7.3 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCum să fiţi fericiţi la locul de muncă

Cum să fiţi fericiţi la locul de muncă

Chiar dacă nu lucraţi la una dintre firmele aflate în topul celor mai buni angajatori, puteţi fi fericiţi la serviciu. Specialiştii spun că acest lucru nu depinde numai de şefi, ci şi de dumneavoastră.

Potrivit specialiştilor în resurse umane, angajaţii fericiţi se implică, au idei constructive şi au un efect pozitiv asupra colegilor. În plus, îşi preţuiesc munca mai mult decât restul angajaţilor, absentează mai puţin şi au o productivitate ridicată. „Angajaţii fericiţi aduc profit mare, cu costuri mici“, notează www.ccmanager.com.au. Pentru angajatori este mult mai eficient să găsească modalităţi să-şi facă oamenii talentaţi fericiţi, decât să caute la nesfârşit angajatul perfect. Totuşi, specialiştii în resurse umane atrag atenţia asupra faptului că fericirea la locul de muncă nu depinde numai de patron, mai ales că şi cel mai bun angajator nu poate să fie pe placul tuturor. Pentru ca o persoană să fie fericită la serviciu, trebuie să aleagă să fie fericită. „Alegerile dumnevoastră contează. Gândiţi pozitiv despre munca pe care o prestaţi. Evitaţi persoanele cu atitudine negativă şi pe cele bârfitoare. Identificaţi însă colegii de muncă cu care vă simţiţi bine şi petreceţi pauzele cu ei“, explică specialiştii în resurse umane de la humanresources.about.com, care vă sfătuiesc ca în fiecare zi să faceţi ceva ce vă place. De altfel, nu ezitaţi să vă faceţi prieteni la locul de muncă deoarece în acest mod aveţi pe cine să vă bazaţi la nevoie. În plus, încercaţi să fiţi foarte serioşi în ceea ce faceţi şi, mai ales, respectaţi-vă cuvântul. Nu vă oferiţi să vă implicaţi într-un proiect nou dacă nu l-aţi dus la bun sfârşit pe cel la care lucraţi deja.

Aflaţi ce aţi putea îmbunătăţi la dumneavoastră

Foarte important este şi să încercaţi să preluaţi controlul dezvoltării dumneavoastră profesionale. Asta deoarece sunteţi persoana care câştigă cel mai mult din acest lucru. Nu ezitaţi să cereţi ajutorul superiorilor atunci când aveţi nevoie. „Spuneţi-i şefului că v-ar plăcea să ştiţi cum vă descurcaţi la locul de muncă. Vorbiţi şi cu colaboratorii şi aflaţi dacă sunt sau nu mulţumiţi de dumneavoastră şi ce anume aţi putea îmbunătăţi în relaţia cu ei“, sunt de părere specialiştii.
Extrem de important este să încercaţi să comunicaţi cât mai mult posibil cu cei din jur. „Foarte multe persoane se plâng că nu primesc informaţii suficiente despre ceea ce se întâmplă în compania în care lucrează sau în departamentul din care fac parte. Căutaţi singuri informaţiile de care aveţi nevoie pentru a fi eficienţi. În acest sens, dezvoltaţi-vă o reţea de prieteni la muncă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

10 COMENTARII