12.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateDaewoo Craiova, pe piaţa second hand

Daewoo Craiova, pe piaţa second hand

Salariaţii Ford au început demontarea liniilor de producţie ale modelelor Daewoo. Prima este secţia de vopsitorie, după care urmează cea de caroserii. Noul patronat nu spune ce va face cu vechea tehnologie, însă liderul sindical, Ovidiu Cioroianu, a dezvăluit că ea ar putea ajunge pe piaţa second hand.

Salariaţii de la Ford România au început, de câteva zile, să demonteze liniile de producţie pentru autoturismele marca Daewoo, din incinta fabricii. Prima vizată a fost secţia de vopsitorie.
„Am început cu vopsitoria, deoarece este cel mai greu de demontat, după care vom trece la secţia de caroserii“, a precizat liderul sindical Ovidiu Cioroianu. Potrivit acestuia, în următoarea perioadă Ford va avea de luat o decizie importantă, aceea de a hotărî dacă va păstra sau nu în fabrică producţia de piese de schimb pentru autoturismele Daewoo: „60% din componentele Daewoo se produceau la Craiova, în timp ce restul provenea din industria orizontală. Societatea trebuie să asigure, timp de opt ani, piesele de schimb pentru modelele vândute, aflate în circulaţie. În aceste condiţii, ori se achiziţionează piese de schimb şi se ţin pe stoc, ori se decide mutarea producţiei de piese de schimb într-o zonă de care Ford nu are nevoie pentru fabricarea pieselor sale“.

Liniile de producţie, pe piaţa second hand?

Până acum, toţi factorii implicaţi în proiectul Ford au vorbit de înnoirea liniilor de producţie, fără să spună însă ce se va întâmpla cu cele vechi. Americanii au anunţat că, în următorii patru ani, vor face la Craiova investiţii directe în valoare de 675 de milioane de euro, ceea ce va presupune inclusiv înlocuirea liniilor tehnologice actuale. Liniile de producţie Daewoo ar putea ajunge fie la fier vechi, fie pe piaţa tehnologică second hand. Varianta vânzării la „second“ este admisă şi de liderul sindical, Ovidiu Cioroianu.
„Probabil că soluţia cea mai avantajoasă ar fi să vândă tehnologia actuală către fabricile care mai produc autoturisme marca Daewoo. Dacă vor avea cereri în acest sens, sigur le vor vinde la second hand“, a declarat Cioroianu. Se ştie că unul dintre cei mai importanţi clienţi ai uzinei craiovene a fost până acum fabrica Daewoo din Ucraina, unde încă se exportă masiv motoare şi cutii de viteze. Dacă îşi vor pierde furnizorul, ucrainenii ar putea fie să apeleze la alţi producători, fie să cumpere la preţ redus tehnologia de la Craiova, pentru a nu mai depinde de furnizori. Poate că şi General Motors, care fabrică pe liniile cumpărate de la Daewoo modelul Chevrolet Spark, va avea nevoie de tehnologie ieftină.

Tehnologie de sute de milioane de dolari

Factorii de răspundere din fabrică nu par dispuşi să dea informaţii despre acest subiect. „Eu nu vorbesc despre Ford România. Există o firmă specializată, McGuire&Woods, care se ocupă de acest lucru“, a spus Ion Ion, fostul director general al Daewoo Automobile România (DWAR).
Ex-directorul a primit un post în Consiliul de Administraţie (CA) de la Automobile Craiova SA (ACSA), unde americanii sunt majoritari cu 74,4% din acţiuni.
„Ford nu face nici un comentariu în legătură cu această problemă“, a declarat Ana Maria Ciumeti, reprezentanta McGuire&Woods, firma care oferă consultanţă Ford. Şi acum întrebarea: cât valorează liniile de producţie actuale? Coreenii au declarat că au investit la Craiova, în etape, aproximativ 850 de milioane de dolari, pentru înlocuirea liniilor de producţie ale fostei fabrici Oltcit. Poate că suma nu este reală, nefiind probată până acum, dar, dacă tehnologia actuală valorează măcar jumătate, vândută pe piaţa second hand ar aduce Ford cel puţin 200 de milioane de dolari.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

6 COMENTARII