14 C
Craiova
joi, 18 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCanalizare in bataie de joc

Canalizare in bataie de joc

Constructorul noii canalizari de pe bulevardul Nicolae Titulescu, Alpine-Mayreder BAU GmbH, a uitat sa racordeze la sistem, in toamna trecuta, o retea intreaga, despre care nu se stie unde deverseaza mizeriile din cartier. Intre timp, asfaltul a inceput sa se scufunde.


Una dintre cele mai mari artere de circulatie din Banie, bulevardul Nicolae Titulescu, a fost strangulata din nou ieri de utilaje si gropi, dupa ce mai bine de o jumatate de an santierul noii canalizari a bagat in sperieti mii de craioveni: locatari, pietoni ori soferi nevoiti sa circule cu autovehiculele prin zona. Se pare ca firma care a construit noua retea de canalizare, societatea Alpine-Mayreder BAU GmbH, condusa de directorul „no comment“ Petre Papadopol, membra a consortiului din care mai fac parte Hidroconstructia SA Bucuresti si Rabmer BAU GmbH, a uitat sa racordeze la canalizare si reteaua de pe strada Opanez, care preia apele reziduale de la o mare parte a cartierului George Enescu. Seful de proiect, directorul Dumitru Hornoiu, de la Hidroconstructia, nu a oferit explicatii, prevalându-se de clauzele de confidentialitate si trimitându-ne la Petre Papadopol, care ne-a inchis telefonul in doua rânduri. Mentionam ca Alpine-Mayreder BAU GmbH a fost acuzata ca lucreaza cu viteza melcului inca din mai 2006, atât de reprezentantii Primariei Craiova, cât si de cei ai Regiei Autonome Apa. In plus, in urma cu o saptamâna, observând ca la intersectia bulevardului Nicolae Titulescu asfaltul da sa se scufunde, primaria i-a solicitat firmei Alpine-Mayreder sa refaca portiunea lasata, conform contractului, fara sa stie din ce cauza carosabilul cedeaza.


„In contract este prevazut clar ca, dupa lucrari, strada si trotuarul trebuie aduse la forma initiala. Noi am avertizat constructorul ca nu si-a respectat clauzele si l-am somat sa remedieze portiunea de carosabil care incepuse sa se lase. La acea data, nu aveam idee care era cauza acelei denivelari“, a spus Adriana Motocu, directoarea Directiei tehnice a Primariei Craiova.


Interventie-surpriza


Primarul Craiovei, Antonie Solomon, s-a aratat surprins ieri ca pe bulevardul Nicolae Titulescu lucreaza la canalizare altcineva decât Regia Autonoma Apa. „Am fost instiintat ca s-ar putea sa existe o problema cu un racord la canalizare, dar intelesesem ca Regia Apa va interveni, intrucât nu ar fi vorba de noua canalizare, ci de cea veche. Mâine (astazi – n.r.) o sa merg acolo sa vad ce s-a intâmplat“, a afirmat Solomon. La fel de nelamurit era si directorul general al Regiei Autonome Apa, Constantin Stamatoiu: „Când am observat ca se lasa asfaltul, ne-am gândit imediat ca este posibil sa se fi intâmplat ceva cu racordul de pe strada Opanez sau chiar sa nu existe un racord si aveam de gând sa sapam. Se pare insa ca problema este a constructorilor care au realizat noua canalizare, fiindca acolo s-a lasat asfaltul“, a spus Stamatoiu. Nimeni nu a putut sa ne spuna insa care este adevaratul motiv pentru care strada a fost din nou distrusa.


Tramvaiul plutitor


Anul 2007 le rezerva craiovenilor un bulevard Nicolae Titulescu in plin santier. Astfel, proiectul ISPA pentru canalizare continua cu jumatate din strada, iar reabilitarea liniei de tramvai este la inceput. Cosmarul nu consta numai in volumul activitatilor proiectate, ci si in faptul ca specialistii se asteapta la surprize asemenea celei mentionate inca inainte de demararea lucrarilor. Cea mai mare temere ar fi ca linia de tramvai, care se afla deasupra vechii canalizari dezafectate in 2006, se poate scufunda, in timp, eventual cu tramvaie cu tot. Potrivit specialistilor din Primaria Craiova, astuparea cu beton a canalului scos din uz nu a fost prinsa in proiectul de buget pe 2007, iar constructia unei noi platforme de rulare a tramvaiului peste un tunel aflat la sase metri adâncime nu ar fi tocmai o solutie fericita. Primarul Antonie Solomon a spus ieri ca exista posibilitatea ca acea canalizare sa fie astupata doar la capete, adâncimea la care este plasata excluzând riscul scufundarii.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS