Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


« Alte articole din categoria Actualitate

„Bulgăroaicele“, deasupra lui Tăriceanu

Actualitate - Valentin TUDOR, Dragoş Gavrilă
(citeste alte articole de acelasi autor »)



Autoturismele înmatriculate în Bulgaria au împânzit şoselele patriei

Versiunea pentru tiparire

Marimea textului:

Bulgaria a invadat Craiova şi întreg judeţul Dolj. De data aceasta, nu prin celebrele seminţe prăjite de floarea-soarelui şi castraveţi muraţi, ci prin autoturisme second hand, înmatriculate în ţara vecină. Motivul e simplu. Proprietarii vor să scape de infama taxă de primă înmatriculare. Economia în bugetul propriu: câteva sute de euro.

 

Pe drumurile judeţului, maşinile cu numere de Bulgaria au răsărit precum ciupercile după ploaie. Craiova, Bechet, Calafat sau Dăbuleni sunt doar câteva dintre localităţile unde autoturismele înmatriculate în ţara castraveţilor zburdă pe şosele, sfidând statul român croit să jupoaie pielea şoferilor. Metoda de evitare a plăţii taxei de primă înmatriculare funcţionează de minune. Cumperi o maşină la mâna a doua din Germania sau Italia, de exemplu, te opreşti cu ea în Bulgaria, găseşti un bulgar „întreprinzător“, o firmă cărora le vinzi maşina pe hârtie. Au apărut chiar societăţi româneşti care vând maşini gata înmatriculate în Bulgaria. Noul proprietar îţi dă la mână o procură prin care poţi utiliza autoturismul după bunul plac, cu condiţia să asiguri maşina şi să efectuezi inspecţia tehnică. Patru ore, mai târziu, cu 400 de euro, eşti la volanul maşinii pe orice drum din România, fără bătăi de cap. Astfel, cu 1.700 - 2.000 de euro, cât costă maşina şi taxele pentru „rezolvarea“ problemei, devii proprietarul unui automobil care în România ţi-ar fi scos bani mulţi din buzunar. Poliţiştii doljeni nu au o evidenţă a numărului de automobile înmatriculate în Bulgaria. Aceştia au depistat în trafic peste 1.000 de astfel de maşini, dar spun că nu au ce să le facă. „Acum nu se mai poate verifica perioada de 90 de zile de la intrarea în ţară a maşinii, pentru că, după aderarea la Uniunea Europeană, autoturismele cumpărate de persoane fizice nu mai trec prin vamă. Înainte ne spunea vama dacă depăşea perioada de trei luni. Acum putem doar să verificăm dacă sunt furate sau nu“, a declarat subcomisar Emil Zuican, şeful Biroului Poliţiei Rutiere Craiova.

Cumpărăm maşini pe bandă rulantă

Nici Serviciul Public de Înmatriculare Dolj nu cunoaşte numărul de maşini din Bulgaria care circulă prin judeţ. „Nu ştim câte autoturisme de acest fel sunt în Dolj, dar pot spune că parcul auto a crescut anul trecut cu 11.300 de autovehicule, un număr-record, dublu faţă de 2006“, a declarat comisar-şef Constantin Coandă, şeful serviciului. Acesta spune că actualii posesori de maşini cu numere de Bulgaria le pot înmatricula în Dolj, în anumite condiţii. „Se face un contract de vânzare-cumpărare între bulgar şi român, apoi maşina trece prin Registrul Auto Român pentru omologare şi se face dosarul. Asta înseamnă plata taxei de primă înmatriculare şi a celor de la Administraţia Financiară şi de certificat“, a precizat Coandă. Şeful de la înmatriculări spune că nu ştie nici câte maşini second hand au fost aduse până acum în judeţ: „Baza de date centrală ne arată doar categoria maşinii, nu şi ţara de provenienţă“.

Bulgarul - proprietar, românul - utilizator

Întreaga manevră de evitare a taxei de primă înmatriculare prezintă şi riscuri. Bulgarul este, de fapt, proprietarul maşinii pe care o conduci, deci o poate vinde sau gaja la bancă, apoi nu mai plăteşte creditul şi te trezeşti cu recuperatorii la portieră. Asta în cazul în care nu moare. Atunci maşina rămâne moştenitorilor bulgarului. În oricare dintre situaţii, poţi rămâne oricând şi pieton, şi cu banii daţi. Cu toate acestea, până acum s-a auzit de puţine cazuri în care românii să fi fost păcăliţi. „Am auzit de astfel de cazuri, dar rar şi nimic concret“, a declarat Sorin Domozină, din cadrul Poliţiei Bechet. Un craiovean care şi-a cumpărat maşina de la o firmă specializată în astfel de înmatriculări spune că şi-a luat măsuri de precauţie. „Toate actele maşinii sunt la mine, deci nimeni nu poate să o vândă fără ştirea mea. O dată pe an plec în Bulgaria să plătesc asigurarea şi o dată la doi ani fac inspecţia tehnică. De ce să plătesc degeaba bani statului român?“, s-a întrebat retoric craioveanul.

CASCO sau cască ochii

Maşinile de Bulgaria pot da dureri de cap celorlalţi şoferi în caz de accident. Cum asigurarea acestora este făcută în Bulgaria, şoferul al cărui autoturism a fost lovit trebuie să aştepte mult timp până îşi va repara maşina în service. Asta dacă nu cumva rămâne cu buza umflată. Surse din piaţă spun că societăţile de asigurări din Bulgaria se feresc să-i despăgubească pe şoferii cu maşini înmatriculate în România. La aceasta s-ar putea adăuga şi reticenţa service-urilor conştiente că-şi vor recupera banii cu întârziere. Directorul general al Omniasig Dolj, Procopie Forţan, spune că fenomenul este greu de gestionat: „Firmele de asigurări din Bulgaria au corespondent în România, iar acestea din urmă plătesc daunele. Aşa este în toată Europa. Cel a cărui maşină este lovită trebuie să identifice firma corespondentă. Într-un astfel de caz, repararea maşinii poate să dureze şi patru luni“.



 
Primeste zilnic prin e-mail cele mai importante stiri din Oltenia. Aboneaza-te acum la newsletter! »

  • Currently 4.41/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.

Nota curentă: 4.4 din 17 voturi





Comentarii

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul comentariilor. Mesajele care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.

  1. de Florica prostu':
    Bine documentat autorul articolului. Da' ia sa-mi spuna el mie cum trimite politia acasa o amenda de radar luata pe soseaua Bucuresti - Ploiesti de un conducator aflat la volanul unui auto cu nr. de Bulgaria ? O trimite in Bulgaria la un om care nu a savarsit el contraventia ? Si uite-asa se ajunge la neintelegeri. Cum afla politia cine a fugit de la locul accidentului, daca se intampla asa ceva cu o masina avand nr. de Bulgaria ? Face politia romana cercetari in Bulgaria cu ajutorul politistilor bulgari? Si ce rezolva daca romanul a revandut masina fara acte la alta persoana,iar aceea a revandu-o si tot asa ? Va spun eu ca politia nu va tolera siuatia la nesfarsit. Chestia asta cu nr. de Bulgaria nu are cum sa stea in picioare. Nu are cum. E o amagire temporara.
    2008-03-31, 10:07:11 (89.120.253.*)
  2. de vis:
    Bine mai baieti! In sfarsit cei de la gds incep sa trateze si probleme mai de actualitate. Dar mi se pare mie sau doar o parte din redactori se documenteaza ca la carte. Restul nu stiu ce fac, ori sunt prea plictisiti ori sunt prost platiti. E super articolul!!! Bravo Tudor, bravo Gavrila
    2008-03-31, 10:12:32 (86.126.18.*)
  3. de Florica prostu':
    D-le Zuican, sunteti si dvs. seful Circulatiei, m-ati dat pe spate cu declaratia dvs. Pai masinile nu mai trec prin Vama, dar trec prin Politia de Frontiera, care face controlul documentelor. Vama e una, e cu marfurile, iar politia de frontiera e cu documentele de identittae si actele de masini. Adica sa inteleg ca io, daca iau masina uni prieten, pot s-o scot din tara fara sa ma controleze nimeni ? Va spun io daca nu stiati ca ma controleaza sa vada daca am procura. Si daca n-am procura, nu trec. Dvs. nu conlucrati cu Politia de Frontiera, care ar trebui sa aplice pe procura viza cu data intrarii in tara, cum mi-a aplicat mie. Va vine sa credeti ? Mie mi-a pus viza pe procura unu de la Nadlac.
    2008-03-31, 10:19:17 (89.120.253.*)
  4. de Florica prostu':
    Hai sa va dau o manevra presupusa: cumperi o masina, o inscrii in Bulgaria, mai "cumperi" (adica o furi")o masina identica, "clonezi actele" in Republica Moldova (unde gasesti falsificatorul in ziar) dupe cea din Bulgaria si o revinzi la un fraier, dar ii spui sa nu faca acte ca sa nu achite taxa de prima inmatriculare, ci doar sa ia cheile si sa umble asa, el nestiind ca a cumparat o masina furata. Si politia nu are cum sa-l prinda, ca vanzatorul a mai falsificat si seria caroseriei. Si uite asa ajungem iarasi la tot felul de bazaconii pt. ca politia tolereaza niste chestiuni. Pai daca individul nu are cum sa justifice data procurii sau data intrarii in tara, luati-i actele !Simplu. Este problema lui sa justifice, nu treaba politiei. Daca mi se dezlipeste eticheta de pe trusa de prim ajutor, nu-mi dati amenda ca a expirat fiindca nu puteti data termenul de valabilitate ? Va credeam politisti, nu tentative. Cu scuzele de rigoare. Fac jmekerii de cartier ce vor din voi.
    2008-03-31, 10:35:34 (89.120.253.*)
  5. de Florica prostu':
    iar daca ai nesansa sa fii lovit de o masina cu nr. straine, sa zici multam daca mai iei banii dupa vreun an de zile, nu dupa cateva luni.. Am fost lovit de o babornita cu un Peugeot 107 in Bologna, mi-a facut remorca varza si am recuperat dauna dupa un an si dupa patru drumuri la Politia Stradale Bologna Sud, fiindca firma de asigurari nu era obisnuita cu asemenea proceduri si le gresea de fiecare data. Nu am fost ajutat cu informatii nici macar de catre CSA (Comisia de Supraveghere a Asigurarilor din Romania). Am avut nevoie de un avocat italian, Giulio Cirimele,ca sa-mi iau banii, 200 de euro i-am dat onorariu. Io bag masina inscrisa legal in garaj si-mi iau si io o bulgaroaica, d-aia cu celulita, da' buuna.
    2008-03-31, 11:59:53 (89.120.253.*)
  6. de mine:
    ''nea'' florica vezi ca vorbesti cam mult si prost nu te mai tot da atat de destept!!!
    2008-03-31, 13:09:18 (89.40.161.*)
  7. de Florica prostu':
    Pai, ba, frati-miu, mai bine-mi raspundea-i matale la intrebari, daca esti luminat. Adica, daca io am stearsa din permis categoria pt. care am drept sa conduc si politia n-o poate vedea, inseamna ca pot sa conduc orce ? Daca n-am data intrarii in tara inseamna ca pot sa conduc orcat. ? Las matale, ca am scris io la Bucale, la mai mari de prin politie si sa vad daca ce au ei pe site-ul lor e adevarat sa nu, referitor la cat circula o masina cu nr. straine in RO. ca poate trag si io o blugaroaica, d-aia cu celulita...
    2008-03-31, 13:20:03 (89.120.253.*)
  8. de Bibicu:
    Florica, ai dreptate, ESTI !
    2008-03-31, 13:23:02 (79.117.135.*)
  9. de Florica prostu':
    Este ca fac jmekerii ce vor ? Este ca n-are nimeni ce le face ? Este. Pai vedeti ? Una zice politia pe site si alta face. Sau ce sa cred, ca verifica seriile la bulgaroaice cu RAR-ul in strada ? Nu. Le tasteaza si afla ca nu-s declarate furate, dar ele in realitate sunt, doar ca nu tasteaza politia ce trebuie, ci doar ce vede la distanta, numere false clonate (declarate pierdute in Bulgaria si scoase altele). Anunt in ziar din Republica Moldova: "Intermediez acte vanzare-cumparare auto straine". Si mi se spune mie ca recuperez bani daca ma loveste unu din asta calare pe vreo bulgaroaica ciordita cu japca.
    2008-03-31, 14:18:27 (89.120.253.*)
  10. de padeanu:
    nu va mai luati voi de masinile bulgaresti, si hai sa il scuipam in gura pe tariceanu k din cauza lui s-a ajuns in situatia asta. bagaias citroienu in c..
    2008-03-31, 14:59:31 (79.119.80.*)
  11. de Tariceanu:
    Io mi-am trait traiu', mi-am mancat malaiu. Prea tarziu injuraturi la voi, am cel mai lung mandat ne-ntrerupt. de premier dupa 89.
    2008-03-31, 15:09:48 (89.120.253.*)
  12. de Mine:
    Pentru al de la punctul 6 Alege si tu alt nume daca vrei sa te apuci sa te iei de oameni, k numele asta e luat de mine de vreo jumatate de an ... Si nu de alta da' ne mai stim intre noi si confuzam lumea...
    2008-03-31, 17:32:27 (216.123.166.*)
  13. de trotineta Fraud:
    mai Florica, am un scenariu pt tine ca tot se pare ca mergi des in vest: intri in Ungaria: pac stampila pt masina si pt tine (mai in toate tarile dupa 3-6 luni trebuie sa te inregistrezi la "Evidenta populatiei", iesi din Ungaria: pac stampila pt tine si pt masina, intri in Austria: pac stampila...... cred ca poti sa iti imaginezi restul povestii pt ca nu ti se intimpla! NU AI VRUT INTEGRAREA IN E.U. SA AI SI LIBERTATE DE MISCARE?!!! ce vina au politistii sau legile ca vrei sa fii liber?
    2008-03-31, 17:36:23 (84.57.207.*)
  14. de Florica prostu':
    Pai,ba, la unguri si la austrieci nu e lege ca circula masinile 90 de zile. E treaba doar a romanilor sa puna viza pe procura la data intrarii in RO, ca doar in RO e legea asta tampita. Lege pe care ei au dat-o si ei nu stiu s-o aplice. Nu va doresc sa va loveasca o masina asigurata la "AZUR ITALIA" si sa va dea RCA-ul, ca vedeti voi apoi naveta la Italia. Asa si cu Bulgaria, ca nu toti au asigurari cu acoperire in RO. Cand ti-o trage o bulgaroaica te dregi cam greu.
    2008-03-31, 17:48:18 (89.120.253.*)
  15. de Florica prostu':
    Masinile astea de BH, adica de fapt VN de la Varna nu sunt de viitor. Nu e o chestie serioasa si pute a ilegalitate de la o posta, Trotineta draga. Si nici nu ma convinge nimeni pe mine ca romanii trebuie sa plateasca impozite la bulgari. N-aveti cum, oricat os fi io de prostovan, cu P mare si scris cu p mic. Nu e normal si cu asta basta.
    2008-03-31, 18:00:21 (89.120.253.*)
  16. de trotineta Fraud:
    de acord cu tine in legatura cu asigurarile, am patit-o si eu , dar in TOATE TARILE EXISTA LEGEA INMATRICULARII AUTOVEHICULELOR SI A INREGISTRARII PERSOANELOR!!! trebuie sa ma crezi pe cuvint, ca si pe asta am patit-o!
    2008-03-31, 18:20:07 (84.57.207.*)
  17. de florin:
    Deci in primul rand BH vine de la Vidin nu de la Varna ;) si treaba e in totalitate legala.. Este simplu Faci contract de vanzare cumparare pe masina , adica o treci in posesia ta .. ca bun vorbesc Ramane inmatriculata pe numele bulgarului si iti face procura ca sa poti circula E chiar asa greu ? Nu vad nimic ilegal... Daca bulgarul o radiaza comite o ilegalitate pt ca bunul nu mai e al lui si nu vrea nimeni dosar penal ;)
    2008-03-31, 19:50:49 (79.117.181.*)
  18. de Florica prostu':
    Mai, voi pareti mai incuiati ca mine ? 1: de ce politia da reglementari pe care tot ea nu le poate aplica ? 2: de ce politistii confunda Vama cu Politia de Frontiera ca mine Varna cu Vidin si de ce nu conlucreaza (stanga cu dreapta) ca sa aplice legislatia absurda pe care tot ei au inventat-o ? Iar procedura cu procura e legala, ilegal este ca aceasta procedura mascheaza furturi de masini, fiindca politia se face sau chiar nu stie. Pai pe un set de nr. de Bulgaria pot circula 10 masini identice imposibil de verificat. In baza electronica se verifica nr de inmatriculare care nu figureaza ca fiiund furat.
    2008-03-31, 21:06:11 (89.120.253.*)
  19. de Florica prostu':
    Faptul ca masinile cu nr. de Bulgaria devin un fenomen in Romania va determina autoritatile sa aplice masuri: sau sa desfiinteze taxa stupida introdusa la prima inmatriculare si sa lase lumea libera, sau sa aplice ceea ce scrie pe site-ul politiei rutiere la rubrica "Intrebari si raspunsuri frecvente" si anume ca un auto cu nr. straine aflat in posesia unui cetatean roman nu poate circula decat o singura perioada de maximum 90 de zile de la data intrarii in tara. Se subantelege ca a intrat cu procura, fiindca altfel nu ai cum, nu poti intra. Se subantelege ca masina are asigurare pe acea poerioada sau chiar mai mult.
    2008-03-31, 21:21:35 (89.120.253.*)
  20. de Florica prostu':
    Adica sa faca ordine pe strazi, nu sa faca balamuc si mai mult decat este. Sa puna vize pe procuri la intrarea in tara si sa le ia actele. Vor incepe sa produca accidente si o sa primim noi astia cu nr. romanesti un RCA de cine stie unde. Si daca-i ia un radar static unde trimit amenzile, la bulgarul pe numele cui e masina ? Si ala ce face, aduce dovesi ca nu el ? Adica balamuc total.Ca e tortul perfect legal. Ca la noi la nimeni.
    2008-03-31, 21:30:40 (89.120.253.*)
  21. de trotineta Fraud:
    ma` Florica, slava Domnului ca ai umor! te incapatinezi sa ai dreptate: am un prieten pe aici (nu in Romania) care CU MASINA LUI PROPRIE SI PERSONALA isi ia cite o "poza" (radar), iar pe verso-ul amendei care ii vine acasa (e un formular tipizat pt a introduce datele celui care conducea, in cazul ca nu e proprietarul) completeaza cu numele si adresa unei cunostiinte din Maroc! I-a functionat deja de vreo 3 ori pina acum! (mi se pare ca legea germana e singura care are aceasta scapare, se plingeau si prin Auto Bild!...) Baietii destepti combat legea cu legea!
    2008-03-31, 21:50:06 (212.23.103.*)
  22. de oare?:
    cei doi redactori se pare ca au ramas in pana de idei. am citit acelasi articol, asemanator flagrant in unele parti, tot in gazeta in urma cu ceva timp, mai exact in ianuarie. la mai multe mai gavrila si tudor..... :D http://www.gds .ro/Eveniment/2008-0 1-22/Oltenii+fenteaz a+taxa+de+prima+inma triculare&hl=taxa%20 inmatriculare&tip=to ate
    2008-04-01, 00:49:57 (79.117.176.*)
  23. de whatever:
    ba,voi ati innebunit?unde draq ati vazut voi masini cu nr de bulgaria p-aci???or fi vreo 2-3 handicapati care si-au luat ,nu zic,da un om cu scaun la cap n-ar face asa ceva,ametesti sa te tot duci in bulgaria sa platesti impozite,lasati-o balta!
    2008-04-01, 07:56:46 (79.117.139.*)
  24. de thereau:
    cum dreaq nu vedeti masini k au rasarit ca ciupercile dupa plooaie , si sincer ma bate gandul sa ma bag , atata timp cat ei ne fura cu taxa noi sa fim coecti cu ei , ce nu stiu yo e k vroiam sa iau una imtr in bg , si cum dreaq mai face procura aia pe numele meu DAk poate cineva sa imi rasp sunt recunoscator , si daca ei fac japk cu noi noi sa fim corecti sa dai 5000 e pe un opel astra 93 ... mai bine iau pe bg cu 1500 ....2000 imatr pe bg nu va m pupat
    2008-04-07, 16:55:24 (89.41.144.*)
  25. de thereau :
    deci sa cumpar una din romania imatr in bulgaria adica de la unu din buc sa o cumpar yo ,,,ce nu inteleg cu procura cum se face deci e facuta pe numele lu ala de bulgar , si ala o face mai departe pe numele meu sa u se schimba asta nust merci
    2008-04-07, 17:14:49 (89.41.144.*)



Jiunimea Blog

5 secunde - stiri instant
Diverse:

Vremea:
Acum: 14°C.
La noapte: 11°C.
Mâine: 21°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta 4.4587 lei
USD: Tendinta 3.5272 lei








Restaurante in Craiova
Restaurante in Craiova

Hoteluri in Craiova
Hoteluri in Craiova

Mobila in Craiova
Mobila in Craiova

Policlinici in Craiova
Policlinici in Craiova



Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
Sumarul ediţiei:

Ultima ora