22 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024

Trafic de cosmar

Numarul mare de masini care circula in fiecare zi pe strazile din Craiova provoaca frecvent blocaje care dau batai de cap soferilor prinsi in trafic. Pentru a veni in ajutorul soferilor, cu ajutorul politistilor de la rutiera am realizat un clasament al celor mai aglomerate artere din municipiu.


Strazile aglomerate si ambuteiajele sunt frecvente in zona centrala a orasului, de luni pâna vineri, intre orele 10.00 si 18.00, dar mai ales in jurul prânzului. Majoritatea arterelor pe care soferii le strabat cu greutate sunt in zona centrala. Printre acestea se numara strada Popa Sapca si Ion Maiorescu, in zona Colegiului „Carol I“, A. I. Cuza, in zona Judecatoriei Craiova, Mihail Kogalniceanu, Panait Mosoiu, Calea Unirii si strada Aries. Pe lânga acestea, mai departe de zona centrala a orasului se circula bara la bara pe strada Principatele Unite, in zona Scolii nr. 2, Nicolae Balcescu, in zona Pietei Centrale, Constantin Brâncusi, Mihai Viteazul si strada Popoveni. Bulevardul Nicolae Titulescu este aglomerat mai ales in zona celor doua hipermarketuri. Conform celor de la rutiera, principalele cauze ale aglomeratiei de pe soselele din Craiova sunt strazile inguste si lipsa locurilor de parcare, corelate cu cresterea numarului de masini din ultimii ani. „Principalul factor al aglomeratiei este configuratia strazilor, care sunt foarte inguste, unele doar cu câte o banda pe sens. La acesta se adauga si lipsa locurilor de parcare, dar si cresterea numarului autovehiculelor din ultimii ani“, a declarat subcomisar Marius Stamin, ofiter in cadrul Serviciului Politiei Rutiere Dolj.


Pe lânga aceste cauze, politistii spun ca si prostul obicei al soferilor de a se deplasa cu masina pâna in fata magazinului sau institutiei unde au treaba si indisciplina altora care parcheaza fara a se gândi si la altii contribuie la aglomerarea traficului din municipiu.


Centura de Nord, prea putin folosita


O cauza a traficului aglomerat de pe bulevardele Dacia si Decebal, cunoscute ca rocada Craiovei, a fost identificata de politistii de la rutiera in folosirea sub capacitate a Centurii de Nord a orasului. „Prea putini soferi de vehicule de mare tonaj folosesc centura si circula tot pe ruta pe care o stiau, pe bulevardele Dacia si Decebal, sufocând traficul“, a declarat Emil Zuican, seful Biroului Politiei Rutiere Craiova. Oamenii legii le recomanda soferilor de autovehicule de peste 3,5 tone sa utilizeze Centura de Nord daca doar tranziteaza orasul si spun ca, in cazul in care vor fi depistati in trafic pe strazile din municipiu, risca sa fie sanctionati cu amenda intre 6 si 8 puncte.


Intersectia si ambuteiajul


Cele mai multe intersectii din Craiova nu pot fi traversate de mii de autoturisme zilnic, frecvent creându-se ambuteiaje.


Conform politistilor de la rutiera, acestea apar din cauza fortarii intersectiei de catre unii soferi si a faptului ca soferii trebuie sa acorde prioritate pietonilor care traverseaza pe culoarea verde a semaforului. Intersectiile din Craiova predispuse la ambuteiaje sunt cea dintre strazile A. I. Cuza cu Aries, Bariera Vâlcii cu bulevardul Dacia, Ion Maiorescu cu Popa Sapca si Madona Dudu, Kogalniceanu cu Plopsor, bulevardul Nicolae Titulescu cu Amaradia si cu Brâncusi, Stefan cel Mare cu Principatele Unite.


Masuri de rezolvare a aglomeratiei de pe strazi


Politistii au identificat masurile care ar putea fluidiza sau macar ameliora traficul rutier din municipiul Craiova. „In primul rând ar trebui asigurate locuri de parcare mai multe, care sa poata prelua o mare parte a masinilor oprite in zona centrala a orasului. O alta solutie pentru fluidizarea traficului ar fi realizarea de sensuri giratorii in intersectiile mari, in care nu este posibila semaforizarea“, a explicat subcomisar Marius Stamin. Celelalte solutii indicate de oamenii legii care pot duce la o „aerisire“ a traficului tin de educatia soferilor. Subcomisarul Stamin a mai spus ca acestia ar trebui sa fie mai constienti in ceea ce priveste parcarea, oprirea si stationarea. De asemenea, conducatorii auto ar trebui sa inteleaga ca nu este posibil intotdeauna sa se deplaseze cu masinile chiar pâna in locul in care trebuie sa ajunga.


Raspunsul primariei


Reprezentantii Primariei Craiova spun ca exista o serie de proiecte de fluidizare a traficului in zona centrala a orasului. Pentru anul in curs, primaria a intocmit doua proiecte pentru solicitarea de fonduri europene care cuprind o parcare subterana si un pasaj denivelat. Parcarea subterana, cu o capacitate de 1.000 de locuri, va fi amenajata in zona strazii Romul. Pasajul denivelat va fi amplasat peste Calea Bucuresti, se va intinde de la intersectia cu strada Romul pâna in zona Spitalului „Victor Babes“ si va prelua o parte importanta a traficului de pe Calea Bucuresti. Pe lânga aceste doua proiecte, Primaria Craiova vrea sa realizeze in acest an sincronizarea semafoarelor de pe Calea Bucuresti, bulevardul Nicolae Titulescu si Severinului, astfel ca circulatia sa se realizeze fluent. Intersectia strazilor Brestei cu Maria Tanase va fi semaforizata, se va realiza un sens giratoriu in intersectia bulevardului Dacia cu strada Amaradia. De asemenea, se afla in stadiul de executare al proiectului de fezabilitate crearea unor parcari laterale pe strada Mihai Viteazul.


Autovehicule in Craiova


Serviciul Public Comunitar Regim Permise si Inmatriculari Dolj are in evidenta 121.000 de autovehicule si 178.000 de posesori de permise de conducere la nivelul judetului Dolj. Conform reprezentantilor Serviciului de Impozite si Taxe din cadrul Primariei Craiova, peste 90.000 de autovehicule din cele 121.000 sunt inregistrate in Craiova.


Evitarea aglomeratiei


Politistii ii sfatuiesc pe soferii craioveni sa evite pe cât posibil, in orele de vârf, deplasarea prin zona centrala a orasului. De asemenea, conducatorilor auto le este recomandat sa plece mai devreme la drum, pentru ca atunci când se grabesc sunt predispusi sa incalce regulile de circulatie.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

4 COMENTARII