură dar populaţia incriminează doar primarul ...
    2010-02-10, 00:38:14 (79.116.11.*)
  8. de de acord...:
    cu o atmosfera de la 1900, e f bine, dar daca 'planteaza' elemente de 2010 ca niste fantani sa iti sara in ochi o sa iese chiar un kitsch...
    2010-02-10, 01:45:03 (99.234.206.*)
  9. de io care sunt:
    trezirea si nu mai luati apararea unuia si altuia,...,toti sunt apa si pamant,....,oricum trebuie sa faca pt ca vin bani moca,asa ca....?!?!?!?
    2010-02-10, 02:40:45 (149.254.58.*)
  10. de Pentru nr.7.:
    Toata stima pt dl primar de la Slatina(care fura si el la fel ca toti ceilalti)a facut treaba buna cu reabilitarea termica a blocurilor!!!Este foarte frumos facuta ,adica toate blocurile au aceeasi culoare la fatada,au timplaria de la ferestre si inclusiv balcoanele inchise cu PVC de culoare alb....oricum inca o data toata stima!!! Pe cand o sa vedem si la Craiova asa ceva domnu'Primar Solomon!? Raspunsul este.........atunci cand n-o sa mai aiba unde sa faca fantani arteziene!!!!!!!!!!
    2010-02-10, 07:34:35 (79.117.174.*)
  11. de Bucurie:
    Ma bucur de aceaste initiativa, sa nu mai vad masini care polueaza atmosfera din centrul Craiovei. Mersul pe jos, este bine venit pentru sanatatea oamenilor. Nu ca acum, sa iesi din magazin, si sa dea masina peste tine, condusa de un vitezoman turbat, drogat, venit de nu stiu unde, ambitios nevoie mare, sa faca el o plimbare prin buricu orasului. Va felicit pentru initiativa!
    2010-02-10, 07:57:19 (79.117.156.*)
  12. de Unu':
    Sa faca fantani si parcuri, sa va puna la impozite sa va iese pe urechi....sa va plimbati desculti si cu pantalonii rupti, caci nu veti mai putea cumpara prea curand haine si incaltari....din cauza impozitelor....ca daca nu le platesti, iti vine scrisorica de la "Antonie Solomon, primarul tau" in care te anunta, plin de durere in * ca daca nu platesti, iti ia casa. Sa aveti fantani frumoase !
    2010-02-10, 08:08:45 (89.120.248.*)
  13. de sulea:
    Cata euforie in mesajele de mai sus. Sa construiasca, sa faca, sa dreaga, sa fie frumos, sa traiasca dom' primar. Sa traiasca si copiii nostri si nepotii nostri, sa plateasca toate aceste fantezii de care ne bucuram noi acum. Ne bucuram ca sunt pe hartie, pentru ca deocamdata putine s-au construit. Cat costa de fapt proiectele astea care pana la urma nu se mai realizeaza?
    2010-02-10, 08:08:52 (136.8.152.*)
  14. de tangur:
    Bun Solomon asta...da cu var pe gardu putred, toarna asfalt peste tzevile ruginite care pognesc a doua zi, fanatani cat cuprinde. Are ideii cu care sa ia ochii la prosti, ca ideii cum tre are ioc.
    2010-02-10, 08:35:29 (92.80.244.*)
  15. de ????:
    bai nene, dar 'pognesti' de desteptăciune. invata dracu româneste, sa 'pricepe' si lumea ce zici.
    2010-02-10, 08:41:51 (86.124.219.*)
  16. de Ciprian:
    Ar fi extraordinar sa avem un centru "vechi". Dar sa il faca "vechi", sa nu vina cu arteziene cu LED si cladiri tiganesti care isi schimba culoarea la 3 secunde.
    2010-02-10, 08:53:35 (79.117.148.*)
  17. de sacagiu:
    nenea primaru', da' tzeava de apa cind bagi nene sa avem si noi la robinet? ca iti platesc io teava daca faci mata proiectu'; cred ca si la tara au inceput sa bage apa numai in craiova o pastram pt arteziene; daca artezienele din poza sint pe bune atunci sa stie nea primarele ca o sa vin sa ma aprovizionez din ele
    2010-02-10, 09:08:41 (86.124.221.*)
  18. de Ignorantul:
    La 1900 craiova era o comuna.. in 2010 este o comuna cu fantani arteziene!!!
    2010-02-10, 09:13:40 (192.109.140.*)
  19. de Nicu:
    Solomon a mai miscat ceva pentru orasul lui mult iubit.Corect, omul se zbate.Problema e ca-i iese un rahat.Solomoane nu e vina ta ca te-ai nascut tzaran coclit.Centru e ceva mai curat, dar e o TZIGANIE.Pe vremea matale s-a construit intre blocuri,s-au taiat copacii sa se faca loc la masini.Acum tzarani mei de la bloc au unde sa-si parcheze cele 10 tinichele ruginite de familie pe locul spatiilor verzi.Solomoane tot tzigan ramai, asta e problema ta, si daca ai pupa in fund broscoiu fermecat.Solutia?Ple cati naiba din orasu asta de rahat plin de maimutze chele turbate
    2010-02-10, 09:30:17 (82.77.173.*)
  20. de ala:
    Da tie in bloc daca ti se sparge teava de apa primaria vine sa ti-o repare?Da cand te duci sa platesti utilitatile scrie cumva pe factura ca platesti la primarie? Eu cred ca platesti curentul unde il platesti, platesti apa la regia de apa, ai noroc ca nu se plateste si prostia ca ai ramane falit. Tevile de apa care se sparg ca sunt vechi si prostii care taie pe urma strazile sa schimbe conductele si lasa gauri in asfalt nu au legatura cu primaria/prefectura ci cu o firma privatizata care isi bate joc de noi toti. Da e usor sa fi prost si sa comentezi ca mormomete asa din fundul capului. Nu primarul trebuie sa faca locuri de munca, dar cand face ceva in sensul asta toata lumea sare cu fundul in sus. Daca da de ex nu stiu ce lot de pamant gratis nu stiu carei firme ca ford de ex, toata lumea sare de fund ca i-a dat gratis. Dar ca se fac mii de locuri de munca nu se uita nimeni. E usor sa fi un nimic toata viata si sa muncesti doar ca sa fi platit, nu sa faci si ceva performanta.
    2010-02-10, 09:40:28 (82.77.174.*)
  21. de ptr 17:
    Noi, cine vrei sa plateasca? Tu daca iti renovezi casa cine plateste? Mama?
    2010-02-10, 09:41:36 (81.180.138.*)
  22. de panadol:
    Eu a-si avea o intrebare... Daca centru cariovei se va inchide inclusiv pt pietoni, ma intreb eu, daca vreau sa fac o plimbare cu masina prin oras pe unde o mai luam ca primarul nostru a precizat in niste articole scrise de gds ca el considera oras decat centrul craiovei. : (((
    2010-02-10, 09:43:32 (92.80.228.*)
  23. de Nae:
    Blocul P2 de langa Rotonda cred ca este singurul bloc din Craiova , fara gaze
    2010-02-10, 10:06:36 (86.35.207.*)
  24. de gura pacatosului:
    Pt. 23...vi cu masina pana la parcarea de sub pasaj si iti plimbi fizicul prin centru ca si asa ti-a cam crescut burta...Miscarea inseamna sanatate si iti va permite sa apreciezi efortul pe care il fac uni footbalisti care chiar daca nu stiu prea bine treaba cu obiectul, alearga ca smucitii de la un careu la altul precum Banel, iar daca trebuie sa ajungi in alta parte a orasului o iei pe rocada si alte cai ocolitoare...surplus ul de benzina il platesc eu..
    2010-02-10, 10:07:43 (92.80.197.*)
  25. de Mintea olteanului...:
    Dupa ce modernizara si facura din Bania cea istorica o strutocamila arhitecturala, o capitala a kitsch-urilor, le veni si lor mintea la cap. La amatorii de modernism sa le faca un al doilea centru doar din beton si sticla, dar sa nu ne fure trecutul !
    2010-02-10, 10:15:59 (89.120.253.*)
  26. de Alex:
    Bine ai zis Jane. Toata lumea da inainte cu "da domne, fura si pentru el, dar a facut ceva". Suntem un oras de idioti si ne meritam soarta. Cu asemenea gandire (ce spuneam mai sus intre ghilimele) ne meritam soarta. In timp ce voi beliti ochii la fantani si tarabe cu inghetate, tiganu asta infect da niste tunuri de miliarde de euro fix sub nasul vostru. Miliarde care le veti plati voi, copii vostri, copii copiilor vostrii si inca 2 generatii dupa ei. De ce ? Pentru ca sunteti atat de idioti incat o sa-l mai votati odata..sa faca si mai multe fantani. Oras de rahat. Suntem buni numai sa facem figuri pe burta goala..
    2010-02-10, 10:23:12 (86.124.213.*)
  27. de adi:
    Bravo, sa modernizeze dar cred ca este cazul sa caute si gaseasca bani si direct pt. binele cetatenilor, cum ar fi bani pt. reabilitarea termica a tututror blocurilor, pt. reabilitarea retelei termice, pt. repalantari de arbori si chesti care SCAD cheltuielile..nu le CRESC.Iar referitor la industrie, daca primaria vrea mai multi bani din impozite solutia nu e marirea impozitelor ci largirea bazei de impozitare !!!Poate se implica si pt. crearea unor noi locuri de munca, sa vada ce se poate face in locul combitatului a iug-ului a mat-ului s.a.m.d. sa se duca direct la investitori nu sa-i astepte cu fundu' pe scaun si cum vin sa-i usuce de bani. Tosi eu zic ca in locul combinatului sa faca o fantana GIGANTICA in forma piramidei lui KEOPS,mare cat sa se vada de pe LUNA iar culorile apei sa fie cand albastre ziua cand albe noaptea!!ce zici nea solomoane ?vezi ca bancile mai au bani, ca doar e inceput de an!!
    2010-02-10, 10:37:17 (79.117.164.*)
  28. de constant:
    Aceste proiecte aduc bani multi celor de la putere. Cum este posibil ca parcul TINERETULUI SA COSTE 12milioane euro, sau strazile asfaltate cu preturi uriase. Toti banii au mers la Bucuresti pentru campania lui Basescu. De aici incolo string bani pentru alegerile generale din 20013. Asa ajungePDL la 45 la suta. Asta trebuie sa stiecetateanul nu ce minte Solomon.
    2010-02-10, 10:43:27 (79.117.160.*)
  29. de fica:
    dar conductele de canalizare care ar trebui sa fie ,nu sint nici vechi,nici noi ...cartierele marginase mor sub ochii nostri si Solomon face centrul vechi ........a mai tocat niste bani si n-are cum sa le scoata capul...... !!!! in atentia D>N> A> !!!! cit ne mai duce fratilor,cioara asta de nas ??? ati auzit ca se reintoarce la P.S.D. ?! Felicitari pt. 5 ,14 si 16 !!!!
    2010-02-10, 10:50:58 (92.83.12.*)
  30. de asterisc:
    Ar fi foarte bine, să se mai salveze puținul rămas din vechea arhitectură, grav afectată de cutremur și...înțelepciune a partidului. Este salutară și reintroducerea denumirilor tradiționale. Toate orașele care se respectă își păstrează patrimoniul! Strada Copertari se numea de fapt Plăpumari, dar la sfârșitul secolului XIX, datorită curentului latinizant, i s-a schimbat numele. La fel a pățit și Ulița Precistei, care și-a schimbat denumirea slavă în latinescul Madona. Mai sunt și alte denumiri tradiționale ca Răscruciul Mare și Răscruciul Mic, acesta fiind și Piața de Pește. Dacă onor consilierii urbei se vor informa corect, vom recăpăta denumirile tradiționale, vechi de câteva secole.Măcar și așa vor putea și cârcotașii să vadă că am avut și mai avem și noi valori culturale.
    2010-02-10, 11:05:40 (79.117.201.*)
  31. de Criss:
    :)) si in centrul istoric sunt indispensabile fantanile arteziene ? :))
    2010-02-10, 11:07:31 (213.97.199.*)
  32. de Alex:
    Notarii isi freaca manutzele. Odata cu schimbarea numelui strazii toate certificatle de proprietate trebuie preschimbate, binenteles pe banii proprietarilor. La fel trebuie refacute toate hartile, adrese societati etc... O intreaga poveste.
    2010-02-10, 13:12:49 (194.81.223.*)
  33. de cattany:
    mda .. un lucru bun si altu rau . cum e sa spui k stai pe ulita nush care ...:)) ma rog no comment
    2010-02-10, 13:57:13 (79.117.138.*)
  34. de pif:
    bai frati,daca sunte-ti atat de ingaduitori,genul-la sa sa fure ca si face-,vreau si eu sa fiu primar,ca la prostia de zace in voi,nu ma mai mir de ce va flutura vantul prin buzunare
    2010-02-10, 14:35:47 (79.117.160.*)
  35. de nu sunteţi corecţi ...:
    Cei care nu suportaţi fântânile arteziene (şi vă înţeleg, că la ţară de unde veniţi, acolo nu aţi văzut aşa ceva ... ), vă întreb dacă veniţi de la ţară şi nu vă plac fântânile arteziene, atunci CE aţi fi vrut voi în locul fântânilor ??? O fântână arteziană, deosebeşte oraşul de sat, dar voi de unde să ştiţi acest lucru ???
    2010-02-10, 15:20:30 (86.126.176.*)
  36. de Marian:
    De progres ati auzit? Toata lumea vrea ajutoare sociale din bani primarului, ei nu stiu ca exista si guvern , daca nu au servici e vina primarului si nu vor sa se schimbe nimic in acest oras pentru ca nu au ei servici. Dar cei care au un servici de ce nu au voie sa traiasca intr-un oras modernizat , trebuia sa traiasca tot in Comuna Craiova?
    2010-02-10, 15:32:01 (94.192.97.*)
  37. de Nicu:
    Marianeee cap de pompa.Tu oi fi Solomon deghizat.Nu e nimeni impotriva pogresului...dar strada Lipscani a fost deja reparata si pavata pe bani grei.Cartierele zac in mizerie,cartierele platitoare de dari la stat ca sa ce?Sa sparga Antonie Solomon zis si Menumorut iar sa mai puna 3 tzajnitori.Si cine sta pe Lipscani?Toata tziganiaaaa din Craiova.Saracele ciori nu aveau unde se scaldaaa.Eu propun lu Zolomon aka Menumorut sa mareasca taxele prostilor alora de acolo si din banii aia sa le faca toata strada piscina olimpica,dar nu sa sustraga bani din buget pt campaniile electorale
    2010-02-10, 15:51:33 (79.117.163.*)
  38. de Pt 36:
    Tot fantani am fi dorit, dar nu kitsch-uri care aduc mai degraba a cavouri si au facut Bania de rasul tarii. Arhitectura este o arta.
    2010-02-10, 15:55:32 (89.120.253.*)
  39. de inoc3nt4you:
    Buah frate voi astia de suntetzi anti acest proiect oare ce vretzi? Parc al tineretului nu, fantani nu, stazile frumos pavate nu...poate daca ar face niste bordele atzi vi linistitzi ca var scoate din labareala :)).Numai labarii stau si cauta nod in papura . Nici eu nus` multumit de anumite lucruri in Craiova dar ma multumesc cu ce s-a facut pana acum.Am fost in majoritatea orashelor din tzara asta si dupa mine Craiova este pe locul 3 dupa Timisoara si Brasov. In loc sa statzi si sa facetzi comentari rautacioase mai bine vatzi angaja ca sa cotizatzi si voi cu ceva la dezvoltarea orashului .
    2010-02-10, 16:49:18 (79.117.213.*)
  40. de to`arashul Matrics:
    am o intrebare de neam brost (iar?!!!) daca tot vad atitia ametiti care afirma ca "nu e treaba [rimarului sa creeze locuri de munca": DE CE MAI ALEGETI PRIMAR? Care e ocupatia unui primar intr-un oras? Ati jucat vreodata Sim City? De-aia va fac dupa cum le vine... in buzunar, ca sinteti prosti facuti gramada! Si ca sa va scot basinile din cap: N-AM JUCAT SIM CITY! Comunistii sint de vina ca se fac fintini, comunistii sint de vina ca nu sint locuri de munca... dar avem banane si aruncam cu ele dupa cine ne place, ca e democratie acum, ce tastatura mea!!! GRRRRR!
    2010-02-10, 17:04:40 (84.57.201.*)
  41. de Ana:
    Ceea ce este pacat e ca toate aceste investitii/cheltuiel i nu vor aduce bogatie craiovenilor. Craiova nu face parte dintr-o atractie turistica: nu are mare, nu are delta, nu are fluviu, nu are munti si nici macar dealurile Bucovinei. NIMIC DE LA MAMA NATURA. Dar asta o putem întoarce în favoarea craiovenilor ca pe o sansa. Avem SPATIU PE LÂNGA CRAIOVA, câpii cât vezi cu ochii, LOC PENTRU IMPLANTARE DE INDUSTRII. Industriile care se construiesc trebuie oricum sa respecte NORMELE EUROPEENE de respect al mediului înconjurator (non-poluante, armonizare a arhitecturii cu mediul înconjurator). Daca INVESTITORI OCCIDENTALI ÎSI DELOCALIZEAZA ÎNTREPRINDERILE ÎN ROMÂNIA, CRAIOVA ARE SANSA DE A-I ATRAGE PE ACESTI INVESTITORI. Rezultat ? Craiova va avea o capacitate mai mare ca oras prin extinderea unei ARII PERIFERICE ACTIVE (comert, mijloace de transport, canalizari, gaze,). Se vor crea LOCURI DE MUNCA PENTRU LOCALNICI. Investitorii si cei ce lucreaza pentru ei vor CONSUMA în CRAIOVA : închirieri/cumparar i de spatii, utilizarea serviciilor autohtone (comert, hoteluri, etc.). în conclusie, ACESTE IMPLANTARI INDUSTRIALE ALE INVESTITORILOR VOR ADUCE NUMAI BUNASTARE, BENEFICII PENTRU POPULATIA CRAIOVEI. Dar pentru a atrage acesti investitori est IMPERATIF un ACCES impecabil spre CRAIOVA. Un exemplu (caricatural) : producator de tren ultrarapid îsi propune sa se delocalizeze cu o parte din productie pentru a avea un beneficiu mai mare. În România ar fi mai ieftin. Ia harta României si analizeaza. Craiova !!! De ce ? E ORAS MARE, cu LOCUITORI/POTENTIALI ANGAJATI MULTI, am SPATIU (câmpie) unde sa-mi pun uzina, am AUTOSTRAZI în toate punctele cardinale ale orasului (catre CAPITALA, catre GRANITELE cu occidentul, catre Dunare, etc.) si-mi facicilteaza toate transporturile si mai are si un AEROPORT MARE INTERNATIONAL !!! Cred ca aceasta ar fi SOLUTIA IDEALA pentru ca orasul nostru si locuitorii lui sa devina PROSPERI. FARA ACEASTA VIZIUNE, CRAIOVENII ÎSI VOR ADMIRA SINGURI BURICUL ÎN TOATA SARACIA LOR. Daca nu dezvoltam caile de acces, nimeni nu traverseaza pe poteca câmpia sudului sa admire centrul Craiovei.Un oras turistic izolat, mergi si pe poteca ca sa-l vedea, mergi de drag caci poteca e pitoreasca, de munte sau de Delta. La noi nu e nimic pitores, nu avem cu ce sa atragem consumatori. Legaturi corecte cu frontierele, nu avem. AEROPORTUL de la Craiova e de marimea unui WC public. Acestea ar fi cheile dezvoltarii Craiovei: ACCESUL spre ORAS. Apoi, dezvoltarea centrului, a trasporturilor, canalizari, strazi degajate, vor veni de la sine cu îmbogatirea orasului. Sunt solutii elementare la care ar trebui sa se gândeasca Solomon si cei care sunt implicati în dezvoltarea zonei. Dar asta ar presupune mai mult de lucru, caci autostrada, aeroportul trebuiesc „legate” de alte zone teritoriale sau alte sfere (companii aeriene). Sa faci centrul orasului e cu mult mai simplu! E ca si cum te-ai spala DOAR în buric si apoi ti l-ai admira
    2010-02-10, 17:05:06 (90.11.68.*)
  42. de locuitoru":
    Romanesti este din "orasul"Craiova?
    2010-02-10, 17:14:26 (82.77.162.*)
  43. de Punctul G:
    Da,dom´le...buna idee,doar ca..eu as dori totusi ca arhitectura din anii ´70-´80 sa fie mai reprezentativa.Acea perioada imi rascoleste toate amintirile,...erau acei ani frumosi cand orasul era asediat de hoardele de tzaranushi veniti sa cumpere nasturi de pufoaica,atza pt petecele de saci sau batiste pt pomeni,la care ulterior le legau cate un banut intr-unul din coltzuri....Sau,vene au sa se odihneasca tura a lll-a la fabrica ca a doua zi aveau de prashit...Sau,poate va mai aduceti aminte de diminetile cand vedeati navetistii,pe care eu cu prietenii mei ii numeam "grauri",ca in urma lor in Autoserviri nu mai ramanea nicio conserva de peste,de fasole sau sticla de vin din paie si care se asezau tacticosi pe spatiile verzi si mancau si ...mai ales beau,pt a se pregati bine pt inca o zi de munca...Eiiii,ce vremuri...Cand intra RATA in Craiova,soferul ii anunta cu voce tare,.."Am intrat in oras.."si toti incepeau sa-si scoata din picioare tenisii chinezesti (ca tenisi de Dragasani aveau doar Primarul si secretarul de partid din comuna) plini de noroi si balegar si-i inveleau in plase de plastic transparent si umblau cu ei la subratz pe Centru de aveai impresia ca duc ceva probe pt Laboratorul de Criminalistica...sa nu va mai amintesc de cei care intarziau mai mult prin oras si-i prindea cate o razia de-a militziei,...si cand le deschidea bulitinul,cadea din el cate 3-4 roabe de pamant ..si a doua zi aparea cate o grupa de UTC-isti care puneau borduri in jurul gramezii iar alta grupa de pionieri veneau si sadeau iarba si flori...si gata,aparea inca un spatiu verde.Toti acesti navetisti si navetiste,care erau in stare sa se casatoreasca si cu stalpul de iluminat din coltul strazii ca sa-si poate face Buletin de Craiova,acum traiesc printre noi...si trebuie sa le multumim pt faptul ca au pastrat intacte "vechile traditii" din lumea satului.Ii puteti descoperi f. usor dupa gramajoarele de coji de floarea soarelui care se afla in fata lor sau...dupa vorba si rasetul zgomotos atunci cand vorbesc la mobil,sau...Ei,la fel ca si locuitorii Rep.Fata Luncii,creaza exotismul comunitatii noastre si merita pe deplin un astfel de Centru...Personal,su nt de acord cu un astfel de proiect,baaa..chiar as propune inchiderea Centrului...cu un gard inalt de sarma si conectarea lui la o retea electrica,..vizitare a lui pe baza de bilet,ca la muzeu sau...mutarea cetatenilor sus numitei rep.in el pe perioada verii.Ar fi in avantajul tuturor,...noi am putea vizita Parcul Tineretului linistiti,pe timpul verii,iar ei ar avea posibilitatea sa-si adape si sa-si spele caii si rufele in artezienele de acolo...Ar putea deschide chiar si o spalatorie auto pt rudele care vor veni din strainatate in concediu cu masinile prafuite...Exotismul social trebuie sa se reflecte si in latura arhitecturala,nu? Serios vorbind,nu este o idee rea,asa ca...mult succes ! O zi buna tuturor !
    2010-02-10, 17:58:47 (89.155.88.*)
  44. de Alex:
    Ana, ai fost pe aeroportul din Craiova? Daca un WC public la tine are cateva hectare...inseamna ca ai un fund al naiba de mare ! Sanatate !
    2010-02-10, 18:33:40 (79.117.147.*)
  45. de Ana:
    Stii cât faci cu avionul de la Craiova la Constanta ? De exemplu, pleci luni, miercuri sau vineri (ca numai atunci se poate). Decolezi la ora 07 dimineata de la Craiova si ajungi la ... ora 16 dupa-amiaza la Constanta. Deci Craiova-Constanta cu avionul faci în 9 ORE (fara sa mai pun timpul dinainte de decolare).... E numai un exemplu de zbor intern... În locul tau as face pliscul mic în ceea de priveste cabana aia cu o tarla asfaltata care se numeste aeroportul Craiovei.
    2010-02-10, 18:47:41 (90.11.214.*)
  46. de Ana:
    Sau, hai sa fiu mai indulgenta: cu avionul de la Criova la Bucuresti (poti sa pleci în fiecare zi : decolezi tot la 7 dimineata de la Craiova si ajungi la ... 16 dupa amiaza la Bucuresti. Faci tot 9 ORE cu avionul de la Craiova la Bucuresti. Ce stupid esti !!
    2010-02-10, 18:53:44 (90.11.214.*)
  47. de SOS:
    PROPUN SCHIMBAREA DENUMIRILOR DE STRAZI , ETC . SI TOT CE E LEGAT DE TRECUTUL COMUNIST ......... CU SCHIMBAREA FOSTILOR COMUNISTI - PERSOANE - E MAI GREU DAR NU IMPOSIBIL .
    2010-02-10, 18:55:19 (158.102.162.*)
  48. de Oolteanu patriHHotz:
    Si Craiova si primarul sunt cu 100 de ani in urma ...deci este normal sa revenim la 1900.
    2010-02-10, 19:32:23 (68.28.137.*)
  49. de si maii soss:
    stie cineva cat mai tine iarnaa brrrrr
    2010-02-10, 19:32:25 (79.30.137.*)
  50. de Sorinelbucuresti:
    Off ce primar exista in craiova... in loc sa faca strazile si drumurile de sunt in craiovo.. face fantanii de asta ii zice lumea Aurica fantanaru si mai nou ii zic AURICA GIRATORIU
    2010-02-10, 20:35:24 (92.85.224.*)
  51. de Mihai:
    domnu "fantana" daca le faceti pe astia oamenii din blocuri unde pun masinile? la gara?
    2010-02-10, 20:58:01 (79.117.215.*)
  52. de cristian:
    eee,haio mai fratilor ce stati prin cartierele mai de la periferie(aceleea mai noi,ca de exp VETERANI,BARIERA...C EDVA MAI VECHIUT DAR MERRGE)...ce ne tot luam de domn primar ,ca daca p la dumnealui8 nu bate asa vantul sa-i mai dea o alta idee ce ar mai putea face cu banii...ca de tot avem iarna,cu zapada din belsugmce rost mai are sa se gandeasca la modenizarea sau chiar realizarea unor strazi la noi in oras...ca doar acum arata toate la fel...albe ca zapada...ca asta e ultima moda in Romania..."asfalt alb".poate atunci cand se vor macina statuile se va gandi ca e buna materialul ramas pt astuparea unor gropi din carosabil,becurile de la fantani le va mont ape strazile neiluminate,si toate tevile le va conecta intre ele si asa vom avea si noi apa curenta dupa cativa ani si la noi in cartier(adica in veterani).
    2010-02-10, 22:13:02 (109.166.134.*)
  53. de pt 45 craioveanul Alex...:
    Nu am zis ca nu e bine ce s-a facut în Craiova. Dimpotriva ! E o idee frumoasa : refacerea centrului vechi al Craiovei. Si e adevarat ca Solomon a fost cel mai vrednic primar în ultimii 20 de ani. Dar, nu trebuie sa fim limitati. Trebuie sa vedem în perspectiva, sa vrem mai mult pentru zona noastra si ... pentru viitorul copiilor nostrii. Au trecut 20 de ani, suntem o tara europeana !! Asa cum am zis, Craiova nu este favorizata de o regiune turistica. Deci singura cale de a se îmbogatii este INDUSTRIA si ACCESUL la oras. Trenuri rapide nu, autostrazi nu, aeroport nu... Centrul Craiovei e ma usor de facut, rezultatele sunt spectaculare, imediate. Dar poate ca Solomon, si prefectul stiu ce fac, se adapteaza oamenilor. Daca acest Alex, de exemplu, reflecta gângirea majoritatii craiovenilor... , atunci, da, au dreptate cei ce conduc zona Craiovei... Agresivitate gratuita, fudulie si prostie. Pai, bai, Alex, daca zici ca ai vizitat aeroportul, de unde ai iesit, mah, din ce bordei ? de ti s-a parut tie aeroportul Craiovei mare ?!! Oi fi venit week-end-ul ca sa pick...nick-ezi cu familia pe pista (ca una are). Dar daca tot ai venit, nu ti-a trecut prin capul ala al tau (GOL CA GAURA UNUI WC) sa te uiti si de orarele de zboruri ale avioanelor ? Ca la asta foloseste un aeroport: sa zbori cu avionul, ca sa ajungi mai repede la destinatie, nu sa faci 9-10 ore cu avionul de la Craiova la Bucuresti. Solomon e baiat destept: se conformeaza mintilor craiovenilor Alex...
    2010-02-10, 23:37:54 (90.11.214.*)
  54. de Punctul G:
    Revin pt a face unele precizari legate de primul meu comentariu....Ceea ce doream sa spun acolo este faptul ca...se doreste a se face"ceva"(a se construi unele obiective destul de interesante),si asta este de laudat,dar ca...un segment destul de important al populatiei inca se complace intr-un mediu educational si de civilizatie destul de scazut.Dintre cei ce au fost "dezradacinati" de politica ceausista si adusi la orasi,...o parte au venit deja cu o certa educatie din sanul familiei si s-au integrat repede in societate,egaland-o sau chiar depasind-o,...o alta parte,chiar daca nu au avut o educatie f buna,au avut insa instinctul primar al bunului simt bine dezvoltat si s-au integrat si ei destul de bine,dar o mare majoritate au ramas cu vechile "naravuri si metehne",..si tot in segmentul acesta intra si rromii,care desi se pare ca fac eforturi mari de integrare in societatea noastra,in ultimul timp, totusi,vor trebui sa se zbata mult mai mult..Parerea mea este ca...atata timp cat cei cu buna educatie si simt civic bine dezvoltat vor reprezenta(inca)o minoritate,aceasta societate nu are cum sa pastreze si aprecieze la certa valoare noile realizari...Ca,...pe lista de prioritati ar fi alte obiective mai importante de realizat,sau ca..cele deja existente,au un pret de realizare mult peste normal,sau ca ..alegerea zonelor de amplasare nu a fost cea mai adecvata...asta este altceva si poate face tema altor articole si dezbateri.Deocamdata ,parerea mea este ca...este bine ca se vrea realizat ceva pt acest oras,insa cea mai importanta,sigura si necesara investitie,ramane tot cea in educarea si ridicarea nivelului de civilizare a cetatenilor orasului nostru ...O seara placuta,tuturor !
    2010-02-10, 23:43:50 (89.155.88.*)
  55. de pt. GDS:
    GDS ar trebui sa consacreze mai mult spatiu cu articole despre urbanizare, modernizare, dezvoltarea zonei Craiovei...
    2010-02-11, 00:35:53 (90.11.214.*)
  56. de pt 52:
    Sorinel mititel, las ca si Bucurestelul tau.... e o hidoshenie de oras.
    2010-02-11, 02:17:30 (90.11.214.*)
  57. de pt. Punctul G:
    Firecare cu angoasele lui :)
    2010-02-11, 04:36:31 (90.11.214.*)
  58. de ION de la Craiova:
    Sunteti nijte frustrati!!! daca nici asta nu facut nmk atunci care a facut? toti va ganditi ca sunteti furati?? A avea putere si cunostinte nu inseamna a fura... cine detine informatia controleaza situatia! STIATI CA? avem orasul cu cele mai multe parcari din Romania? Avem unul din cele mai frumoase centre istorice? Circulatia la noi e una dintre cele mai fluente din tara?... Nu stiti decat sa acuzati! Nu o sa va dea nimeni de pomana sa stiti !!! Ori te duce capu' ori ai norocul prostului... Frustratilor!
    2010-02-11, 16:40:56 (79.117.216.*)
  59. de leon:
    Mai fratilor.....daca face primarul.....de ce face? daca nu face....la fel...ganditi-va cat s-a schimbat orasul in cele 2 mandate ale lui.....normal, sunt de acord ca si el face unele greseli...sau mai bine zis isi permite unele extravagante( concerte cu formatii din afara, instalatilee de iarna tinute aprinse 2 luni ceea ce duce la un consum extraordinar.......) insa a facut si foarte multe lucruri de apreciat zic eu.Hai sa fim obiectivi .......e aproape imposibil sa-i poata multumi pe toti nu-i asa?
    2010-02-11, 23:37:31 (86.124.215.*)
  60. de VERS:
    DIN 1900 VINE UN ARAB - PUTIN CAM NEGRU RAS IN CAP - SINT PASE NEAM DE BEDUIN - SI DE LA IDIA EU VIN - SA-MI IAU GOLOGANII INAPOI CHIAR DIN CRAIOVA DE LA VOI - VA VOI LASA OLTENI COCLITI - FARA ECHIRA DOAR......... CHIBITI . ,, SA FIE ADUS PALOSUL SI ARMASARU ARAB ,, SOLOMON - CAPETENIE .
    2010-02-12, 15:18:19 (158.102.162.*)
  61. de a furat shi el da a facut:
    suntem nishte prosti ... shi ne meritam soarta ... unde a devenit legal sa furam putzin dar sa facem shi ceva pt orash ... nu ne mai facem noi bine nici cu medicamente straine :)))))
    2010-02-12, 17:43:48 (79.117.200.*)
  62. de Stefan:
    Daca Ceausescu a desenat infrastructura prin orasele romaniei in asa fel incat cei care vor sa tranziteze orasele sa vada realizarile comunismului. De ce sa le luam placerea de a-si etala masinile, baietzilor din zilele noastre , prin inchiderea centrului? Toti vor suferi.
    2010-02-12, 19:29:07 (79.117.179.*)
  63. de ZuZu:
    Clădirile "istorice" de pe Lipscani sunt jos la primul cutremur. Au fost ramforsate sa ţină pînă ajunge un buldozer la ele dar e mare minune ca mai sunt in picioare acum. Cat despre 1900 chiar este o idee "buna". Sa va spun si de ce... oricum Craiova arata ca la 1900, doar ca locul carelor cu boi a fost de tot de niste cars (eng.) cu boi bipezi. In loc de statui pe Lipscani mai bine ar face sa arate si Craiova a oras pe tot teritoriul ei. Si aici ma refer la intruducerea canalizarii in tot orasul.
    2010-02-14, 08:33:22 (93.114.114.*)
  64. de Maria Tuca:
    Uitati atributiile primarului-f) administrează domeniul public şi domeniul privat al comunei sau oraşului; g) hotărăşte darea în administrare, concesionarea sau închirierea bunurilor proprietate publică a comunei sau oraşului, după caz, precum şi a serviciilor publice de interes local, în condiţiile legii; h) hotărăşte vânzarea, concesionarea sau închirierea bunurilor proprietate privată a comunei sau oraşului, după caz, în condiţiile legii; i) înfiinţează instituţii publice, societăţi comerciale şi servicii publice de interes local; urmăreşte, controlează şi analizează activitatea acestora; instituie, cu respectarea criteriilor generale stabilite prin lege, norme de organizare şi funcţionare pentru instituţiile şi serviciile publice de interes local; numeşte şi eliberează din funcţie, în condiţiile legii, conducătorii serviciilor publice de interes local, precum şi pe cei ai instituţiilor publice din subordinea sa; aplică sancţiuni disciplinare, în condiţiile legii, persoanelor pe care le-a numit; j) hotărăşte asupra înfiinţării şi reorganizării regiilor autonome de interes local; exercită, în numele unităţii administrativ-terito riale, toate drepturile acţionarului la societăţile comerciale pe care le-a înfiinţat; hotărăşte asupra privatizării acestor societăţi comerciale; numeşte şi eliberează din funcţie, în condiţiile legii, membrii consiliilor de administraţie ale regiilor autonome de sub autoritatea sa; k) analizează şi aprobă, în condiţiile legii, documentaţiile de amenajare a teritoriului şi urbanism ale localităţilor, stabilind mijloacele materiale şi financiare necesare în vederea realizării acestora; aprobă alocarea de fonduri din bugetul local pentru acţiuni de apărare împotriva inundaţiilor, incendiilor, dezastrelor şi fenomenelor meteorologice periculoase; l) stabileşte măsurile necesare pentru construirea, întreţinerea şi modernizarea drumurilor, podurilor, precum şi a întregii infrastructuri aparţinând căilor de comunicaţii de interes local; m) aprobă, în limitele competenţelor sale, documentaţiile tehnico-economice pentru lucrările de investiţii de interes local şi asigură condiţiile necesare în vederea realizării acestora; n) asigură, potrivit competenţelor sale, condiţiile materiale şi financiare necesare pentru buna funcţionare a instituţiilor şi serviciilor publice de educaţie, sănătate, cultură, tineret şi sport, apărarea ordinii publice, apărarea împotriva incendiilor şi protecţia civilă, de sub autoritatea sa; urmăreşte şi controlează activitatea acestora; o) hotărăşte, în localităţile cu medici sau cu personal sanitar în număr insuficient, acordarea de stimulente în natură şi în bani, precum şi de alte facilităţi, potrivit legii, în scopul asigurării serviciilor medicale pentru populaţie; asemenea facilităţi pot fi acordate şi personalului didactic; p) contribuie la organizarea de activităţi ştiinţifice, culturale, artistice, sportive şi de agrement; q) hotărăşte cu privire la asigurarea ordinii publice; analizează activi
    2010-02-16, 09:56:06 (79.117.148.*)
  65. de TUCA MARIA:
    aLTE ATRIBUTII, EXCLUSIV ALE PRIMARULUI-Primarul îndeplineşte următoarele atribuţii principale: a) asigură respectarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor, a prevederilor Constituţiei, precum şi punerea în aplicare a legilor, a decretelor Preşedintelui României, a hotărârilor şi ordonanţelor Guvernului; dispune măsurile necesare şi acordă sprijin pentru aplicarea ordinelor şi instrucţiunilor cu caracter normativ ale miniştrilor şi ale celorlalţi conducători ai autorităţilor administraţiei publice centrale, precum şi a hotărârilor consiliului judeţean; b) asigură aducerea la îndeplinire a hotărârilor consiliului local. În situaţia în care apreciază că o hotărâre este ilegală, în termen de 3 zile de la adoptare îl sesizează pe prefect; c) poate propune consiliului local consultarea populaţiei prin referendum, cu privire la problemele locale de interes deosebit. Pe baza hotărârii consiliului local ia măsuri pentru organizarea acestei consultări, în condiţiile legii; d) prezintă consiliului local, anual sau ori de câte ori este necesar, informări, privind starea economică şi socială a comunei sau a oraşului, în concordanţă cu atribuţiile ce revin autorităţilor administraţiei publice locale, precum şi informări asupra modului de aducere la îndeplinire a hotărârilor consiliului local; e) întocmeşte proiectul bugetului local şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar şi le supune spre aprobare consiliului local; f) exercită funcţia de ordonator principal de credite; g) verifică, din oficiu sau la cerere, încasarea şi cheltuirea sumelor din bugetul local şi comunică de îndată consiliului local cele constatate; h) ia măsuri pentru prevenirea şi limitarea urmărilor calamităţilor, catastrofelor, incendiilor, epidemiilor sau epizootiilor, împreună cu organele specializate ale statului. În acest scop poate mobiliza populaţia, agenţii economici şi instituţiile publice din comună sau din oraş, acestea fiind obligate să execute măsurile stabilite în planurile de protecţie şi intervenţie elaborate pe tipuri de dezastre; i) asigură ordinea publică şi liniştea locuitorilor, prin intermediul poliţiei, jandarmeriei, gardienilor publici, pompierilor şi unităţilor de protecţie civilă, care au obligaţia să răspundă solicitărilor sale, în condiţiile legii; j) îndrumă şi supraveghează activitatea gardienilor publici, conform angajamentelor contractuale; k) ia măsurile prevăzute de lege cu privire la desfăşurarea adunărilor publice; l) ia măsuri de interzicere sau de suspendare a spectacolelor, reprezentaţiilor sau a altor manifestări publice care contravin ordinii de drept ori atentează la bunele moravuri, la ordinea şi liniştea publică; m) controlează igiena şi salubritatea localurilor publice şi produselor alimentare puse în vânzare pentru populaţie, cu sprijinul serviciilor de specialitate; n) ia măsuri pentru prevenirea şi combaterea pericolelor provocate de animale, în condiţiile legii; o) ia măsuri pentru elaborarea planului urbanistic general al localităţii şi îl supune spre aprobare consiliului local; asigură respectarea prevederilor planului urbanistic general, precum şi ale planurilor urbanistice zonale şi de detaliu; p) asigură repartizarea locuinţelor sociale pe baza hotărârii consiliului local; q) asigură întreţinerea şi reabilitarea drumurilor publice, proprietate a comunei sau a oraşului, instalarea semnelor de circulaţie, desfăşurarea normală a traficului rutier şi pietonal, în condiţiile legii; r) exercită controlul asupra activităţilor din târguri, pieţe, oboare, locuri şi parcuri de distracţii şi ia măsuri pentru buna funcţionare a acestora; s) conduce serviciile publice locale; asigură funcţionarea serviciilor de stare civilă şi de autoritate tutelară; supraveghează realizarea măsurilor de asistenţă şi ajutor social; ş) îndeplineşte funcţia de ofiţer de stare civilă; t) emite avizele, acordurile şi autorizaţiile date în competenţa sa prin lege; ţ) propune consiliului local spre aprobare, în condiţiile legii, organigrama, statul de funcţii, numărul de personal şi regulamentul de organizare şi funcţionare a aparatului propriu de specialitate; u) numeşte şi eliberează din funcţie, în condiţiile legii, personalul din aparatul propriu de specialitate al autorităţilor administraţiei publice locale, cu excepţia secretarului; propune consiliului local numirea şi eliberarea din funcţie, în condiţiile legii, a conducătorilor regiilor autonome, ai instituţiilor şi serviciilor publice de interes local; v) răspunde de inventarierea şi administrarea bunurilor care aparţin domeniului public şi domeniului privat al comunei sau al oraşului; x) organizează evidenţa lucrărilor de construcţii din localitate şi pune la dispoziţie autorităţilor administraţiei publice centrale rezultatele acestor evidenţe; y) ia măsuri pentru controlul depozitării deşeurilor menajere, industriale sau de orice fel, pentru asigurarea igienizării malurilor cursurilor de apă din raza comunei sau a oraşului, precum şi pentru decolmatarea văilor locale şi a podeţelor pentru asigurarea scurgerii apelor mari.
    2010-02-16, 10:04:21 (79.117.148.*)
  66. de mihai:
    treaba primarului NU este sa darame monumente istorice pentru ca "asa a visat el". din pacate in Craiova se simte absenta unor arhitecti cu dedicati. Astfel a iesit centrul ala care este o mizerie urbanistica. Haotic si nestructurat. Dar asta nu e vina primarului. Ceea ce se vrea facut acum trebuia facut de mult. Cine nu intelege valoarea centrului istoric al unui oras sa s educa sa traiasca intr-un sat liniar de tara. ala nu are centru. Am avut norocul sa ne ramana o parte din centur nedemolat. Daca se pastra si Calea Unirii in zona Mercurului pana la Minerva si o parte din Calea Bucuresti, era extraordinar. Macar sa pastram ce mai avem, desi multi spun ca nu are valoare. Trebuie salvata si zona Pietei Vechi, sa nu mai apara mizerii ca acea cladire placata auriu de mai jos d e Sfantu DUmitru. E cea mai importanta decizie a Primariei si cea mai europeana de pana acum. Urmatoarele lucruri bune ale Craiovei sunt Velodromul (desi multi nu stiu ca standardul calitatii vietii in Europa se calculeaza inclusiv dupa km de piste ciclabile),si Parcul din Lunca. Ar fi trebuit salvat si Cornitoiu. Astept cu nerabdare demararea proiectului si sper sa se lucreze cu specialisti restauratori de calitate, nu cu urbanisti de mana a zecea ca la scuarul Prefecturii...
    2010-02-16, 13:37:17 (109.166.134.*)
  67. de tot eu:
    Pentru toti cei care plang dupa industrie: un oras modern cu mod de viata urban superior este un oras cu activitati preponderent din sectorul tertiar, nu din cel primar. Deci cei care discuta despre dezvoltarea orasului pe urma dezvoltarii industriei, sa se duca inapoi un secol jumate si sa traiasca revolutia industriala. De "servicii", ati auzit? Ne mai miram ca sunt atatia ignoranti care nu apreciaza centrul istoric. EI vor INDUSTRIE! Atata stiu. Ba! astia care carcotiti pe marginea centrului istoric: care orase europene sunt vizitate? o sa spuneti ca centrul nostru nu are valoare, ca sunt case noi, ca sunt pricajite. Nu meritati orasul asta. Daca nu e de la 1400, nu trebuie pastrat? Pe ce criterii apreciazti voi valoarea centrului nostru? Dupa estetica PVC-ului cu care va inchideti balcoanele? Sa revin la industriasii nostri. Ceausistilor, industria nu mai are loc in orase. Se intampla departe de oras. Acum sunt parcuri industriale si logistice care fug de taxele unor localitati urbane si se aseaza aproape de infrastructura nationala si europeana. Orasele sunt pentru altceva, nu pentru industrie. Orasele sunt pentru spectacole, pentru arta, pentru educatie, pentru invatamant, pentru servicii. Unde traiti mai, vericilor? Va duceti in Europa doar la cumparaturi si nu va uitati decat in sacose, nu si in jurul vostru? Stiti cine avea dispret pentru istorie si darama totul? Ceausescu, modernilor!! La fel de ignorant si dispretuitor radea cartiere intregi de case pe care in prostia lui le considera fara valoare. La tara, pe linie, cu voi! sa fluierati la garduri si sa va plimbati in jos si in sus pe ulita.
    2010-02-16, 14:00:37 (109.166.134.*)
  68. de Fata, Ano:
    Cuvinte frumoase stii, si teorie cat cuprinde... Te suspectez ca ai facut scoala. Te speli in buric, zici? CIne face autostrazile? CIne face calea ferata? Cand cureti o casa de unde incepi, mai fato? din baie? Trebuie inceput cu centrul, ca asa e normal. Deci sa nu mai facem nimic ca guvernul nu poate face autostrazi, nu poate face cai ferate, ca nu poate face nimic, sa stea irasul sa se darame si bruma d eistorie care i-a mai ramas. Sa vina cutremurul si sa cada si astea. si sa mai vina un arhitect arab sa faca fatade de aur. si ce frumos va fi! curata-te, desteapto, macar in buric. normal ca se incepe cu centrul. Pune mana pe-o carte, lasa cursurile. E una scrisa frumos si simplu. Pe alocuri cu umor si destul de facila. Se numeste "CENTRUL LUMII LOCUITE". e scrisa d eun arhitect. FLORIN BICIUSCA, pe numele lui. Ia puneti mana si cititi.
    2010-02-16, 14:18:42 (109.166.134.*)



Jiunimea Blog

5 secunde - stiri instant
Diverse:

Vremea:
Acum: 17°C.
La noapte: 13°C.
Mâine: 21°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta 4.4662 lei
USD: Tendinta 3.5538 lei








Restaurante in Craiova
Restaurante in Craiova

Hoteluri in Craiova
Hoteluri in Craiova

Mobila in Craiova
Mobila in Craiova

Policlinici in Craiova
Policlinici in Craiova



Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
Sumarul ediţiei:

Ultima ora