6.7 C
Craiova
joi, 18 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateBatjocorit de asigurător

Batjocorit de asigurător

Un craiovean susţine că a fost pus pe drumuri, fiind plimbat între mai multe service-uri de către inspectorii Astra Asigurări, care i-au refuzat categoric cererea de a-şi repara maşina la reprezentanţa Audi din Bănie pe motiv că acolo se lucrează scump. Problema este că service-urile care lucrează mai ieftin nu au vrut să îi repare maşina păgubitului, deoarece Astra are datorii la ele de zeci de mii de lei.

Drumuri între mai multe unităţi de service din Craiova, între acestea şi asigurător, telefoane date, nervi şi timp pierdut. De toate acestea spune craioveanul Cristian Şerbănoiu că a avut parte după ce a încercat să-şi repare maşina, avariată uşor, în baza unei poliţe de Răspundere Civilă Auto emisă de Astra Asigurări. Evenimentul rutier a avut loc în apropiere de Braşov, pe 10 mai, când un şofer, Ştefan Pintilie, nu a păstrat distanţa regulamentară în mers şi i-a lovit autoturismul Audi A4 în spate. După tamponare, cei doi s-au dus la poliţie, unde s-a stabilit că vinovat de producerea accidentului este Pintilie. Acesta i-a dat o copie după poliţa RCA întocmită la Astra Asigurări, urmând ca Şerbănoiu să îşi repare bara de la maşină în baza ei. Bărbatul a povestit că, după ce a ajuns la Craiova, s-a prezentat cu toate actele necesare la Astra Asigurări, unde i-a fost întocmită o notă de constatare în care se specifica revopsirea barei spate a maşinii şi s-a dat acceptul de reparaţii la Ansini Service SRL. Până aici, totul părea că se desfăşoară cum ar trebui, însă, după ce a ajuns cu maşina la service, Şerbănoiu a început să înţeleagă că nu este atât de simplu să vopseşti bara unui Audi în Craiova.

Din service în service

Cristian Şerbănoiu s-a urcat în maşină, a luat actele după el şi s-a dus la Ansini pentru a-şi vopsi bara, însă acolo a avut parte de un refuz. Reprezentanţii service-lui i-au spus că nu îi pot repara maşina, pentru că Astra nu le-a mai plătit o parte din facturi, unele vechi de la începutul anului trecut. S-a întors la asigurător şi a vorbit despre problema întâmpinată, după care a fost trimis la alt service. Acolo, aceeaşi problemă: a fost refuzat din cauza datoriilor pe care Astra le are şi la ei. Craioveanul a povestit că s-a întors iar la Astra, le-a spus inspectorilor că a fost din nou refuzat şi a cerut să discute cu directorul. „Am intrat la director şi i-am zis că nu mai vreau să fiu pus pe drumuri, ci doresc să duc maşina la reprezentanţa Audi din Craiova, însă am fost refuzat categoric. Directorul mi-a spus că trebuie să mă duc unde vor ei, nu unde doresc eu“, a mai spus Şerbănoiu. Conducerea Astra l-a trimis la alt service din Craiova, însă Şerbănoiu a refuzat, precizând că a mai reparat o maşină la ei şi nu a fost mulţumit de calitatea lucrărilor. „Atunci, directorul mi-a aruncat dosarul pe masă şi mi-a zis că, dacă nu îmi convine, pot să dau societatea în judecată, pentru că nu sunt nici primul şi nici ultimul. A spus că el nu plăteşte la reprezentanţă, pentru că au preţuri mari, ci mă trimite la service-uri mai ieftine, după care mi-a cerut să ies din birou“, a mai spus Şerbănoiu.
Supărat că a fost pus pe drumuri şi apoi refuzat categoric, bărbatul a sunat la Bucureşti, unde a avut parte însă de o surpriză şi mai mare. Directorul de daune cu care a discutat i-a propus să îşi repare maşina la… Vâlcea, unde există un service serios, de care sigur va fi mulţumit. Craioveanul a făcut un calcul simplu şi a constatat că drumurile până la Vâlcea şi timpul pierdut pe acolo ar putea costa mai mult decât vopsirea barei, aşa că a refuzat.

Problema s-a rezolvat după sesizarea OJPC Dolj

Când a văzut că nu o scoate la capăt cu cei de la Astra, craioveanul s-a dus la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (OJPC) Dolj şi a depus o sesizare. După aceea a fost sunat de un inspector de la OJPC pentru a merge împreună la Astra, să vadă care este problema. Acolo, într-un final, s-a ajuns la o înţelegere. Şerbănoiu a fost îndrumat către al patrulea service, unde, în sfârşit, i-a fost vopsită bara din spate de la Audi.
Dorin Toma, directorul Astra Asigurări – sucursala Craiova, s-a arătat surprins când a fost întrebat de situaţia în care a fost pus Şerbănoiu. „Eu ştiu că se rezolvase problema, însă văd că e cam reclamagiu. A venit cu cineva de la OJPC şi am stabilit de comun acord să ducă maşina la un service. Am înţeles că a făcut reparaţia“, a explicat Dorin Toma, pe picior de plecare. Întrebat dacă este adevărat că proprietarul maşinii a fost plimbat între mai multe service-uri şi nu a fost lăsat să se ducă la reprezentanţă, directorul Astra a explicat că… dosarul lui Şerbănoiu este în verificări pentru că e posibil să fie vorba de o fraudă, lovitura din spate fiind cam dubioasă.
Şi Cristian Şerbănoiu a fost  surprins când a aflat că este suspectat de fraudă. „Păi, de ce fraudă să mă suspecteze? Eu nu ştiu nimic, mai ales că acceptul pentru reparaţii a fost dat chiar de directorul Toma şi nu mi-a spus nimic de acest lucru“, a mai spus Şerbănoiu.

Datori la service

Cele povestite de craiovean au fost confirmate de reprezentanţii Ansini Service SA, care au precizat că Astra are de achitat facturi în valoare de zeci de mii de lei, cele mai vechi fiind din februarie 2008. Reprezentanţii conducerii Ansini Service au explicat că le pare rău de clienţii care pleacă aşa cum au venit, cu maşina nereparată, însă nu îi mai pot primi în situaţia în care au de recuperat sume deloc de neglijat de la Astra Asigurări. De asemenea, Ansini Service arată cu degetul către acelaşi asigurător, spunând că s-a întâmplat de nenumărate ori ca, după ce maşina clientului a ieşit pe poarta service-ului, Astra să achite mai puţini bani faţă de acceptul de plată dat iniţial pe deviz. Conducerea Ansini Service a mai spus că intenţionează să acţioneze Astra Asigurări în instanţă pentru a-şi recupera sumele de bani datorate, dar şi că nu există nici o reglementare care să stipuleze că asigurătorul poate refuza dreptul unui client de a merge la orice service vrea, cu toate că asigurătorii încheie contracte numai cu unele service-uri. Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului a comunicat că sesizarea lui Cristian Şerbănoiu este în lucru, fiind încă în termenul de 30 de zile în care poate fi soluţionată.

„Persoana păgubită are dreptul de a se adresa oricărei unităţi de specialitate“

Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA), autoritatea administrativă autonomă de specialitate, al cărei scop declarat este cel de apărare a drepturilor asiguraţilor, a precizat că, potrivit art. 50, alin. (3) din Normele privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, păgubitul are dreptul de a se duce la orice service doreşte. „Prin interpretarea articolului mai sus-menţionat, rezultă că o persoană păgubită are dreptul de a se adresa oricărei unităţi de specialitate, în vederea efectuării reparaţiei“, a precizat Mirela Antohi, director general al Direcţiei Generale Comunicare şi Relaţii Mass-Media din cadrul CSA.
Reprezentanţii CSA au explicat că societăţile de asigurare pot recomanda unităţile de specialitate cu care au încheiate convenţii de colaborare, aceasta însemnând numai că asigurătorul decontează direct către service cheltuielile de reparaţii, şi nu că un păgubit nu se poate adresa altei unităţi reparatoare în afară de cele recomandate. Păgubitul trebuie să depună la asigurător factura emisă de unitatea reparatoare, precum şi cererea de despăgubire, iar societatea va efectua plata, cu respectarea tuturor prevederilor legale privind constatarea prejudiciilor şi stabilirea despăgubirilor, au mai explicat reprezentanţii CSA.

Tamponări

Potrivit datelor oferite de IPJ Dolj, pe trimestrul I al anului 2008, în judeţ au fost înregistrate 2.605 accidente soldate numai cu pagube materiale şi alte 3.999 de autorizaţii de reparaţii eliberate pentru poliţele CASCO. În primul trimestru din 2009, poliţiştii de la Serviciul Rutier au înregistrat 2.733 de tamponări şi au eliberat 884 de autorizaţii pentru CASCO. Scăderea semnificativă în ceea ce priveşte autorizaţiile de reparaţii eliberate de poliţişti în baza poliţelor CASCO se explică prin faptul că, de la 1 ianuarie 2009, a intrat în vigoare un act normativ ce prevede că posesorul unei astfel de poliţe se poate prezenta direct la asigurător în cazul în care şi-a găsit maşina lovită în parcare sau şi-a avariat-o singur, fără a implica alte autovehicule.
 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

22 COMENTARII