24.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCentura de Sud prinde viteză

Centura de Sud prinde viteză

Şeful Companiei Naţionale de Autostrăzi dă asigurări că 100% anul acesta va avea loc licitaţia pentru construirea primei părţi a centurii ocolitoare a Craiovei în partea de sud. S-a ales varianta finală, s-a terminat studiul de fezabilitate, urmează procedurile licitaţiei de execuţie. Va fi o stradă pe patru benzi, lungă de 6,2 kilometri, iar valoarea estimată a lucrării este de 36,5 milioane de euro.

Craiova ar putea avea în curând încă o centură ocolitoare în partea de sud, care să preia traficul greu. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) garantează că anul acesta se licitează lucrările pentru realizarea primei părţi a ocolitoarei de sud a Craiovei, care va fi realizată pe patru benzi de circulaţie. Centura va fi cuprinsă din două părţi. Una porneşte din „partea de sud-est a Craiovei şi va face legătura între două drumuri naţionale, DN6 (Bucureşti – Craiova – Timişoara – Cenad) şi DN65 (Piteşti – Slatina – Craiova), în vederea asigurării infrastructurii de bază necesare cererii de transport în creştere, asigurând un grad sporit de siguranţă a traficului“, susţin reprezentanţii CNADNR. Traseul exact este ţinut secret de companie până la apariţia hotărârii de guvern de aprobare a indicatorilor tehnico-economici.
„Tot ce vă pot spune acum este că mare parte din centură va trece pe teritoriul comunei Cârcea. S-a ales varianta finală a traseului, dar o putem da publicităţii abia după aprobarea hotărârii de guvern, iar aceasta va apărea în cel mult trei luni“, a spus directorul CNADNR, Cristian Dascălu. În exclusivitate pentru GdS, Dascălu a spus că „anul acesta va avea loc licitaţia de execuţie a lucrării“ şi că „lucrurile sunt sigure 100%“. În acelaşi timp, edilul comunei Pieleşti, Dan Viorel Dică, confirmă faptul că la primărie s-a primit de la CNADNR traseul primei părţi din viitoarea centură şi că lucrurile sunt avansate: „Porneşte de la kilometrul 9, de lângă Craiova (lângă Peugeot), trece pe lângă cartierul de case Magnolia, traversează calea ferată, merge mult pe lângă Cârcea şi se intersectează cu drumul Craiova – Caracal. Noi am dat aviz favorabil în urmă cu câteva luni pentru certificatul de urbanism emis de Consiliul Judeţean Dolj. Este avantajos traseul acesta pentru că nu sunt mulţi proprietari de terenuri şi chiar va trece pe o rezervă de teren a primăriei“. Breteaua ocolitoarei trece prin apropiere de uzina Ford. Studiul de fezabilitate a fost făcut de o asociere între Consitrans SRL şi Roughton Grup. Directorul general al SC Consitrans, Valentin Urlan, a declarat pentru GdS că „studiul de fezabilitate a fost predat către CNADNR recent, înainte de Sărbătorile de iarnă din 2009, dar studiul este în evaluare la beneficiar“. În plus, şeful Consitrans a adăugat că „ocolitoarea de Sud a Craiovei va avea o lungime de 6,2 kilometri şi va avea un pasaj de trecere peste calea ferată“. Anul trecut, ministrul transporturilor, Radu Berceanu, a dat publicităţii harta cu cele patru variante de construire a ocolitoarei Craiovei în partea de Sud, spunând la vremea respectivă că lucrurile vor fi grăbite pentru a demara lucrările chiar anul trecut.

36,5 milioane de euro – valoarea estimată a primei părţi a centurii

Centura ocolitoare va fi realizată din bani europeni, cea mai mare parte a finanţării provenind de la Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR). Nu se cunoaşte exact procentul care va veni de la FEDR, însă Dascălu susţine că de la bugetul de stat, cofinanţarea va fi de maximum 20%, ceea ce înseamnă că restul reprezintă bani europeni: „Memorandumul de finanţare îl facem în două luni, apoi încep procedurile de licitaţie. Valoarea estimată a lucrărilor este de 36,5 milioane de euro, dar sunt sume aproximative care se mai pot schimba. Maximum 20% din sumă vine de la bugetul de stat, iar restul sunt bani europeni“.  

Partea a doua a centurii – fără finanţare

Pentru a avea cu adevărat o centură în sudul Craiovei, mai exact în sud-est, s-a mai realizat un studiu de fezabilitate „între DN 6 şi DN 56 (Craiova – Calafat). Proiectant este firma Irimat. Studiul de Fezabilitate a fost realizat, urmând să fie aprobaţi indicatorii tehnico-economici“, arată reprezentanţii CNADNR. „Această a doua parte încă nu are finanţare. Este gata studiul de fezabilitate. Drumul va porni de la Cârcea şi va ieşi la Podari, înainte de Balta Verde, unde va ajunge la DN 56 Craiova – Calafat. Avem nevoie de această variantă, pentru a se prelua tot traficul greu din oraş“, a precizat Ştefan Stoica, director al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Craiova, din cadrul CNADNR. Despre această prelungire, directorul CNADNR, Cristian Dascălu, spune că se încearcă obţinerea unei finanţări europene, pe Programul Operaţional Regional (POR). Varianta construirii drumului expres Craiova -Piteşti, iniţiată pe vremea ministrului Ludovic Orban, a rămas un proiect mort.

Drumul cerut de Ford

Primul tronson al ocolitoarei de sud care se va licita anul acesta este cel solicitat de compania Ford, pentru a avea o legătură cu drumurile naţionale pe care ar urma să iasă tirurile cu autovehicule produse în fabrica Ford din Bănie. Oficialii Ford au făcut lobby în repetate rânduri pe lângă autorităţile române pentru a le explica importanţa drumului respectiv pentru uzina craioveană.
 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

11 COMENTARII