14.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateS-a făcut partajul în prefectură

S-a făcut partajul în prefectură

Fostul prefect Stancu şi staff-ul său au părăsit vineri instituţia, încă de la primele ore ale dimineţii. La instalare, noul prefect, Eugen Georgescu, nu a mai găsit nici harta judeţului de pe perete, nici mufă la cablul televizorului din birou şi a ţinut să arate presei că frigiderele unde se ţineau băuturile pentru protocol erau goale.

Vineri, ora 9.00 dimineaţa, Prefectura Dolj. Pe culoar, aproape de ieşire, Gabi Anghel şi Vali Iovan, consilierii fostului prefect Florin Stancu, împreună cu secretara acestuia, se pregătesc să părăsească instituţia. Resemnaţi, cărând câteva lucruri care mai rămăseseră de luat de prin birouri, membrii fostului cabinet ridică din umeri. Pleacă pe uşa din faţă şi, din ce spun ei, se vor întoarce peste două luni. Câţiva metri mai departe e fostul prefect Stancu.  Pare grăbit. Vorbeşte la telefonul mobil. Apucă să confirme că se va întoarce la Protecţia Copilului, pe postul de director. Pe o uşă, la capătul culoarului, o hârtie scoasă la imprimantă te anunţă că ai ajuns la cabinetul subprefectului Eugen Georgescu. Uşa este închisă cu cheia. „Nu acolo, în partea cealaltă“, spune femeia de serviciu, care face un semn scurt din mână şi arată către biroului prefectului de Dolj. Eugen Georgescu s-a instalat deja. Telefonul îi sună încontinuu. Primeşte felicitări pentru numirea în funcţie, mulţumeşte, se aşază la loc, telefonul sună din nou. „Am constatat că de la data numirii am devenit foarte cunoscut, mi-a crescut numărul de prieteni“, spune noul prefect.

Fiecare prefect cu organigrama lui

După ce a primit joi seară telefonul de confirmare de la Bucureşti, Eugen Georgescu l-a sunat pe Florin Stancu şi i-a pus în vedere să îşi facă bagajele. „Pentru a asigura continuitatea funcţionării instituţiei, aseară l-am sunat pe domnul Stancu şi i-am cerut ca astăzi, la ora 8.00, să îmi predea inventarul şi prerogativele de prefect al judeţului Dolj. Azi-dimineaţă, am găsit femeia de serviciu aici, făcea curat. După cum vedeţi, era un televizor aici. Nu mai este“, a povestit Georgescu. Membrii fostului cabinet au golit birourile de ce aveau de luat. Cu ocazia „debarcării“ din prefectură, membrii cabinetului ex-pesedistului şi ex-prefectului Florin Stancu au luat şi harta judeţului de pe peretele biroului, şi televizorul cu plasmă pe care acesta îl primise cadou. Printr-o întâmplare nefericită, tocmai atunci s-a rupt mufa de la cablul TV. „S-a făcut inventarul de către compartimentul administrativ, am semnat ordinele de eliberare din funcţie a membrilor cancelariei prefectului“, a adăugat Georgescu. Întrebat despre activitatea sa în viitor, ca prefect interimar de Dolj, acesta a spus: „Am de luat mai multe măsuri pentru că – despre morţi numai de bine – trebuie să reglementez anumite aspecte“. Noul prefect a explicat că are de gând să întocmească o nouă organigramă a instituţiei din cauza faptului că organigrama aprobată de fostul său şef, Florin Stancu, „dovedeşte un centralism exagerat. Probabil că a dorit să exercite un control permanent asupra a tot ce mişca în această instituţie“.   

Angajaţii prefecturii, bulversaţi de schimbările dese „la vârf“

Noul prefect a ţinut să anunţe că va chema întreg personalul instituţiei „la raport“ şi că va modifica fişele posturilor acestora pentru că sunt „reci“ şi nu se pot face evaluări după ele. „Mă bazez pe delegare de competenţe, pe autocompletarea fişei postului. Ca urmare a schimbărilor dese de prefecţi şi subprefecţi, funcţionarii au ajuns să aibă un comportament duplicitar“, a declarat Georgescu. Acesta a adăugat că va lua măsuri pentru a corecta greşelile pe care le-a făcut Stancu în ceea ce priveşte circuitul documentelor în instituţie şi a acuzat faptul că membrii cancelariei interveneau în această procedură, contrar legii. „Până şi registrul special de petiţii l-a desfiinţat şi, pentru asta, chiar am făcut un raport, dar nu l-a luat în seamă. S-a introdus evidenţa de mână a înregistrării documentelor care intră şi ies din prefectură. Compartimentele nu au mai înregistrat o perioadă de timp documentele cu ajutorului soft-ului de calculator. Unele compartimente, cum este cel juridic, au ajuns să aibă 300-400 de înregistrări pe zi. În perioada trecută s-a eficientizat atât de mult activitatea încât, de fapt, a crescut birocraţia în prefectură cu peste 200%“, a mai spus Georgescu. „În audienţe era implicat tot directorul cancelariei, el le ţinea. Prefectul nu a ţinut decât o dată audienţele cu cetăţenii, o singură dată în nouă luni“, a mai spus noul prefect.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

9 COMENTARII