13.4 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateRevendicatorii aterizează forţat pe terenul statului

Revendicatorii aterizează forţat pe terenul statului

Vânat din toate părţile de samsarii imobiliari, terenul Aeroclubului Oltenia începe să se împuţineze. O halcă zdravănă din cele 56 de hectare situate în Podari, în zona Balta Verde, a fost retrocedată persoanelor care au revendicat terenul, deşi proprietarul de drept nu este Primăria Podari, ci statul român.

Evaluate la câteva zeci de milioane de euro pe piaţa imobiliară, hectarele de teren unde îşi desfăşoară activitatea Aeroclubul Oltenia le-au făcut cu ochiul de ani buni afaceriştilor de tot tipul conectaţi la deciziile politice şi administrative care se iau la nivelul judeţului. Printre numele cunoscute ale celor care au încercat să preia terenul sub diferite forme a fost şi Dinel Staicu, despre a cărui strategie GdS a scris pe larg la momentul respectiv. Omul de afaceri a şi reuşit să se menţină în coasta Aeroclubului, cumpărând mai multe clădiri şi cesionând dreptul de folosinţă pentru 16 din cele 56 de hectare. În ciuda încercărilor repetate, terenul a rămas, deocamdată, în ograda statului. Nu întreaga suprafaţă, însă.

 

Cu ţăruşul în averea statului

 

Comandantul Aeroclubului, Cristian Smarandache, a descoperit recent cu surprindere că mai multe hectare şi-au schimbat proprietarul fără ştirea sa, după ce Primăria Podari a retrocedat mai multor persoane terenuri pe Legea 18/1991. Unele dintre ele au fost deja vândute, iar noii stăpâni ai pământului au început să-şi ridice case pe terenul Aeroclubului, după cum spune comandantul. „Am văzut din zbor câţiva oameni care băteau ţăruşi la o sută de metri în interiorul terenului pe partea cu şoseaua Popoveni. Din curiozitate, m-am dus să văd despre ce e vorba şi aşa am aflat că fuseseră puşi în posesie în urmă cu mai mulţi ani. Nu ştiu ce s-a întâmplat, dar acel teren este în administrarea Aeroclubului Oltenia şi în proprietatea statului. Am depus deja documentaţia pentru obţinerea autorizaţiei de construire a unui gard, mai ales că există lege care ne permite să împrejmuim, dat fiind faptul că terenul reprezintă pista noastră de zbor. Să mă dea în judecată dacă vor!“, a spus Smarandache.

Încurcăturile nu se opresc însă aici. Atât Aeroclubul, cât şi persoanele fizice au documentaţie şi cărţi funciare pe respectiva suprafaţă de teren, adică, oficial, sunt doi proprietari care nu ştiau unul de celălalt. „Noi am făcut cadastru în 2001, ei în 2003. Ca să le demonstrez că am dreptate, am chemat cadastriştii de la Oficiul de Cadastru Dolj să măsoare încă o dată şi s-a dovedit că documentaţia noastră a fost bună. De asemenea, am cerut Primăriei Craiova să nu mai emită autorizaţii de construire respectivelor persoane care m-au şi ameninţat că mă reclamă autorităţilor“, a mai spus comandantul Aeroclubului Oltenia.

Misterul e la Podari

 

Oficialii Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (OCPI) Dolj ştiu de încurcăturile care au apărut la Balta Verde, dar spun că situaţia se va rezolva prin împăcarea părţilor. Totodată, aceştia cred că de vină ar fi conducerea Aeroclubului, care şi-a inclus în inventar o suprafaţă de teren mai mare decât cea la care avea dreptul. „Într-adevăr, am trimis cadastriştii să măsoare suprafaţa de teren. Problemele au apărut după ce oamenii au fost puşi în posesie. Cred că în cele din urmă vor ajunge la o înţelegere“, a declarat Maria Băsescu, directoarea OCPI Dolj. Şi reprezentanţii Primăriei Craiova cunoşteau situaţia tensionată din jurul pământurilor de la marginea Craiovei, dar s-au disculpat spunând că nu ei au pus în posesie, ci Primăria Podari. „Terenul de lângă şoseaua Popoveni, unde îşi construiesc oamenii case, a fost retrocedat de Comisia Locală de Aplicare a Legii fondului funciar din Podari, chiar dacă terenul figurează la Craiova, conform Planului de Urbanism General din 2000. Aşa spune Legea 18/1991. Deci confuzia s-a făcut la Podari“, a spus şefa Serviciului Registru Agricol şi Măsurători Topo din Primăria Craiova, Camelia Dinu. Cu toate acestea, autorizaţiile de construire sunt eliberate de municipalitatea din Bănie, şi nu de cei din Podari. Astfel de anomalii s-au întâmplat şi în cazul terenurilor de la Cârcea şi Malu Mare, pentru care proprietarii plătesc taxe şi impozite la Craiova, deşi, conform legii, pământurile lor sunt pe raza administrativă a comunelor. Am încercat să aflăm şi părerea primarului Constantin Gheorghiţă, tartorele retrocedărilor din Podari, dar acesta nu a răspuns la telefon.

 

Război cu SA-ul şi SRL-ul

 

Pe lângă problema hectarelor dispărute, Aeroclubul are pe cap şi grija procesului cu două firme cu acelaşi nume, Agroavia, una societate pe acţiuni, cealaltă- SRL. Prima, controlată de Dinel Staicu, a cumpărat de la cealaltă, deţinută de un anume Mihai Călin, mai multe clădiri, precum şi dreptul de utilizare a unei suprafeţe de 16 hectare din pista Aeroclubului. Încercând să se instaleze cât mai bine pe averea statului, SRL-ul a reuşit să-şi intabuleze dreptul de administrare asupra pământului, deşi administrator de drept era Aeroclubul. Acelaşi lucru a încercat să-l facă şi firma lui Staicu, dar cadastriştii s-au prins de şmecherie şi i-au respins cererea. Tocmai de aceea, Agroavia SA a făcut plângere la Judecătoria Craiova, dar a pierdut procesul la această instanţă. Cu una dintre probleme rezolvată, oficialii Aeroclubului încearcă acum să-l lase pe Călin fără dreptul de administrare pe care l-a obţinut în condiţii dubioase.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU