Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


« Alte articole din categoria Actualitate

„Război“ pe hrana militarilor craioveni

Actualitate - Ramona Olaru
(citeste alte articole de acelasi autor »)



„Gustarea“ de la ora 11.00 a militarilor craioveni

Versiunea pentru tiparire

Marimea textului:

Mai multor angajaţi din armată nu le place mâncarea gătită de firma de catering Gastrom din Constanţa. Numeroase sesizări referitoare la calitatea hranei au ajuns la unitatea militară care a încheiat contractul cu societatea în cauză. Unii militari nu sunt de acord să fie obligaţi să ia masa la unitate, ci vor să primească banii. Şefii lor spun că banii sunt pentru hrană, deci astfel trebuie folosiţi.

Unii dintre militarii craioveni sunt nemulţumiţi de calitatea hranei pe care o primesc la unitate. Zilele trecute, câţiva dintre ei ne-au sesizat la redacţie că sunt obligaţi să ia masa de prânz la cantina unităţii, deşi nu le place mâncarea preparată de angajaţii firmei de catering Gastrom Group din Constanţa. „Mâncarea este foarte proastă. Nu are nici un gust. Ne dau foarte des orez. Ne obligă să mâncăm o masă la unitate, deşi noi nu dorim. Plătim din banii noştri 8,4 lei pentru fiecare masă şi nici nu putem să mâncăm“, a spus, sub protecţia anonimatului, unul dintre ei. Aceştia au menţionat că sunt obligaţi să ia cel puţin trei mese pe săptămână la cantină, iar ofiţerii ar avea parte de hrană mai bună decât restul militarilor. Şeful logisticii din Unitatea Militară 02316 din Craiova (unitatea care s-a ocupat de încheierea contractului cu firma de catering pentru toată Garnizoana Craiova), maiorul Cătălin Vintilă, spune că au ajuns şi la ei sesizări „că ciorba nu are gust“, dar că, în realitate, „oamenii ar dori să ia acasă toţi banii pentru hrană. De fapt, banii sunt alocaţi pentru hrană şi pentru hrană trebuie folosiţi“. Maiorul Vintilă mai spune că există un ordin secret al ministrului apărării naţionale (Ordinul MS-96/2008), care ar obliga militarii să ia cel puţin o masă caldă pe zi. Şeful Logisticii a precizat că o astfel de masă constând în ciorbă, felul doi şi desert costă 13,13 lei de persoană. Din această sumă, 8,4 lei reprezintă valoarea alimentelor (plătită din cheltuieli de personal, deci din banii pe care statul i-ar plăti militarilor pentru hrană), iar restul sunt cheltuieli de transport şi profitul firmei de 5% - bani care se achită din cheltuieli materiale şi nu au voie să depăşească 50% din valoarea alimentelor. Comandantul UM 02316, lt. col. Tudor Curiman, spune că firma Gastrom din Constanţa a câştigat licitaţia în urma unui anunţ publicat pe SEAP şi confirmă faptul că unii militari sunt nemulţumiţi de calitatea serviciilor acestei societăţi: „Noi, ca unitate contractantă, centralizăm toate sesizările legate de serviciile de hrănire şi le înaintăm firmei spre remediere“. Cu câţiva ani în urmă, după ce s-au externalizat serviciile de hrană din armată, cadrele militare şi militarii angajaţi primeau în întregime contravaloarea normei de hrană, care ajunge la 650 de lei pe lună. Dacă ia o masă la unitate, personalul din armată va primi în completarea normei de hrană mai puţin cu 150 de lei.

Obligaţi să mănânce în unitate

Ministerul Apărării Naţionale (MApN) nu răspunde clar şi la obiect dacă militarii angajaţi şi cadrelele militare au obligaţia să ia o masă în unitate, dar dă de înţeles că nemulţumirile de la Craiova au ajuns şi la Bucureşti. „Cadrele militare, militarii angajaţi pe bază de contract şi salariaţii civili care au dreptul de hrană potrivit normelor, atunci când nu beneficiază de hrană preparată, primesc, în locul produselor agroalimentare prevăzute de norme, valoarea financiară neimpozabilă a normei de hrană la care au dreptul“, comunică Biroul de presă al MApN. Tot de la MApN s-a comunicat că, „având în vedere multitudinea de preferinţe cu privire la meniurile asigurate, în situaţia în care există şi unele nemulţumiri ale personalului faţă de calitatea şi cantitatea hranei, personalul MApN cu atribuţii în acest domeniu depune eforturi pentru eliminarea neajunsurilor“.
Comandantul Garnizoanei Craiova, generalul de brigadă Gheorghe Simina, susţine că ordinul ministrului apărării prevede că „zilnic, mâncarea se face în funcţie de prezenţă. Deci, eşti la program, atunci iei masa! Se serveşte masa de dimineaţă cumulată cu gustarea şi reprezintă 35% din norma de hrană pe zi, care se diminuează cu valoarea normei de hrană pe individ“. Generalul Simina spune că sesizările primite de la militarii craioveni se refereau la calitatea slabă a hranei preparate: „Au fost unele sesizări referitoare la planul meniu, adică la ce se pune pe masă. La dialogul direct cu directorul firmei, planul meniu îl facem noi şi ne aliniem la cererile şi solicitările colegilor noştri (...) Toată lumea mănâncă în acelaşi loc şi aceeaşi mâncare“.

Bucătarul e de vină

Firma de catering hrăneşte militarii din întreaga Garnizoană Craiova (din şapte unităţi militare terestre), în total, în jur de 700 de oameni. Hrana se prepară în două centre, în incinta Brigăzii 2 Infanterie, de pe strada Amaradia, şi într-o unitate de la Făcăi. De cele mai multe ori, problemele ar fi, după toate informaţiile primite, legate de calitatea hranei pregătite la Făcăi. Generalul Gheorghe Simina a precizat că, numai cu o zi înainte de vizita noastră în unitatea militară, managerul firmei de catering a promis că va schimba bucătarul de la Făcăi: „S-au semnalat diferenţe de calitate faţă de locurile unde se prepară hrana. (...) Şeful Serviciilor a discutat cu directorul firmei Gastrom şi acesta a promis că în decurs de zece zile va rezolva problema personalului de la Făcăi“. Firma foloseşte spaţiile şi cazanele armatei pentru a prepara hrana. Doar personalul şi aparatura electrocasnică sunt aduse de firmă. Administratorul Gastrom Group, Nicolae Ţârcă, a declarat pentru GdS că „interesele sunt altele. Li s-au tăiat din salarii şi îi pun să mănânce. Banii nu sunt de la ei din buzunar. Cele mai multe reclamaţii vin de la sergenţi angajaţi. Nici un ofiţer nu s-a plâns de calitatea hranei“. Ţârcă a precizat că hrana preparată de angajaţii lui are numărul necesar de calorii, „planul meniu“ este aprobat de medicul unităţii şi zilnic se prelevează probe din alimente, care se păstrează 72 de ore. „Este greu să împaci pe toată lumea, pentru că fiecare are gusturile lui“, se justifică Ţârcă. Valoarea contractului încheiat cu unităţile terestre din Craiova este de 3.719.840 de lei şi se derulează în trei etape, până la finalul lui 2012. Contractul cu firma Gastrom a început la 1 aprilie 2009. Din şase în şase luni, firmei i se face o evaluare a serviciilor prestate, iar rezultatul este transmis direct la Bucureşti, la un serviciu din MApN care va decide dacă se continuă sau nu contractul. Mai mult, la trei notificări negative la adresa firmei, legislaţia dă posibilitatea Garnizoanei să solicite rezilierea contractului cu societatea pres-tatoare de asemenea servicii. Potrivit Ministerului Finanţelor Publice, firma Gastrom Group din Constanţa (care are punct de lucru în Craiova) a avut pe 2008 o cifră de afaceri netă de 1,16 milioane de lei şi un profit de 28.851 de lei.

„Interesele unor colonei (...)“

Administratorul firmei Gastrom Group acuză că, de fapt, atacurile la adresa firmei sale ar avea alt substrat: „Unii ar prefera hrănirea clasică, aşa cum era odată. Există unii colonei care au avut soţiile angajate prin popote şi au tot interesul să ne dea la o parte“. Întrebat dacă are cunoştinţă despre astfel de cazuri în unitate, generalul de brigadă Gheorghe Simina a negat orice acuzaţie. „Nu am cunoştinţă de persoane care să aibă astfel de interese. Am evitat discuţiile pe subiecte de genul acesta. Toate solicitările oamenilor legate de hrană au fost transmise în scris unităţii care s-a ocupat cu contractarea. Repet, e exclus să am cunoştinţă de persoane cu astfel de interese“, a precizat comandantul Garnizoanei Craiova.

Unii militari dau notă de trecere mâncării

După două zile de încercări eşuate de a vedea cum se serveşte hrana militarilor în diverse unităţi, ni s-a permis, în cele din urmă, accesul doar la Brigada 2 Infanterie. La unitatea de pe strada Amaradiei, militarii intervievaţi spuneau că sunt mulţumiţi de calitatea hranei. Vineri, în meniu a fost ciorbă de fasole, piure de cartori cu carne de pasăre şi salată de roşii şi castraveţi, iar la desert, chec. Pentru cei care ţineau post, felul doi a fost înlocuit cu o tocăniţă de cartofi.

 



 
Primeste zilnic prin e-mail cele mai importante stiri din Oltenia. Aboneaza-te acum la newsletter! »

  • Currently 3.40/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.

Nota curentă: 3.4 din 10 voturi





Comentarii

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul comentariilor. Mesajele care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.

  1. de fdgvfdgf:
    verificati a cui este firma, coincidenta sau nu este din cinstanta
    2009-09-01, 00:29:27 (79.117.194.*)
  2. de scorpionu:
    dar condica de reclamati ati citito?Tarca bani sunt din buzunaru nostru 8,4 si pana la15 da MApNdar tu ai ramas de cand hranei soldasti co mancare prosta iar sergenti sunt cadre militare si fac parte din corpul subofiterilor,cititi condica de reclamatii de pe caracal sa vedeti si ofiteri cu sesizari,vad casi aici militari nu au curajul sa-si spuna nemultumirea se manca la popota cu 6 lei si mult mai bine!
    2009-09-01, 07:05:28 (79.117.218.*)
  3. de doctoru:
    este a lui mircea basescu...
    2009-09-01, 07:44:26 (79.117.172.*)
  4. de jhony:
    nu avem nici o putere noi sgvisti isi bat joc de noi nu are nimeni curajul sa spuna pt ca le este frica sa nu se intample ceva va spun eu sant de 7 ani in armata am fost si la misiuni in afara l a 40 de ani iti dau cu piciorul in fund domnule este cel mai prost sistem ,uitati va la alte institutii toti o sa iasa la pensie de acolo noi nu pt ca suntem niste fraieri si nu stim sa vb. SA TRAITI BINE
    2009-09-01, 08:49:27 (79.117.185.*)
  5. de schija:
    Domnule Tarca, dumneata traiesti pe alta lume. Cum poti afirma ca banii nu sunt de la noi din buzunar ? Ma hranesti cumva gratis si nu stiu eu ? Pe statul de plata de ce imi sunt retinuti cate 150 lei lunar pentru ceea ce dumneata numesti "mancare" ? Prefer sa mananc o ceapa cu paine decat ceea ce ne gateste firma dumneavoatra GASTROM. Si inca ceva intradevar ofiterii mananca si ei cu noi in acelasi loc, dar ei sunt maxim 10 inscrisi la masa, adica tot cei prosti, carora li se impune ca la subofiteri si SGV-isti. Daca vreti sa vedeti cat de buna este mancarea care o faceti, cereti sa se faca inscrieri zilnice, de catre fiecare militar in parte (nu ca acum pe baza de tabel) si atunci o sa vedeti cat "succes" o sa aveti cu firma dumneavoatra. Parerea mea e sa va duceti de unde ati venit ca nu lucrati in folosul armatei si in propiul interes.
    2009-09-01, 09:21:51 (79.117.214.*)
  6. de Curiosul:
    Nu inteleg. In bugetul statului nu sunt bani pentru sanatate, pensii etc. Militarii pe timp de pace / pe langa salarii mari / vor si alte beneficii. De ce? Daca vor ei bani pentru masa sa primeasca si nea Nelu angajat la un SRL oarecare. Oricum plateste impozite si in caz de razboi / sa ne fereasca DUMNEZEU/ tot el va fi in prima linie si nu personalul angajat de la MApN.
    2009-09-01, 09:41:32 (89.137.147.*)
  7. de gigi:
    Mai mancailor. Stiam eu ca oltenii se gandesc doar la mancare.
    2009-09-01, 10:11:26 (92.87.192.*)
  8. de UMilitul:
    PD este firma prin care afacerile clanului Basescu si ale celorlalti lideri pd ( Berceanu, Videanu,Blaga, Udrea, Solomon, Pinalti, Flutur, Falca, Mantog etc.) au fost diseminate, ca jaf public fara limite, in toata tara.
    2009-09-01, 10:24:43 (213.189.163.*)
  9. de bogdan:
    bai vezi cui ii ziki u ca traieste pe alta lume si vezi k nu ie chiar asa usor sa ai grija de atatea cadre militare ca in afara de craiova afacerile se extind si la turda tg mures etc asa ca gura mica k voi nu stiti desspre ce e vorba in special pentru schija
    2009-09-01, 11:12:36 (86.34.61.*)
  10. de GRASU:
    DACA NU MANANCA IN UNITATE PRIMESC 650 RON IAR DACA MANANCA PRIMESC DOAR 150 RON? PAI CE PRODUC ASTIA?STAU LA TV SI JOACA CARTI .RAZBOAIELE NU MAI SUNT CA ACUM200 ANI.IN CAZ DE MOBILIZARE TOT PROSTIMEA VA VI IN PRIMUL RAND IAR ASTIA CARE TOACA BANII SE VOR PITULA.ASTIA PRIMESC "NORMA DE HRANA" CIT CASTIGA UN MUNCITOR IN FABRICA.DACA STATUL ESTE ASA DARNIC SA FACA CANTINE SI FIECARE SA PRIMEASCA CITE O MASA CALDA FARA DESERT SA FIE MAI IEFTIN.**NR 5** POATE NU STII DAR ACEI 150 RON TI SE DAU NU TI SE IAU.SEMNEAZA STATUL INAINTE DE A PUNE BOTU PE BAUTURA CA POATE INTELEGI CE TI SE DA SI CE TI SE IA. VECINU MEU FOST CAPITAN LA FACAI LA MAI PUTIN DE 50 ANI L-AU TRECUT LA PENSIE SI MUNCESTE BINE SANATOS PRIN ITALIA SI SPANIA IAR PENSIA INTRA IN CONT IN ROMANIA.MAI POT EU SA MA PUN CU EL?MAI USOR CU CERERILE SI GANDITI CE PROFIT ADUCETI VOI LA BUGET
    2009-09-01, 11:27:02 (86.126.42.*)
  11. de Pt.Curiosul:
    De bonuri de masa ai auzit? Vezi ca angajatii civili primesc bonuri de masa pe baza carora cumpara ce alimenta doresc,in functie de contravaloarea bonurilor prezentate.Bonurile sant acceptate de majoritatea magazinelor,inclusiv hipermarketuri ca Bila si Real.Daca tie nu-ti da patronul, inseamna ca te-a luat de fraier,adica asa cum esti.
    2009-09-01, 11:31:27 (79.117.128.*)
  12. de Dan RO-tariu:
    Bonurile de masa sunt pentru fraieri. Ei primesc aceste bonuri care nu arata venitul lor si vor fi afectati la pensie si daca se duc sa ia credite acele bonuri nu sunt luate in calcul. Patronul care da bonuri plateste mai putine impozie pe venitul angajatului. Deci acele bonuri de masa nu sunt decat in avantajul firmei SODEXHO care e in top cu profiturile realizate si a patronilor de firme care nu platesc impozite pentru parte ade salarii care o dau sub forma de bonuri de masa. Pacat ca in capitalism, din cauza lipsurilor, suntem aruncati unii contra altora ... militari contra civili, etc. Libertatea celui care plateste hrana e sa decida el ce manaca. Daca armata ar da gratis masa din unitate militarii nu ar face mofturi, insa atat timp cat platesc aceasta masa au toata libertatea de a alege ce forma doresc, iar comandantii ar trebui sa aiba inteligenta sa le dea libertatea aceasta si sa nu-i lipseasca de ea. Daca insa -i lipsesc de aceasta liberatate inseamna ca sunt interese financiare necurate la mijloc. E firesc suntem in capitalism si toti vor sa se imnbogateasca intr-o noapte si fara sa munceasca. Aici e o vaca de muls pana in 2012. Le doresc succes militarilor sa castige aceasta batalie! Din pacate vad ca multi ofteaza pe ascuns si stau cu capul ca strutul ...
    2009-09-01, 11:41:10 (79.117.223.*)
  13. de GRASU:
    ESTI DUS RAU NR 11** AM 15 ANI VECHIME LA FIRME DE RENUME DIN ROMANIA DAR PATRONUL NU ESTE OBLIGAT SA-TI DEA BONURI DE MASA [ AM INCASAT MII DE BONURI DE LA CLIENTII MEI ].AM PRIMIT BONURI ANI DE ZILE-CITE 1BON/ZI LUCRATA. 24 BONURI*84800 LEI ULTIMA VALOARE=2 035 200 LEI VECHI CEEA CE INSEAMNA 1/3 DIN NORMA DE HRANA PLATITA DIN BANII NOSTRII.IN LOCUL BONURILOR ASI PREFERA SI EU MASA CALDA SI 150 RON LA SALARIU.EU PENTRU BONURILE ALEA ADUC PROFIT PATRONULUI DAR TU ADUCI NUMAI GAURA IN BUGET CU CIT MANINCI.EU NU PRIMESC HAINE,MASA,PLATA CHIRIEI,PENSIONARE MAI DEVREME CA ASA AM ALES SA MUNCESC LA PRIVAT CA STATUL NU VREA SA PRODUCA SI NUMAI SA TINA PARAZITII CU IMPOZITELE COLECTATE DE LA NOI.PENSIE MAGISTRAT 327 MILIOANE/LUNA? A RECUPERAT TEZAURUL ROMANIEI PENTRU PENSIA ASTA?
    2009-09-01, 11:57:27 (86.126.42.*)
  14. de ariciul:
    cine nu este multumit ,cine ii critica pe militari in ce priveste salarizarea si alte bonusuri, ii poftim pe civili sa vina si ei in armata ca este deficit , mai sunt locuri libere.......si inca multe......sau mai bine zis de ce nu ati ales cariera militara? sau poate de ce nu ati ales pe cea politica ? pt ca acolo salariul este mai motivant si bonusuri mai substantiale........ .
    2009-09-01, 12:22:03 (89.121.211.*)
  15. de Dan RO-tariu:
    #14, am facut armata 9 luni+2 sapatamani, la TR, Scoala de Ofiteri in Rezerva. Si am primit lunar 65 lei solda, haine si mancare. ATAT! Si am luat in freza si munci (cules mere si cartofi) 2 saptamani si nimeni nu se plangea ca avem salariul mic. Diferenta e ca noi o faceam din obligatie si patriotism tu o faci ca orice mercenar pentru bani si atat. Nu am fost interesat de capraria din armata ... caci cariera ... aia nu e cariera decat pentru ofiteri superiori. Oricum va urez precum ni se ura noua de catre un dobitoc de capitan: "POFTA BUNA LA MASA!" La ce sa fac o cariera in armata ... sa am astfel de comandanti?
    2009-09-01, 12:32:51 (79.117.223.*)
  16. de militaurul:
    de ce crede toata lumea ca la militari le sunt date asa multe drepturi? nu se dau haine ,nu se dau pensii mai de vreme asa cum credetzi de astea beneficiaza doar cadrele,noi amaritzii de s g v-ishti nu beneficiem de nici unele din aceste drepturi care cred eu ca ar trebui sa le aiba orice militar ,daca e militar dar militari de rang inferior platesc tot shi nu primwsc nimic din toate astea asa ca ciocul mic mai luatziva de cadrele superioare care de fapt nu sunt militari profesionishti ,sunt "oameni care toaca bani de le buget" ,cei mai multzi, shi nu produc nimic. apropo la inundatzii, ash dori sa vad shi eu pe o filmare un ofitzer depunind eforturi cu respect ,ciao
    2009-09-01, 12:50:43 (79.117.153.*)
  17. de Gigi Marga:
    Sa moara Gigi daca nu batetzi campii. Hai munca!
    2009-09-01, 13:01:29 (79.117.212.*)
  18. de militaurul:
    grasule,mare tantalau esti bre
    2009-09-01, 14:41:32 (79.117.161.*)
  19. de ZYX:
    Intrati ma voi in armata daca sunteti de parere ca e asa usor acolo. Vorbesc toti civilii prostovani care nu stiu cum e viata militara si cat de dificil e sistemul pentru militari. Chiar va invit, daca voi credeti ca o duc asa de bine militarii, intrati fratilor in armata ca sunt locuri destule disponibile. Sa va vad dup-aia cum va plangeti de mila. Militarii ar trebui sa fie remunerati MULT mai bine decat in prezent, ei practic isi distrug sanatatea in sistemul militar si sunt nevoiti sa renunte la multe din placerile vietii civile. Asa ca nu mai comentati la adresa militarilor, va rog frumos! PS: Nu sunt militar dar cunosc bine viata lor si mediul lor de lucru.
    2009-09-01, 15:01:35 (79.117.193.*)
  20. de PENTRU MILI"TAURUL":
    DIN PARTEA LU GRASU "DORMI LINISTIT" DACA NU STII SA CITESTI ULTIMELE 2 RINDURI INAINTE DE OBLIGATI SA MANINCE IN UNITATE.DACA NU INTELEGI CE SCRIE GASESTE PE CINEVA SA-TI EXPLICE.ORI ALA MINTE ORI VOI NU STITI CE BANI PRIMITI.ADEVARAT CA TAURUL TE INFIPSESI,FARA SA GINDESTI.LOGICA MEA SPUNE CA PRIMITI SI AM AVUT MEDIA 10 CA-MI PLACEA SA VAD ALTI COLEGI CUM GANDESC LA FEL CA TINE
    2009-09-01, 15:29:45 (86.126.42.*)
  21. de de CLAUDIU:
    Vreau sa va zic ca de cand firma GASTROM a inceput sa ne hraneasca mancarea este foarte buna. Eu sunt de acord sa-mi opreasca 150 lei din salariu si sa mananc o luna gratis, si sunt mutumit de servicile acestei firme. Multi colegi de-ai mei care scriu in condica de reclamatii sunt aceia care sunt tinuti in spate de anumiti Comandanti,ptr ca nu au ce face si ca sa faca misto, eu îi cred, ptr ca este greu sa stai 8 ore si sa nu produci nimic.D-lor comandanti mai rotitine intre noi ca unii s-au cam plictist de stat, iar altii nu mai pot de munca.
    2009-09-01, 15:31:16 (89.120.248.*)
  22. de de la COLEGU:
    Ai dreptate colegu mancarea este buna in unele zile chiar ff buna, aceast TARCA ne-a creat conditii ptr ca in anii trecuti mancam printre sobolani,acum ne-am boierit vrem si mancare dar si bani. SALUTARE
    2009-09-01, 15:37:46 (89.120.248.*)
  23. de sgv:
    pentru Curiosul : dak tot esti curios iti spun eu cat are salariul un sgv: 600-700 ron dak nu stiai...auzi salarii mari... pentru GRASU : mai citeste o data articolul...poate intelegi... pentru ZYX : toata stima , un om care stie cate ceva despre sistem...
    2009-09-01, 16:44:59 (79.117.152.*)
  24. de danut:
    Eu lucrez in armata si nu e chiar asa usor cum cred unii. masa "oferita" de GASTROM e foarte proasta,nu doar MAN primeste norma de hrana si Ministerul de interne primeste dar la ei nici vorba sa se manance, doar la noi e ,,vaca de muls". pt cine are urechi de auzit............. sau da doamne romanului, da mintea patitului.
    2009-09-01, 17:51:57 (79.117.187.*)
  25. de curiosul:
    pentru 6 scrie cu numele tau nu cu al meu si mai esti si prost !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!! Militari vor sa manance la popota unitati cum mancau si pana sa vina firma muul mai bine si mai eftin cu 6 lei2 feluri de mancare!!!!
    2009-09-01, 18:11:29 (79.117.218.*)
  26. de pe scurt:
    firma este a lui basescu mircea.mancarea este de rahat mai tot timpul in unitatea 01178 poate sa o confirme si medicul unitati care semneaza pt ea A FOST PAINE SFOIEGITA ,VIERMI SI EA ESTE PROAST CALITATIVA.EU PLATESC PENTRU EA PLUS STATUL PROFITUL LA FIRMA LU BASESCU MIRCEA,DE CE CREDETI CA NU SE FACE NIMIC CU CALITATEA MESEI?NU ARE NIMENI CURAJ SA DERANJEZE FIRMA CA ESTE A LUI MIRCEA BASESCU.cine critica ARMATA va anuntam ca sunt locuri libere multe iar dupa criza foarte ,foarte multe locuri vor fi si altceva ba ****ilor care dati cu pietre in ARMATA asta este singura institutie pentru care este laudata tara peste hotare si mai suntem bagati in seama.aARMATA ADUCE PROFIT MAI MARE LA BUGET DAR INDIRECT.
    2009-09-01, 18:32:48 (79.117.164.*)
  27. de GRASU:
    PENTRU 23** AM CITIT FOARTE BINE ARTICOLUL.IN LOCUL BONULUI CARE "ZICETI CA AVETI DREPTUL" DE VALOAREA LUI VA DA MASA IAR PREPARAREA EI ESTE SUPORTATA DE UNITATE.PAI DAU SI EU BONURILE MELE [ LA FIRMA ACTUALA NU AM DREPTU CA NU "ARE PROFIT"] IAR VOI SA-MI ASIGURATI BUCATAR SI TOT RESTUL DE SERVICII.VIN LA ORA STABILITA SERVESC MASA SI VOI SPALATI VASELE,ETC.STIU CA PLINGETI VREMEA CIND LUATI 650 RON [BANI ] SI CUMPARATI CE VREA MUSCHIUL VOSTRU CA NU FACEAU ALEA LA REAL FIGURI SA NU PLATITI DERO CU BONURI.SA VA DEA BONURI DE 2 MILIOANE SI SA VA LUATI PACHET DE ACASA.DAR NUMAI DACA ACTIVITATEA VOASTRA ADUCE PROFIT TARII.DACA NU SALARIU MINIM PE ECONOMIE.
    2009-09-01, 18:34:20 (86.126.42.*)
  28. de de Dinca:
    ptr 24. Eu lucrez in MAI la Jandarmie.Noi nu avem cum sa mancam pentru ca atunci cand tu stai cu berea in bot sau dormi, noi lucram, nu avem program de fetite sau de table,STITI DE CE NU VA PLACE MANCAREA ,,PTR CA NU MUNCITI SI NU VA ESTE FOAME. Apropo ce venituri aduceti la bugetul de stat sau cu ce veniti in sprijinul oamenilor care platesc impozite si care va dau sa mancati din munca lor? va spun eu....cu nimic, Noi nu avem timp sa mancam nici acasa, la misiuni mancam Sandwich-uri si ne distrugem sanatatea si nu mai facem valva prin presa ca suntem nemultumiti, DE CE NU VA DATI DEMISIA SI SA VA DUCETI SA LUCRATI IN CONSTRUCTI? VA SPUN TOT EU ...ACOLO NU SE POATE STA LA UMBRA SAU PE CAMP(la instructie) LA IARBA VERDE . POFTA BUNA
    2009-09-01, 18:46:04 (89.120.248.*)
  29. de jhony:
    PENTRU TOTI FRAIERII CARE IAU GONIT PARINTI DE ACASA SI AU VENIT IN ARMATA SI CARE NU ARE CINE SA LE GATEASCA ACASA POT SA LE SPUN DECAT ATAT: SUNTETI NISTE FRAIERI CA ATI ALES ACEST SISTEM .
    2009-09-01, 18:46:27 (86.124.213.*)
  30. de Stefan :
    jhony ! Pe langa faptul ca bati campii nici macar nu iti respecti numele ( in Romania numele se scrie cu litera mare) Cine esti tu sa iti permiti sa judeci un sistem despre care habar nu ai ? Daca crezi ca noi suntem fraieri de ce nu ne lasi in pace, doar tu esti un smecher ? Suntem fraier ca lasam orice neavenit sa isi exprime parerea despre noi ! Ai crapa in prima zi de instructie serioasa sau la catarama cum se spune ! Esti prea trist !
    2009-09-01, 20:23:55 (188.25.245.*)
  31. de sgv:
    LASA-TI BASCALIA, MANCAREA ESTE BUNA FATA DE ANII ANTERIORI,SI SUNT SI CONDITII
    2009-09-01, 20:27:07 (89.120.248.*)
  32. de JHONY:
    N-AI TU ARMATA CAT AM EU CONCEDIU BAI STEFANE CREDE MA .CE ZICI DACA DUPA 5 MISIUNI NU MAI TE BAGA NICI UNUL IN SEAMA SI PLECI LA 40 DIN ARMATA CU CAPUL IN JOS?
    2009-09-01, 20:34:09 (86.124.213.*)
  33. de kmeleon:
    La spital cu programa de 24 ore continu garda se serveste ciorba de cartofi +mancare de cartofi la pranz, si mancare de orez cu ceai de menta la cina. Meniu comun pt medici si pt pacienti.. Soldatii au meniu de restaurant .. si nu au nevoie de mai mult de 2000 cal la cat "freaca menta" pardon, se instruiesc
    2009-09-01, 20:43:52 (79.117.204.*)
  34. de jon:
    am trimis acum 15 minute un comentariu, de ce a fost cenzurat
    2009-09-01, 20:49:53 (79.117.172.*)
  35. de Stefan:
    Johny ?! Te-a obligat cineva sa vi in armata? Stiai de la inceput ca vei avea o cariera de scurta durata! Si acum cine vrea si poate se duce la subofiteri sau face facultate ( au concediu de studii ) . Si e posibil sa ma confunzi cu toate misiunile tale la un loc !
    2009-09-01, 21:00:44 (188.25.245.*)
  36. de jon:
    Inginerilor care ati facut plingere la ziar,si cei care-i sustineti, cereti comandantilor sa va prelucreze MS96/2008 si dupa aceia daca vreti sa certati cu cineva, faceti-o cu ministrul M.Ap.N. Mergeti la un restaurant si vedeti cit costa mincarea pe care o serviti la armata, dar sa se incadreze la pret si calorii. Preferati in locul unei mese calde pe zi cu doua feluri de mincare acelasi vesnic pachet cu salam, brinza ,oua si conserve care posibil sa coste intr-o luna chiar mai mult decit platiti acum. P.S. PENTRU CEI DEMOCRATI SI CU FITE CARE MANINCA MAI PROST ACASA DECIT LA ARMATA , SA-I FI VAZUT PE VREMEA LU'CESCA LA CASA POPORULUI MINCIND SOIA DECORTICATA DE TREI ORI PE SAPTAMINA SA VEDEM ATUNCI LA CE ZIAR SE MAI PLIGEAU. Cei care vor toti banii sunt din aceia care si-au invatat nevestele la cascaval si acum nu-i cred ca li se opreste din bani pentru masa
    2009-09-01, 21:08:16 (79.117.172.*)
  37. de pt.35:
    Este trista confesiunea lui Jhony si ar trebui sa-ti fie ca o lectie de viata ca indiferent de studii vine si ziua pe care nu vrei sa o recunosti in sinea ta ,vei fi indepartat si vei pleca "cu capul plecat" .
    2009-09-01, 21:25:21 (79.117.186.*)
  38. de Stefan :
    Pt 35. E posibil sa ai dreptate pentru cei mai in varsta, dar pentru tinerii care vin acum in armata situatia este cu totul alta . Nimeni nu opreste un tanar cu potential de dezvoltare sa aiba o cariera de lunga durata , dar nimeni nu iti da totul pe tava, trebuie sa vrei si sa muncesti si sa inveti
    2009-09-01, 21:30:24 (188.25.245.*)
  39. de GRASU:
    RECUNOSC...SUNT UN MARE PROST ! ACUM MI-AM DAT SEAMA ,IN SFARSIT, CAT AM GRESIT IN COMENTARIILE MELE...M-AS ANGAJA SI EU IN ARMATA DAR NU MA MAI PRIMESC...SI STITI DE CE ? PENTRU CA SUNT UN MARE MARE.....PROST !
    2009-09-01, 22:09:47 (79.117.149.*)
  40. de treziti-va:
    LUCREZ IN ARMATA.DACA NE SCOATE MASA MOR DE FOAME FIRMELE CAPUSA PENTRU CA ARMATA LE PLATESTE PROFIT SEPARAT PLUS ALTE CHELTUIELI IN AFARA DE BANII PE CARE II OPRESC DE LA NOI.DECI PENTRU CEI DIN AFARA SISTEMULUI NOUA NU NE CONVINE CALITATEA MESEI NU BANII,IAR DACA SE SCOATE MASA ARE DE CASTIGAT SI TARA BANII PE CARE II DAU FARA NICI UN ROST LA FIRMELE CAPUSE CA ACEASTA A LUI MIRCEA BASESCU.CHIAR NU INTELEGETI CA ACESTE FIRME SUNT DECAT PENTRU PROFITUL UNORA NU PENTRU BUNASTAREA MILITARILOR.
    2009-09-01, 22:14:30 (79.117.165.*)
  41. de danut:
    Dinca.........hai sa fim seriosi credema ca suntem in aceasi oala. sa fi tu sanatos cati jandarmi am vazut eu ,,adapostiti" prin scari de bloc noaptea, cica patrulau, asa ca ciocu mic. respect pt cei ce isi fac treaba cu adevarat
    2009-09-01, 22:16:04 (79.117.183.*)
  42. de PT.GRASU:
    TU...MAREE???? DU-T E LA FIRMA TA PARTICULARA CARE MAINE POIMAINE VA DA FALIMENT SI TI-AI FI DORIT SA LUCREZI IN ARMATA ...SI APROPO.....CAND VREODATA A PRODUS ARMATA??? CAUTA IN ISTORIE SI SPUNE-MI......SOFER IMPUTZIT CARE ESTI....TE-AI OPERAT DE HEMOROIZI PANA ACUM?
    2009-09-01, 23:45:30 (79.117.149.*)
  43. de dani:
    Este clar. suntem intr-o stare jalnica ca si popor. Am ajuns sa ne acuzam unii pe altii : civili pe militari , privati pe bugetari etc. DIVIDE ET IMPERA. Sunt militar de 20 de ani , am prins toate perioadele si pe vremea comunismului si munci agricole si multe altele. Restructurarea in armata s-a facut haotic , fff multe familii de militari s-au destramat din cauza mutarilor dintr-o garnizoana in alta , fara casa,fara purcel fara catel , ajungi la o virsta si constati ca nu te-ai ales cu nimic. Dupa ce ti-ai sacrificat tineretea prin aplicatii , tabere , munci agricole , mutari dintr-un loc in altul este trist sa vina cineva si sa-ti spuna ca ****singele poporului. Oare noi militarii nu am facut nimic pentru aceasta Tara ? Toti partenerii ,militari ai altor armate mult mai bine platite si dotate sunt mirati de performantele militarilor romani de toate gradele , de gradul lor de pregatire etc si oamenii din rindul carora am plecat ,nu. TRIST.
    2009-09-01, 23:50:20 (79.117.171.*)
  44. de Dani:
    pt.Dinca Ministerul de Interne a devenit societate comerciala sau de unde aveti dumneavoastra profit ca sa aduceti ceva la bugetul statului?
    2009-09-02, 00:02:59 (79.117.171.*)
  45. de Dani:
    pt Jhony Nici mie nu mi-a cazut bine cand mi-au plecat oameni f bine instruiti , cu experienta , pentru ca au implinit 40 de ani. Cred ca de vina sunt cei care au dat acea lege , pentru ca NUeste corect ce vi s-a intimplat.
    2009-09-02, 00:11:50 (79.117.171.*)
  46. de Ado:
    Cine s-a ocupat de cazul acesta ar fi bine sa aiba curaj sa merga mai departe, va descoperii mai multe. Ganditi ca armata nu are sindicat , nu au la cine sa -si spuna ,,ofurile'' trebuie doar sa ,,inghita'' tot. Ce sa faca sa iasa in strada ca nu le convine mancare ??? Poate ar dori dar nu se poate. Felicitari celor ce au avut curaj (pt.ca iti trebuie ) sa faca sesizarea.
    2009-09-03, 14:54:32 (82.78.220.*)
  47. de alyn:
    se pare ca acest articol a starnit foarte mult interes in primul rand felicit GDS pt initiativa si astept cu nerabdare alte articole de acest gen. Personal lucrez in armata si stiu cu siguranta ca 95 % din personal prefera masa in regim vechi Popota. Culmea este ca cei din varful piramidei (de la Bucuresti) au dat ordin sa manace cei de la baza piramidei si sa plateasca ... si ei sa nu manance si sa primeasca toti banii. Consider ca s-a dat spaga si se da in continuare ca sa ii oblige pe militari sa manace la acea firma pe care nimeni nu o vrea.
    2009-09-03, 22:05:02 (79.117.193.*)
  48. de un militar:
    ma refer numai la articol si tind sa cred ca raspunsurile date de unele persoane responsabile este tendentios. Acest domn vintila este total pe dinafara subiectului. Militarii vor, daca tot sunt obligati, sa manince o mincare gustoasa, iar afirmatia lui cum ca masa are si desert este falsa cum falsa. Aici nu este vorba de gusturi, pretentii sau altceva si numai de calitatea hranei servite iar ea este jalnica de cele mai multe ori. Si ei o stiu foarte bine dar nu fac nimic. A calculat cineva sa vada cam de cite facilitati beneficiaza o firma care face hranire in armata? Asta da afacere!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!! Si atunci ......... e multi si prosti? NU. Noi putem face orice dar nu suntem prosti"
    2009-09-03, 22:08:21 (79.117.139.*)
  49. de GRASU:
    EU CHIAR SUNT UN SOFER IMPUTIT. IMI CER SCUZE LA ARMATA. SUNT O CURVA A TARII. NU MA DESCURC NICI SA-MI CUMPAR SINGUR PAINE. SUNT UN MARE PROSTOVAN. UN ****. IERTATI-MA. SUNT UN BOU.
    2009-09-07, 13:30:38 (79.117.130.*)
  50. de pt. GRASU:
    Mai omule sa stii ca noi astia din armata te intelegem de ce ai asa ura pe noi. Tu ai incercat sa te inrolezi la noi dar multumim SF. FECIOARE MARIA ca ne-am dat seama ca nu degeaba ti se spune GRASU. TU CHIAR ESTI.Pai tu pentru armata esti ca un butoi cu pulbere. Gata sa explodezi.Fereasca DOMNU de unul ca tine.Si te intelegem si de ce esti suparat ca nu-ti da patronul masa.Pai omul cind a vazut ca esti mai lat decit inalt ,sincer cred ca s-a speriat.Te intelegem si ca acasa mami te bate la fund si iti ia bonurile de frica sa nu le halesti.Dar asta e .Nu noi ti-am bagat pe gura fara limita.SFAT[LASA-TE DE HALEU C-O SA TE SPARGI]boule nu te mai saturi. vita imputita.
    2009-09-07, 14:53:26 (79.117.130.*)
  51. de GRASU:
    HABAR N-AI CE SPUI NR.50. EU SUNT UN TIP BINE FACUT. AM O INALTIME DE 1.50 SI O GREUTATE DE 189 KG. SUNT BARBATUL IDEAL PENTRU FETE RETARDE. APROPO DECIND AM POSTAT AICI SI AU VAZUT PRIETENII MEI CIT SUNT DE INTELIGENT MI-AU MAI PUS O PORECLA LINGA GRASU. ACUM IMI ZIC GRASU RETARDU SI LE MULTUMESC PE ACEASTA CALE. VA PUP.
    2009-09-07, 15:01:33 (79.117.130.*)
  52. de dilles :
    In speta niciunul nu ati observat de ce a fost facut acest articol ,in primul rand nu este vorba de mancare sau calitatea ei, ci este vorba ca ne OBLIGA sa mancam fara voia noastra .Ce este atat de greu de inteles ca nici cand traia CEAUSESCU nu am fost obligati sa mancam . Mergea fiecare la masa (popota )daca ii era foame sau nu avea (nu era din localitatea respectiva) .Deci ma repet ,nici unde in lume nu exista aceasta obligatie de a-mi impune ce sa mananc si de la cine .Cred ca m-am facut inteles .Oricum sunt multi care tac ,eu sunt singurul care am facut public acest articol si de aici s-a declansat tot articolul.Hai ca va OBLIG sa TRAITI BINE !
    2009-09-11, 20:59:27 (79.117.157.*)



Jiunimea Blog

5 secunde - stiri instant
Diverse:

Vremea:
Acum: 17°C.
La noapte: 13°C.
Mâine: 21°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta 4.4662 lei
USD: Tendinta 3.5538 lei








Restaurante in Craiova
Restaurante in Craiova

Hoteluri in Craiova
Hoteluri in Craiova

Mobila in Craiova
Mobila in Craiova

Policlinici in Craiova
Policlinici in Craiova



Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
Sumarul ediţiei: