6.7 C
Craiova
joi, 18 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateDe ce va veni Ford la Craiova

De ce va veni Ford la Craiova

Guvernul a decis ce vrea de la viitorul cumparator al Daewoo: bani si o productie de 300.000 de automobile pe an.


Informatia a fost dezvaluita ieri de presedintele Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului, Theodor Atanasiu, care a declarat la prezentarea planului de privatizare pe anul in curs ca guvernul si-a trasat sarcina sa gaseasca un cumparator dispus sa investeasca in cresterea capacitatii de productie a fabricii de la Craiova. „In strategie vom cere o privatizare care sa asigure functionarea unei fabrici moderne, cu o productie semnificativa de 300 de mii de unitati anual“, a afirmat Atanasiu, citat de NewsIn. Primii pasi pentru gasirea cumparatorului ii va face comisia de privatizare a societatii, care se va intruni prima data saptamâna viitoare pentru a lua in discutie strategia de privatizare, potrivit presedintelui AVAS.


Tata si Cherry ies din cursa


Oficial, in cursa pentru cumpararea Daewoo România sunt patru firme: americanii de la Ford si General Motors, indienii de la Tata si chinezii de la Cherry. In realitate, tinând cont de puterea financiara, sunt decât doua, iar dupa cum circula zvonurile, una e data ca si câstigatoare, si anume Ford. Dupa ce guvernul si-a fixat tinta de 300.000 de masini pe an, cel putin unul dintre ultimii competitori, mai precis Tata, va iesi pe tusa dintr-un motiv simplu. Anul trecut, indienii s-au chinuit sa produca putin peste 500.000 de automobile si le va fi aproape imposibil sa mai scoata de pe benzile de productie din Craiova inca 300.000 de bucati. Chinezii au fost outsideri de la inceput si nu au venit sa viziteze fabrica nici macar din curiozitate, deci ies din calcul. Desi s-a vorbit despre General Motors ca ar fi avantajata de liniile de productie croite pe calapodul modelelor pe care le produce deja in Asia, cerinta guvernului român ar obliga-o la investitii de zeci de milioane de euro pe care le-ar putea investi foarte bine in fabrica Daewoo din Coreea.


In prezent, Daewoo România nu poate produce mai mult de 125.000 de automobile, dupa cum a declarat purtatorul de cuvânt al societatii, Valeriu Gârlea, deci cei de la GM ar trebui sa suplimenteze liniile de productie pentru diferenta pâna la 300.000. La acest inconvenient se adauga cele aproximativ 300.000 de masini produse in Coreea pe care trebuie sa le vânda. In aceste conditii, Ford ar ramâne singura varianta, date fiind anunturile oficialilor sai cum ca, pentru a veni la Craiova, vor inchide alta fabrica din Spania. Liderul Sindicatului Rodae din cadrul uzinei craiovene, Ovidiu Cioroianu, confirma faptul ca acela care va veni la Daewoo va trebui sa aiba o strategie bine pusa la punct dupa cumpararea fabricii. „Nu sa produci masini e greu, ci sa le vinzi. 300.000 de masini inseamna ca viitorul proprietar va trebui sa vina cu un model de succes, care sa-i asigure piata de desfacere atât in tara, cât si in exterior. Indiferent cine va veni, cert este un lucru. Daca nu ne vând anul acesta, din 2008 va fi foarte greu sa o mai faca“, a declarat Cioroianu.


De ce 300.000 de masini?


Nici purtatorul de cuvânt al AVAS nu stia ieri acest lucru. Adriana Tran a declarat ca grila de evaluare va fi inclusa in caietul de sarcini, dar nu a putut spune ce se va intâmpla in cazul in care câstigatorul nu va produce cele 300.000 de automobile. Aceste detalii vor fi dezbatute in cadrul intâlnirilor comisiei de privatizare.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS