10 C
Craiova
joi, 18 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateAeroportul Internaţional Craiova, în ceaţă

Aeroportul Internaţional Craiova, în ceaţă

15 pasageri pentru cursa Carpatair Constanţa – Craiova – Timişoara nu s-au putut îmbarca ieri dimineaţă, deoarece aeronava nu a putut ateriza pe Aeroportul Internaţional Craiova din cauza ceţii.

Cei 15 pasageri ar fi trebuit să urce la bordul aeronavei companiei Carpatair pentru a ajunge la Timişoara. Din cauza condiţiilor meteo, avionul de tip SAAB 2000 nu a putut ateriza, pilotul survolând mai bine de 30 de minute aeroportul, după care a luat decizia de a se îndrepta către Timişoara, fără să mai ia la bord pasagerii din Craiova.

„Este imposibil să ai un aeroport internaţional unde să se întâmple aşa ceva. La Craiova nu avem nici sistem de realimentare, nici aparatura necesară pentru a ghida avioanele la aterizare pe ceaţă. Noi, clienţii, suntem cei care pierdem. Acum trebuie să găsim alte mijloace de transport pentru a ajunge în Timişoara. Am crezut că avionul este mai rapid“, a declarat pentru NewsIn unul dintre pasagerii cursei. La bordul avionului se aflau 39 de pasageri, dintre care unul ar fi trebuit să coboare la Craiova.

Aeroportul nu are staţie de alimentare

Conform planului de zbor, aeronava Carpatair ar fi trebuit să aterizeze la Craiova la ora 7.20. Atât radarul meteo, cu care este echipat avionul, cât şi turnul de control al aeroportului indicau vizibilitate 150 de metri şi ceaţă la 30-90 de metri deasupra solului. Pilotul avionului ar fi trebuit să coboare sub plafonul de 30-90 de metri pentru a vedea pista. Aeroportul din Craiova nu este dotat cu ILS, un sistem care, în condiţii de ceaţă, ajută pilotul să vadă pe instrumentele de bord ale aparatului axa pistei de aterizare şi distanţa faţă de aceasta. Aeroportul nu dispune nici de o staţie de alimentare cu carburant, ci doar un contract cu firma Total Air din Bucureşti, care, la cerere, poate trimite o cisternă cu carburant. „Avionul ar fi putut fi alimentat aici şi îşi putea relua zborul după aproximativ trei ore“, a declarat Mircea Dumitru, directorul Aeroportului Internaţional Craiova. Pilotul aeronavei Carpatair, aflându-se în permanent contact cu turnul de control, la ora 7.18 a luat decizia de a survola aeroportul pentru 30-35 de minute. La ora 7.53, comandantul aeronavei s-a îndreptat către Aeroportul Timişoara, deoarece ceaţa nu se împrăştiase suficient, iar vizibilitatea era de 300 de metri, în condiţiile în care, pentru aterizare fără riscuri, era necesară o vizibilitate de 800 de metri.

Pasagerii, despăgubiţi

Pasagerii rămaşi la sol pe Aeroportul din Craiova au cerut despăgubiri financiare companiei Carpatair.

„Regula care guvernează zborul este siguranţa pasagerilor şi a aeronavei. Aterizarea era un risc în condiţiile meteo respective. Nu se poate sacrifica siguranţa pasagerilor doar pentru că vrea un cetăţean“, a declarat Dan Andrei, vicepreşedintele Carpatair, menţionând că firma va suporta costul daunelor provocate de incident. „Din cei 15 pasageri, opt şi-au amânat plecarea pentru cursa de joi, trei au optat pentru cursa de miercuri, urmând să ajungă la Timişoara prin mijloace de transport proprii şi să li se deconteze cheltuielile, doi au cerut rambursarea banilor pe bilete, iar doi nu vor nimic, doar au făcut gălăgie“, a mai declarat Andrei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

6 COMENTARII