24.8 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCraiova îşi trage centură la toamnă

Craiova îşi trage centură la toamnă

Lucrările la cea de-a doua centură a Craiovei vor începe în toamna acestui an, iar drumul expres Craiova-Piteşti rămâne un proiect mort.

Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, prezent la Craiova la sfârşitul săptămânii trecute, a anunţat că traseul viitoarei centuri a Craiovei, care uneşte drumurile Craiova – Balş şi Craiova – Caracal, nu a fost încă stabilit şi a precizat că lucrurile sunt destul de complicate.
„Am accelerat atât cât s-a putut discuţiile despre centura Craiovei pentru că este un proiect finanţat din fonduri ISPA şi depinde foarte mult de banii europeni şi nu de deciziile mele. Am discutat în trei rânduri despre acest proiect şi am accelerat toată procedura în aşa fel încât licitaţia să aibă loc în lunile următoare şi după aceea să înceapă realizarea lucrărilor. Se poate, dacă totul va merge bine, să înceapă în toamna asta. Ministrul a declarat că s-au luat în calcul mai multe variante pentru realizarea centurii municipiului Craiova. Unele dintre ele au picat atunci când pe traseul pe unde trebuia să fie construită artera au apărut mai multe impedimente. „S-au luat în calcul trei variante pentru traseul acestei rute ocolitoare. Este vorba de drumul care duce de la Caracal la Craiova, cel care duce de la Balş la Craiova şi a mai existat o variantă foarte scurtă, care până la urmă a fost părăsită pentru că pe acolo sunt multe alte lucruri, printre care şi probleme cu exproprierea terenurilor, iar asta ar fi o variantă cu subvariante. Mai există probleme cu trecerea unor linii de cale ferată. Pe ruta cea mai scurtă sunt foarte multe vile ale foarte multora cu foarte multe interese care nu mai sunt interese neapărat de făcut centură ocolitoare, sunt interese legate de altele“, a explicat ministrul.

Autostrada da, expresul, ba

Proiectul drumului expres Craiova – Piteşti va rămâne doar pe hârtie, cel puţin pentru următorii ani. Berceanu a explicat că, în condiţii de criză financiară, se pune problema prioritizării cheltuielilor, care include construirea de autostrăzi. „La un moment dat, aceste proiecte (de drum expres – n.r.) vor deveni interesante. Puţinele resurse pe care le avem ne trebuie pentru autostrăzi, iar aici, în această zonă, prioritară este Autostrada Sudului, care este prinsă şi în programul de guvernare. Trebuie să vedem cum evoluează şi traficul. Drumurile expres fac legătura la autostrăzi care nu există“, a spus Berceanu. Acesta a precizat că drumul expres Craiova – Piteşti nu îşi justifică existenţa, deoarece majoritatea şoferilor folosesc actualul drum către Piteşti pentru a ajunge la Bucureşti. „80% din trafic este către Bucureşti. Puţini sunt cei care vor să ajungă în Piteşti. La fel şi cei care pleacă din Bucureşti trec prin Craiova către vestul ţării. În plus, drumul expres nu avea formulă de finanţare“, a spus Berceanu, care s-a declarat mirat de preţul mare al studiului de fezabilitate. „Un studiu de fezabilitate pentru o sută de kilometri costă 1,2 milioane de euro. Pentru cel de la Craiova s-au cheltuit 12 milioane de euro. S-a vehiculat ideea că Ford a cerut un drum expres ca să vină în România. Ford nu a pus această condiţie. A, că îşi doresc este altceva, iar noi trebuie să căutăm soluţii pentru ca ei să-şi dezvolte activitatea“, a completat ministrul transporturilor.

Şi bun, şi rău

Potrivit documentaţiei, centura va avea o lungime de 4 km, cu intrare de pe DE 70 la km 9 (Peugeot) şi ieşire undeva în spatele ultimului cartier craiovean de pe şoseaua Craiova – Cârcea. Specialiştii Primăriei Craiova au spus că unul dintre inconveniente este faptul că această centură de sud nu se intersectează cu cea de nord. Drumul va avea însă o utilitate certă: va prelua traficul greu, care acum se desfăşoară pe bulevardul Decebal şi pe Calea Bucureşti, precum şi traficul preconizat al uzinelor Ford.
 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

33 COMENTARII