8.9 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateDirectorul RAT Craiova contesta raportul primariei

Directorul RAT Craiova contesta raportul primariei

Iulian Ocroteala, directorul general al Regiei de Transport Craiova, a avut joi timp pentru a oferi explicatii in legatura cu raportul intocmit de sase reprezentanti ai Primariei Craiova in urma unui control efectuat la aceasta regie. El spune ca o mare parte din datele furnizate in acest raport sint eronate si ca nu se poate pune problema unui management defectuos la aceasta intreprindere.

Intr-un raport intocmit in urma unui control la RAT Craiova de catre viceprimarul Mihai Dragu, Nicolae Pascu, Ion Lupulescu, Sever Bordu, Eugen Titoiu si Nicolae Tufan s-a constatat ca transportul in comun aduce importante pierderi si suge banii bugetului local.

Toate aceste pierderi sint cauzate de un management defectuos. Biletele au fost scumpite si s-a diminuat numarul de calatori. Tot in raport se mentioneaza ca, incepind cu anul 2001, regia a primit fonduri importante pentru constituirea de stocuri de materiale, piese de schimb, combustibil si lubrifianti, acestea fiind duble fata de ani anteriori, mentinindu-se si in 2002 la un nivel destul de mare.

In legatura cu acest raport, Iulian Ocroteala spune ca mare parte a cifrelor sint eronate si a solicitat o reconstatare.

„Am solicitat sa mai vina o data comisia sa le prezint si eu documente. Pentru ca, spre exemplu, acum patru ani aveam stocuri de materiale de 12,5 miliarde de lei, cam un milion de dolari la valoarea actuala. Acum am stocuri de piese de cinci miliarde de lei, deci s-au redus drastic. Materialele pe care le am acum in depozite sint infime in comparatie cu imensul parc auto din dotarea RAT. Anul trecut a fost mai greu pentru ca toate mijloacele de transport din dotare au fost modernizate, reparate si restilizate din surse proprii. Daca pina acum aveam o subventie de 50 la suta pentru cumpararea de materiale, acum primaria subventioneaza cu 15 la suta“, spune directorul RAT, Iulian Ocroteala.

Cetatenii n-au serviciu si nu calatoresc cu RAT

In legatura cu micsorarea numarului de calatori si cresterea pretului unei calatorii, directorul regiei da vina de tranzitia din Craiova si disponibilizarile masive de la marile intreprinderi:

„Pretul unui bilet a crescut de la cinci la sapte mii din cauza scumpirii carburantilor. Aceasta crestere a pretului a coincis si cu lunile de vara, cind tot transportul urban are de suferit, pentru ca o mare parte a populatiei este plecata in vacante. Masivele disponibilizari de pe platformele industriale ale Craiovei sint o cauza a diminuarii numarului de calatori, pentru ca a fost rupta legatura dintre cartiere si intreprinderile unde erau transportati mii de oameni zilnic. Oricum, eu am propus ca pretul unui bilet sa fie de 6.500 de lei, cum are concurenta, dar pina la urma s-a stabilit la 7.000 de lei costul unei calatorii. Cresterea pretului unui bilet a fost influentata si de cresterea pretului la combustibil, care are repercusiuni directe in costul unei calatorii. In ceea ce priveste datoriile catre furnizori, ele nu sint atit de mari cum se arata in raportul primariei si este exclus sa se treaca la executari silite. Deja am achitat o parte din restante si le voi achita pe toate. Dar orice intreprindere mare are datorii“, a mai spus Iulian Ocroteala.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS