10.6 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateGeneral Motors trage Matizul pe dreapta

General Motors trage Matizul pe dreapta

Daewoo Automobile România (DWAR) are probleme cu furnizorul sau de piese pentru asamblarea masinilor livrate pe piata din România, General Motors Daewoo Auto and Technology (GMDAT) din Coreea. Societatea preluata de gigantul american GM a sistat livrarea unor piese care pun in pericol productia de Matiz la fabrica din Craiova.


Relatiile contractuale dintre DWAR si GMDAT sunt puse la grea incercare exact in perioada in care Daewoo România se pregateste de privatizare. Aflat in postura de client al produselor realizate la fabrica din Craiova, cât si de furnizor de piese, GMDAT i-a anuntat pe oficialii români in urma cu câteva zile ca nu mai poate sa le livreze volane cu airbag necesare la asamblarea modelului Matiz, masina care aduce cele mai mari incasari in contul DWAR, societate obligata sa se autofinanteze. „Sunt probleme cu aprovizionarea volanelor cu airbag pentru Matiz si din aceasta cauza sectia de asamblare caroserii a fost oprita. Cei de la GMDAT ne-au spus ca sunt in imposibilitate de a furniza cantitatea necesara, lucru care afecteaza fluxul tehnologic“, a declarat pentru GdS liderul de sindicat de la fabrica din Craiova, Ovidiu Cioroianu. Acesta a precizat ca o astfel de problema a mai aparut si in urma cu aproximativ un an si jumatate, când coreenii preluati de americanii de la General Motors au sistat temporar livrarea de motoare si cutii de viteze.


Care-i solutia?


Cioroianu a declarat ca DWAR nu se gândeste sa dea in judecata firma din Coreea, deoarece procesul ar dura si nu ar rezolva problema din prezent a fabricii din Craiova. „Puteam sa ne adresam instantei, dar pe noi ne intereseaza ca problema sa se rezolve repede. Salariatii care au ramas momentan fara obiectul muncii vor fi detasati la alte sectii unde se produc componente pentru alti clienti si pentru GMDAT“, a mai spus liderul de sindicat. Cu alte cuvinte, in calitate de beneficiar, GMDAT isi primeste produsele conform contractului, dar in calitate de furnizor pentru DWAR, acesta nu are solutii. Surse din cadrul companiei au declarat ca sistarea livrarii de volane ar putea fi o strategie a GM de a forta autoritatile române sa-i vânda fabrica de la Craiova, date fiind intentiile exprimate de oficialii americani de preluare a DWAR si concurenta rivalilor de la Ford.


Ce se intâmpla cu Matizul


Ovidiu Cioroianu spune ca, daca situatia se prelungeste, ar putea aparea probleme. „Noroc ca in decembrie am produs mai multe masini si vom putea face fata daca si cererea depaseste oferta. Noi traim din ce vindem“, a spus acesta. Productia celorlalte modele, Cielo si Nubira, nu va fi pusa in pericol.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU