Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


« Alte articole din categoria Actualitate

Cetăţeanul Ford

Actualitate - Bogdan GROSEREANU
(citeste alte articole de acelasi autor »)



Reprezentanţii companiei spun că Ford este un bun cetăţean. Român sau american?

Versiunea pentru tiparire

Marimea textului:

Ford susţine că este este un „bun cetăţean“. În acest caz, va plăti el impozitele profiturilor de la Craiova statului român? Citiţi răspunsul oficialilor Ford în materialul de mai jos.

Ce este un bun cetăţean? Un bun cetăţean este acela care, economic vorbind, este un bun contribuabil către bugetul statului, unde îşi desfăşoară activitatea. Un cetăţean care renunţă la o parte din profiturile sale pentru bunăstarea întregii comunităţi. Veţi vedea imediat care este raţiunea pentru care am adus în discuţie conceptul de „bun cetăţean“ - o idee deschisă, generatoare de ample dezbateri până la urmă. La începutul acestei săptămâni, GdS publica în secţiunea economică a ziarului un articol care încerca să descifreze câteva din efectele stabilirii gigantului Ford la Craiova. Printre altele, calculam că, la o producţie anuală de 300.000 de maşini şi de motoare - cât a anunţat că va face Ford - profiturile companiei americane, a Ford România, în definitiv, vor fi uriaşe. Afacerea oamenilor, profiturile lor. Nimic de zis. Ba chiar ne bucuram: la asemenea profituri, vă daţi seama ce impozite uriaşe vor ajunge la buget. Impozite din care vom trăi mai bine toţi, inclusiv noi, cei care vom trudi pentru Ford: infrastructură, pensii, servicii comunitare etc. La sfârşitul săptămânii trecute, tot acest mecanism al bunăstării trebuie să se pună în mişcare. Oficialii companiei anunţă că Ford Capital BV, un SRL din Olanda, va vărsa 250 de milioane de euro în contul Ford România, pentru majorarea capitalului social, iar banii vor fi folosiţi la investiţii. Foarte bine, ne spunem. Dar în acelaşi timp nu putem să nu ne gândim că mai toate firmele profitabile din România au acţionari majoritari societăţi olandeze. Secretul: tratatul de evitare a dublei impuneri semnat între România şi Olanda - ţară preferată de companii pentru stabilitate şi pentru că are semnate asemenea tratate cu multe paradisuri fiscale - ceea ce permite impozitarea profiturilor în firmele offshore din Cipru, Antilele Olandeze, Insulele Virgine Britanice, Bahamas, Cayman etc. Statul care „produce“ nu se alege cu nimic din impozitul pe profit. Nu este ilegal. Este o evaziune fiscală legală, utilizată de multe firme, de aceea credeam că nu este nici o problemă pentru o firmă, fie ea şi Ford, să recunoască dacă foloseşte aceste tratate sau nu. Drept care am adresat întrebarea de rigoare reprezentanţilor Ford. Iată ce răspuns primim: „Conform politicii companiei Ford, nu furnizăm date despre planurile financiare ale acesteia. Ford Motor Company este o companie respectată şi credibilă, cu o istorie de peste 100 de ani şi care şi-a câştigat reputaţia unui bun cetăţean în toate ţările în care operează. Această politică este perfect valabilă şi în România şi se reflectă în activitatea noastră de la Craiova“. Deci, Ford este ceea ce am putea numi fiscal un „cetăţean model“. Deci, nu va utiliza aceste tratate şi va plăti impozitul real statului român, care i-a vândut o fabrică la 57 de milioane de euro, îi dă ajutor regional de stat în cash de 143 de milioane de euro şi forţă de muncă ieftină, contribuind la profiturile companiei. Sau nu? Răspunsul oficial este ambiguu şi am cerut precizări. Din păcate, am stârnit mare nervozitate printre reprezentanţii Ford. „Ford va respecta toate legile în vigoare din România“, ne spune pe un ton categoric Nadia Crişan, cea care lucrează la McGuireWoods - compania prin care Ford România poate să comunice cu presa. Şi noi care credeam că vom avea o surpriză de genul: „Ford nu va respecta legile României“! „Bun cetăţean“ fiscal şi „tratatele de evitare a dublei impuneri“ (a se citi „transferarea profiturilor în paradisuri fiscale“, iată două noţiuni la care trebuie să medităm.

 

Duel capitalist

 

Cineva îmi spunea că am greşit atunci când am scris că „România este o ţară cu o fiscalitate relativ mare“ şi avea dreptate. Faţă de multe ţări, cota de impozit pe profit de 16% practicată la noi este mai mică de jumătate. Faţă de paradisurile fiscale însă...

Dezbaterea asupra „bunului cetăţean“ fiind închisă sau, din contră, abia deschisă, să consemnăm şi alt aspect: înfrângerea lui Dinel Staicu, în calitatea sa de reprezentant al SIF Oltenia în afacerea Ford. Prin mutarea de la sfârşitul săptămânii trecute, Ford Capital BV devine practic patronul fabricii de la Craiova. Automobile Craiova SA (ACSA) - la care SIF Oltenia are un procent semnificativ de 22,06% - va deţine în final doar 2,4% şi nu va mai avea nici un cuvânt de spus. Conform legii, dreptul de preferinţă asupra celor 60 de milioane de noi acţiuni care vor fi emise va fi al ACSA şi abia apoi titlurile pot ajunge la terţi (Ford Capital BV - în cazul nostru).

Cum americanii deţin 72,4% din ACSA, ei vor decide să renunţe în favoarea Ford Capital BV. Dinel va fi scos din joc. El ar fi putut fi socotit o victimă numai în cazul în care ar fi intenţionat să participe la majorarea de capital. Or, interesul SIF este să scape de pachetul de 22% cât mai scump cu putinţă şi nu să arunce cu banii, războindu-se cu un adversar mult mai puternic.

 

 



 
Articole proaspete scrise de tineri, pentru tineri. Tu ai citit Jiunimea? »

  • Currently 4.57/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.

Nota curentă: 4.6 din 21 voturi





Comentarii

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul comentariilor. Mesajele care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.

  1. de Dan Ro-tariu:
    E evident ca ce am scris pana acum despre minciuna FRAUD se adevereste pana la detaliu. O singura noua intrebare apare in urma acestui articol: Cu cat si-a vandut Dinel pielea? Ca astfel de lucruri se finalizeaza in instanta, iar Dinel tace! Cat a costat tacerea? Pentru mine Fraud nu este decat o capusa pe trupul patriei, iar cine spera sa-si respecte Fraud in Craiova promisiunile privind dimensiunea productiei, locuirle de munca, subfurnizorii .... mai vorbim peste cinci ani cand o sa se sfarseasca criza! Pana atunci tratati Fraud exact asa cum este! Si e evident ceea ce este!
    2009-01-21, 00:41:06 (79.117.201.*)
  2. de Dan Ro-tariu:
    Calomnia e la nr 39 pentru ca nu am nici un spatiu comercial. acest mesaj nu are rostul decat de a ma calomnia. NU AM NICI UN SPATIU COMERCIAL DETINUT SUB VREO FORMA: INCHIRERE, DONATIE CUMARARE, SUCCESIUNE, ETC. Din pacate in mintile inguste ale unora mie nu mi se permite sa import ketch-up si altora li se permite sa li se dea averea noastra, vietile noastre, banii nostri! Eu sunt afaceristul veros ca am importat kech-up pe banii me si am avut curajul sa nu mor de foame insa prostii astia sunt de acord cu excrocheria FORD! Halal natiune completata de prostii care-i are in componeta! Astora nu le vine a crede ca nu mi-e rusine cu n jimic din ceea ce am facut pana acum! Nimic din ceea ce am facut pana acum nu e ilegal! Insa nu am si nu detin sub vreo forma SPATII COMERCIALE asta e o minciuna fara rost si fara finalitate si face parte din teoria: minte , minte ca tot te va crede un prost! Deci nu fiti prosti!
    2009-01-21, 00:45:39 (66.35.0.*)
  3. de Al:
    In lumea capitalista nu exista fraieri. Daca ceva este legal si foloseste la economii sau salveaza companiei niste bani, atunci acel ceva va fi folosit. In alta ordine de idei: Ford este o firma imprastiata pe toata planeta. Nu poti judeca izolat ce se produce la Craiova. Banii cistigati la Craiova vor putea umple gaurile altor sucursale din alte tari care poate lucreaza in pierderi.La fel si vice-versa. O alta problema: intrebarile voastre sint adresate managerilor americani. American ii NU STIU informatiile astea. Un manager habar n-are ce vor face subordonatii sai la nivel de detalii.
    2009-01-21, 01:41:51 (70.49.194.*)
  4. de audi:
    fabrica ford o sa -si plateasca impozitele fix la Carcea ca si Metro. deci nu e un bun cetatean cat e un bun taran,gospodar etc
    2009-01-21, 01:57:08 (92.80.222.*)
  5. de to`arashul Matric:
    comunist sau capitalist, conspirationist sau nu, in timp ce si economia Uniunii Republicilor Sovietice Europene e in cadere libera cu concedieri masive si "ajutoare" acordate bancilor, industria automobilistica asteapta si pe Batrinul Continent aceeasi "invigorare" (moooam ce corect politic sint!) - http://preview.tinyu rl.com/9xebpt - eu ma intreb pentru CINE va mai produce Ford Craiova ? Oricit de bine intentionat as fi si as uita toate aceste scamatorii financiare, oricit de prost as fi si as uita ca au vindut cu pamint cu tot (nu-i asa?), tot nu gasesc cumparatori pentru 300 000 masini in fiecare an! Sau poate le vor vinde inapoi la cei din SUA care au ramas someri de pe urma Ford SUA?!!! Sa nu uitam ca majoritatea europenilor cumpara masini europene!
    2009-01-21, 05:03:15 (92.117.152.*)
  6. de to`arashul Matric:
    daca ma gindesc la ce "ajutoare" vor putea primi in baza "industriei automobilistice in cadere" de la guvernele E.U. cum se afirma in articolul prezentat anterior, ce a primit deja din taxele romanilor pina acum devine mizilic! Conspir, deci exist!
    2009-01-21, 05:06:37 (92.116.172.*)
  7. de DUPA 20 DE ANI:
    DOLJUL POLUL SARACIEI IN ROMANIA !!!!!
    2009-01-21, 09:54:29 (213.233.101.*)
  8. de Dan Ro-tariu:
    Pai Oltenia saraceste din 1989 cu fecare "vanzare" gen cadou plus lichiditati. Fraud a primit 105 hectare de pamant oltenesc. Fara pamant oltenia nu o sa mai existe. deci daca lepaqm dat cadou pana si pamantul .... va dati seama ca sigur vom fi polul saraciei si cu Fraud si fara Fraud. Offf, din stapani va doriti sa fiti doar servitori. Atuci serviti cu indemanare in continuare ca de bogatie ... cu cat servitorul serveste mai sluj cu atat mai sarac este!
    2009-01-21, 10:21:25 (79.117.201.*)
  9. de Olteanu Misu:
    Al, subscriu la cele spuse de tine. Dar trebuie sa avem rabdare. Acomodarea cu giganti gen Ford este o treaba dificila in Oltenia. Trebuie inteles ca de-abia acum se pare ca se formeaza o cultura a economiei de piata si astfel de articole sunt benefice din punct de vedere al dezbaterii. Chiar daca nivelul inca nu este multumitor, atata timp cat uneori se contesta reguli general valabile, verificate timp de sute de ani in economia mondiala. Ramai uimit cu cata usurinta se arunca interpretari mai degraba sentimentale, patimase decat documentate. Mai conteaza pe lumea asta si gradul de respect pe care fiecare il are fata de propria persoana iar evitarea ridicolului este parte. Acel NU STIU este un raspuns de bun simt la o intrebare care nu este cazul sa fie pusa pentru ca ar trebui date prea multe explicatii. Daca totusi o pui, o faci pe riscul tau si cel din fata ta isi da seama ca nu merita sa piarda timpul sau, cum spui tu, nu e treaba lui.
    2009-01-21, 10:32:55 (79.117.223.*)
  10. de Si totusi:
    Cu toate acestea, eu consider ca venirea Ford la Craiova va produce mai mult bine decat rau. Ma gandesc la locuri de munca, salarii, revigorare economica. Vad ca altii se gandesc la statul roman pe ansamblu. Ia mai ganditi-va voi si la omul de rand, care nu este ajutat oricati bani ar fi la buget, vezi bolnavii de cancer care zilele acestea nu mai au de unde lua medicamente. Merita statul roman sa-i plateasca Ford impozite ca sa-si bata joc autoritatile de bani ? NU.
    2009-01-21, 11:34:28 (89.120.253.*)
  11. de De ce stati ?:
    Daca nu sunteti multumiti de ingineriile financiare practicate de anumiti investitori straini in RO, atunci de ce stati, dragii mei ? Observ ca oltenii sunt doar buni de gura, doar stiu sa se vaite si sa arate cu degetul. Aveti o droaie de senatori si deputati de Dolj care pot pune cazul pe tapet in Parlament si pot cere acte legislative care sa stopeze, de exemplu, declararea profiturilor in paradisurile fiscale. Pe mine ma incanta sa vad cum ii joaca pe romani Ford cum vrea, in sensul ca mi-ar placea sa vad ca fac la fel si companiile romanesti pe meridianele globului. Ca sa inveti afaceri trebuie mai intai sa pierzi, nu poti doar sa castigi.
    2009-01-21, 11:49:47 (89.120.253.*)
  12. de Dinel:
    Sa/i pl]ngi de mila lui Dinel Staicu ca a fost scos din joc de Ford!Mari dobitoci!
    2009-01-21, 11:52:10 (92.80.201.*)
  13. de Dan Ro-tariu:
    Nimeni nu-i plange de mila lui Dinel Staicu, el insusi a procedat astfel cu unele intreprinderi de stat care acum i-au intrat in proprietate. Sa va intrebati de ce nu mai spune nimic? Cat o fi luat sa -si tina gura? Insa mii de actionari mic de la cuponiada au actiuni ACSA care vor fi depreciate prin furtul facut de Fraud care nereevaluand capitalul social al ACSA o sa piarda cota care cinstit le revine. Numai un dobitoc nu poate intelege asta! #10 si#11 adica 89.120.253.* acelasi diletantism ... nu poti opri astfel de operatiuni prin lege ci doar daca ai actiuni majoritar. Iata de ce PCR cand facea o intreprindere cu investitori din afara pastra 51% din nou creata intreprindere! Ma intristeaza bucuria rauvoitoare fata de romani pentru ca impreuna platim la astfel de Fraude. Iar faptul ca unii romani (micul actionar pierde) nu ar trebui sa bucure decat pe nebuni.
    2009-01-21, 12:16:36 (79.117.201.*)
  14. de Glteni buni de gura:
    Am trecut prin zona dintre punctul de frontiera Cenad si Timisoara, o asa-zisa zona libera in care tot la fel nu stiu ce se intampla cu taxele si impozitele. Stiti ce e acolo ? Parca ai fi in Bucuresti, firme peste parafirme, companii romanesti si straine cu sedii care mai de care mai moderne si construite din otel inox si sticla. Buba este la noi, nu la Ford, depinde de legislatie. Nu vrei investitori straini, dai afara cu ei, le tai macaroana, le inchizi portitele, dar nu doar arati cu degetul ca nu stiu ce se intampla. Pai guvernantii stiu dinaintea voastra care e situatia si poate intentionat au facut legile astfel, ca sa atraga investitiile. Deocamdata Romania nu este in masura sa contrleze si sa faca ea legea. Cred ca mai intai trebuie atrasi ca la miere mai multi investotori siu abia dupa aceea inasprita legislatia. Dar, ma rog, oltenilor le place sa fie doar buni de gura.
    2009-01-21, 12:18:38 (89.120.253.*)
  15. de Dan Ro-tariu:
    Zona aia e cea mai de vest si cea mai apropiata de autostrada spre vest, astfel daca ai piata de desfacere in vest si cauti sa produci in Romania acolo o sa-ti plasezi firma ca sa sa ai costuri mai mici de transport. Deasemenea daca ai piata in Romania faci un depozit tampon in acea zona de unde organizezi transportul intern direct la clienti. Deci nici o smecherie ... ai aratat doar ca acea zona e pozitionata strategic si nimic mai mult! Insa tot nu pot pricepe de ce e nevoie sa scrii de mai multe orisub diverse nume cand adresa 89.120.253.* te arata ca fiind acelasi?
    2009-01-21, 12:31:42 (79.117.201.*)
  16. de Pt Dan Ro-tariu:
    Stimat domn, Mihail Kogalniceanu scria in programul "Daciei Literare": "Vom critica cartea, iar nu persoana", dorind sa atraga atentia ca nu este foarte important cine scrie, cat mai ales ce anume scrie. I-a scapat insa o cacofonie, desi nu cunosc daca la vremea lui cacofonia era incriminata. Nu vreau, Doamne fereste, sa ma dau rotund cu afirmatia lui Kogalniceanu, dar sunt si eu un adept al ideii ca nu are importanta cine sunt, ci ce scriu. Eu pe aici nu comentez din interese de grup ori de partid, imi spun pur si simplu punctul de vedere si sunt convins ca nu toata lumea are grija sa verifice adresa electronica, mai ales ca de la aceeasi adresa ar putea scrie mai multe persoane. In plus, pseudonimele mele nu sunt de fapt pseudonime, cat mai ales incercari de titluri cu care doresc sa agat eventualul cititor. Daca as tot semna Florica prostu' la un moment dat lumea s-ar plictisi si m-ar evita. Dvs. sunteti printre putinii care urmaresc adresele de IP, deoarece considerati ca fiecare de pe aici cand comenteaza o face din vreun interes ascuns de grup ori de partid, ceea ce este oarecum gresit sau adevarat doar partial. Cu stima.
    2009-01-21, 12:51:40 (89.120.253.*)
  17. de to`arashul Matrics:
    fapt: Ford a cumparat Oltcit-Daewoo cu n dolari! Fapt: Ford a primit de la guvernul roman, bani din taxele poporului roman: n+x+ 105 ha teren romanesc conform "conspiratiei" Rotariene! Apropos: cit teren mai ramine in gestiune "publica" (din nou corect politic) in Dolj? Teorie: Ford a majorat capitalul cu 600 mil. usd (parca)! Fapt: cine poate controla asta? Fapt: cele 600 milioane nu sint in Romania! Fapt: Industria Automobilistica Europeana are nevoie de "ajutor"! Teorie: dupa ce a fost ajutata in SUA? Fapt: sediul Ford este in SUA! Teorie: o sa ne dam dracu cu totii datorita Crizei Financiare Internationale (pompos, nu-i asa?). Fapt Nu o sa am nevoie de Ford! Prefer germana sau japoneza! Fapt: citi dintre noi vor avea bani de o masina noua produsa la Craiova? Fapt: trecu anul si despre Ford numai blabla! Teorie: cit va mai trece pina va dudui productia la maxim sa umple Oltenia de bunastare? Fapt: de unde vor face aprovizionarea, ca terenuri pentru furnizori, canci! Teorie: mai mai sa-mi dea lacrimile la propaganda astora si cred ca o sa le donez si kltz de pe mine! Gindesc, deci sint periculos! Gindesc independent de curentul mediatizat, deci sint terorist! Nu imi place sa fie omoriti oamenii oriunde, sint terorist musulman! :) Corect politic `au ba?
    2009-01-21, 13:05:21 (92.117.148.*)
  18. de Dan Ro-tariu:
    Totusi pentru ca tot in Banat este si are aceasi "menataliate" de ce nu scrieti de "realizarilri" de la MOLDOVA NOUA, un oras din Banat unde e foame mare! Acolo de ce nu s-au bulucit firmele? Aaa, nu e zona statregica ... si totusi a fost ... in timpul embargoului! Iata de ce dezvoltarea armonioasa propovaduita si implementata de PCR si pe care UE o doreste repusa la locul ei trebuie sa urmareasca nu numai zona stategica ci si alte interese astfel incat sa nu dezradacineze oamenii. Cunosc cativa olteni care au emigrat in Banat datorita dezvoltarii de tip capitalist
    2009-01-21, 13:07:49 (79.117.201.*)
  19. de Oltanu Misu :
    Bine zisa DDR aia cu inresesele. Doar ca izolarea Serbiei a facut ca zonele limitrofe sa fie defavorizarte. O parte din Banat si sudul Olteniei au resimtit din plin. Dupa cum vezi, nici punctul vamal de la Ostrovu Mare nu se deschide desi ar fi calea cea mai scurta pentru noi, craiovenii, catre Austria si Italia.
    2009-01-21, 14:31:26 (79.117.223.*)
  20. de Curge lapte si miere:
    Nu v-o placea voua, dar felul in care statul roman se tot fandoseste pe langa Ford cu diverse facilitati si o legislatie permisiva are un scop major: atragerea de noi investitori. Adica ideea este sa-i convinga si pe altii sa urmeze exemplul lui Ford si sa investeasca in Romania pentru ca doar aici curge lapte si miere pentru ei. Daca i-ar taia statul roman macaroana lui Ford, care investitor ar mai veni pe aici ? Unul gen cetateanul model ? Imi vine sa rad doar cand ma gandesc. Pai "in afaceri e ca la razboi", e ca in jungla, e care pe care. Nu e asa, cum va place voua, cu cetateni model, care-si platesc taxele... Asa e, fie ca va place, fie ca nu. Mi se pare mie ca aveti o impresie gresita despre lumea afacerilor si a sacalilor, rechinilor, daca ma intelegeti bine. Voi de fapt ce vreti de la Ford, sa arate slabiciune intregului mapamond, doar ca sa rasplateasca statul roman pentru serviciile aduse ? imi pare rau pentru voi, dar veti fi dezamagiti.
    2009-01-21, 14:43:36 (89.120.253.*)
  21. de Dan Ro-tariu:
    Da toarasu Matrics bine zici: Pe promisiuni oltenii sunt deja mai saraci cu 105 ha de pamant plus uzina. Si cica se mai asteapta investitori.
    2009-01-21, 15:01:55 (79.117.201.*)
  22. de Nu e stapan Ford pe teren:
    Terenul respectiv nu e stapan Ford pe el, are dreptul sa-l cumpere peste cativa ani. Oferirea terenului a fost un fel de garantie data investotorului ca nu i se vor pune bete in roti cu birocratia de catre un stat fost comunist, suspect in continuare de anumite practici neortodoxe. Vreau sa va spun ca si eu, daca as vrea sa demarez o investitie intr-un stat fost comunist nu m-as apuca sa cumpar la terenuri cu nemiluita, dupa care sa ma trezesc ca mi se pun tot felul de piedici. Doar vedeti cati potrivnici are Ford chiar printre olteni, temerile lor sunt indreptatite.
    2009-01-21, 15:15:25 (89.120.253.*)
  23. de J.R.:
    Rotariule tu si cu ceilalti care gandesc ca tine nu fac nici-un bine majoritatii popuatiei din Oltenia. Ganditi-va de ce in Oltenia investitiile de capital strain sunt mult mai mici decat in alte locuri. Oltenia a avut cea mai puternica industrie iar acum este cea mai subdezvoltata zona. Ford simte ca poate face profit in Romania iar actualii angajati vor fi multumiti cu un salariu mai bun decat au multi altii care lucreaza la alte companii in Oltenia, decat sa fie someri.
    2009-01-21, 15:35:29 (216.197.228.*)
  24. de Dan Ro-tariu:
    Pe asta cu terenul de unde ai mai scos-o? Pai ACSA avea fundatiile in aer? Pai Citroen era cu funcadtiile in aer, pluteau? Pai cand vinzi actiuni la ce vinzi actiuni?
    2009-01-21, 16:27:21 (79.117.201.*)
  25. de sudistu':
    Cine nu intelge ca Ford, Nokia, , etc urmaresc profitul cat mai ridicat, va continua sa se situeze in afara lumii de azi...Retorica, demonstratiile, doctrinele de tot felul nu schimba lucrurile...Oamenii, grupurile de oameni isi cauta interesul, doresc bogatie si putere...E simplu, de mii de ani lucrurile se desfasoara la fel...Ca Ford "cauta" sa "faca" bani in Romania stie toata lumea...Lumea a fost si va continua sa fie la fel...
    2009-01-21, 16:54:38 (86.34.178.*)
  26. de un craiovean:
    Cine e NADIA CRISAN sa dea cu gura despre Ford, americanii chiar n-au gasit pe cineva capabil sa vorbeasca limba romana. NADIA CRISAN foloseste o limba de lemn de ne trece de dor de propagandistii lui Ceausescu. Pare intepenita si la tv parea o ciocanitoare cu profilul ei urat foc. Daca asa arata un reprezentant Ford nici de firma asta nu e mare lucru. Au venit sa faca bani pe spinarea muncitorilor dupa care vor pleca la altii cu NADIA CRISAN purtator de cuvant. :))
    2009-01-21, 19:17:09 (79.117.130.*)
  27. de to`arashul Matrics:
    Tot mai multi producatori europeni de automobile opresc productia si trimit muncitorii acasa in somaj tehnic..... Opel, BMW, VW, Jaguar.... 255 mlrd euro "ajutor" U.E. pentru banci? Ce tort se mai pregateste la Brussels?
    2009-01-21, 21:24:35 (92.116.109.*)
  28. de to`arashul Matrics:
    AAAAAdoooooooor "democratia si civilizatia" germana! Pur si simplu nu ma mai satur de atita libertate! Cu atit mai mult cind vreau sa vad (si sa aud) ce zice un nene profesor universitar si imi apare pe YOUTUBE: "Acest filmat nu este valabil in tara dv."!!! Cum sa nu iubesti o tara asa libera?!!!
    2009-01-21, 21:36:17 (92.116.109.*)
  29. de TARANU':
    care este scopul infiintarii unei firme! SA FACA PROFIT! Daca si legislatia o avantajeaza URAAAAA! Tovarasi (ptr. Dan) inainte sa vina in Romania Ford a analizat legislatia si acordurile internationale! DACA NU EXISTA POSIBILITATEA IMPOZITARII intr-un paradis fiscal.... la revedere FORD. Rstul cu plata impozitelor si grija fata de comunitate tine de componenta de marketing social din cadrul mix-ului de marketing pe care fiti siguri ca Ford il are. RESUTL - PROSTII!
    2009-01-22, 00:19:09 (79.117.152.*)
  30. de audi q7:
    GDS a inceput sa publice zilnic articole despre Ford,deoarece nu a primit spaga cu care i-au obisnuit coreenii.Prosti,dar multi oltenii,nu-i asa?
    2009-01-22, 05:40:58 (79.117.161.*)
  31. de audi q7:
    Avand in vedere ca statlu roman de 20 de ani de zile isi inseala proprii cetateni prin metode diverse (Caritas,FNI,BIR,Alb ina,Delfin),chiar ma bucur ca americanii o sa plateasca impozite la valoare minima statului roman.Daca nu belesti ochii,belesti punga.Prosti,dar multi oltenii.
    2009-01-22, 05:56:23 (79.117.161.*)



Jiunimea Blog

5 secunde - stiri instant
Diverse:

Vremea:
Acum: 14°C.
La noapte: 12°C.
Mâine: 20°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta 4.4587 lei
USD: Tendinta 3.5272 lei








Restaurante in Craiova
Restaurante in Craiova

Hoteluri in Craiova
Hoteluri in Craiova

Mobila in Craiova
Mobila in Craiova

Policlinici in Craiova
Policlinici in Craiova



Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
Sumarul ediţiei:

Ultima ora

Opinii

Eveniment