10.6 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateFord închide centrele de vânzări din ţară

Ford închide centrele de vânzări din ţară

Toate centrele de vânzări ale fostei Daewoo vor fi închise din toamnă, iar 91 de angajaţi fie vor accepta posturi la Craiova, fie vor fi disponibilizaţi. Potrivit contractului de privatizare, Ford nu are voie să disponibilizeze personal decât în anumite condiţii.

Ford intenţionează să închidă centrele de vânzări din Bucureşti, Constanţa, Cluj, Braşov, Iaşi şi Timişoara, iar 91 de persoane ar urma să fie disponibilizate începând cu 1 septembrie, susţin sindicatele din companie. „Este sigură chestiunea cu închiderea centrelor zonale. Din septembrie ar urma să plece acasă 91 de oameni din acele centre, dar li se dă posibilitatea să lucreze în Craiova. Numai că, din câte am vorbit eu cu ei, nu prea vor să vină în Craiova. Toţi au familii, copii la şcoală, apartamente, rate la bănci în oraşele în care locuiesc şi le este greu să plece de acolo. Ei vor primi 11 salarii compensatorii, conform contractului colectiv de muncă, şi câte 2.800 de lei în plus. Noi am cerut la ITM Dolj şi la AJOFM prelungirea cu zece zile a termenului la care se vor declanşa procedurile, pentru a le oferi posibilitatea să-şi găsească un loc de muncă“, a spus Titi Covale, liderul Sindicatului „Demnitatea“ din cadrul Ford România.

Nu sunt disponibilizări la fabrica din Craiova

Liderul Sindicatului „Rodae“, Ovidiu Cioroianu, a susţinut că nu vor fi disponibilizări la Craiova. De asemenea, centrul de vânzări din Bănie ce aparţine fabricii Ford ca, de altfel, şi service-ul din Craiova nu fac obiectul reducerilor de personal anunţate de compania americană, ci doar centrele de service şi vânzări din oraşele anunţate mai sus vor fi închise. Cioroianu a spus că Ford a luat această decizie din trei motive: „din cauza crizei; din cauză că Ford nu are definită această activitate ca la Daewoo – la fosta companie maşinile ieşeau pe poarta fabricii, iar când ajungeau la centrele de vânzări şi de depozit erau tot în proprietatea Daewoo (Ford are altă politică: maşina, odată ieşită pe poartă, este deja a dealerului sau a importatorului); în al treilea rând, vânzările la acele centre au încetat de ceva timp. De la începutul lui decembrie 2008 nu mai au vânzări, din câte ştiu eu. Centrul de vânzări de la Craiova este scos din ecuaţie, iar service-ul de aici lucrează“.

ITM confirmă concedierile

Conducerea Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Dolj a confirmat faptul că Ford a depus încă din luna iunie intenţia de concediere a personalului de la centrele de vânzări din ţară. De asemenea, instituţia a aprobat cererea sindicaliştilor de a amâna puţin concedierile. „ITM Dolj, la solicitarea Sindicatului «Demnitatea», după consultări cu AJOFM Dolj, a dispus amânarea cu zece zile calendaristice a termenului de emitere a deciziilor de concediere“, a spus Ion Berindei, inspector de muncă la ITM Dolj.  

Serviciile centrelor din marile oraşe nu mai sunt operaţionale

Ford susţine că serviciile furnizate de centrele din marile oraşe nu mai sunt operaţionale, motiv pentru care se închid. „Ford România a decis să închidă câteva centre de service şi depozite din diferite zone ale României. Aceste locaţii au oferit service şi piese de schimb pentru produsele Daewoo fabricate anterior la uzina de la Craiova. Ţinând cont de faptul că vânzarea de maşini Daewoo a încetat în a doua jumătate a anului trecut, cererea pentru astfel de servicii a înregistrat un declin până la punctul în care aceste servicii furnizate nu mai sunt operaţionale şi astfel am decis întreruperea activităţii“, a precizat pentru GdS Nadia Crişan, reprezentantă a Ford România.
Despre personalul care lucra în acele centre, reprezentantul Ford susţine că nu sunt disponibilizări, iar dacă doresc să părăsească societatea, li se oferă salarii compensatorii: „91 de angajaţi îşi desfăşoară activitatea în aceste centre de service şi depozite. Tuturor angajatilor care doresc să fie relocaţi la Craiova le vom oferi locuri de muncă la fabrică. În cazul în care aceştia doresc să părăsească societatea, li se vor oferi plăţi compensatorii competitive, în conformitate cu contractul colectiv de muncă al societăţii“.

Restructurări doar în anumite condiţii

Potrivit contractului de privatizare, compania Ford s-a angajat să păstreze personalul pe care l-a preluat odată cu privatizarea fabricii din Craiova. Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) – instituţie care se ocupă de postprivatizarea fostei Daewoo – susţine că în contractul de privatizare încheiat de statul român cu Ford Motor Company există o clauză de menţinere a 3.912 salariaţi în cele trei companii: Ford România, Automobile Craiova şi Mecatim Timişoara. Totuşi, purtătoarea de cuvânt  a AVAS, Adriana Tran, a anunţat că Ford poate face restructurări de personal „în anumite condiţii, printre care şi reorganizarea activităţii, atunci când au loc divizarea şi fuziunea celor trei societăţi etc.“. „În momentul în care se vor face disponibilizările, Ford trebuie să anunţe şi la AVAS“, a spus Adriana Tran.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

6 COMENTARII