16.2 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024

Intentia conteaza!

Televiziunea prin cablu a patruns si in mediul rural. Acum, si tata Leana poate sa se uite la telenovele sau la buletinele de stiri, asa cum fac cucoanele de la oras. Numai ca, spre deosebire de oras, la tara, abonamentul este la jumatate de pret, adica 67.000 de lei, iar calitatea semnalului uneori lasa de dorit.

De citeva luni, taranii din satele de pe traseul Dunareni – Cerat si-au bagat cablu TV. Bucurie mare in mediul rural, mai ales ca de acum locuitorii au posibilitatea sa urmareasca mai mult de doua posturi de televiziune. Numai ca, din cauza reliefului, dar si a RENEL, nu toti receptioneaza bine programele TV. Elena Mladin, din Dunareni, spune ca are cablu instalat de patru luni: „In general se vad bine majoritatea posturilor. Mai putin cele nationale. TV2 nu se vede deloc. Ne deranjeaza ca nu se vad, mai ales ca platim niste bani. Cei de la cablu au zis ca nu stiu ce defectiuni sint“.

La barul BAHA din Dunareni nu este bun semnalul, iar TV2 nu se vede deloc. Maria Stanuica, din Birca, spune ca s-a cablat de patru luni si nu este multumita de cum se receptioneaza programele TV: „Totul este in functie de vreme. Este frumos afara, se vede bine la televizor si se receptioneaza aproape toate programele; bate vintul sau ploua, piere si semnalul la televizor. Nu stiu ce se intimpla si de ce firma distribuitoare nu isi remediaza defectiunile pentru a nu mai fi probleme. Tot in functie de vreme, programele se suprapun. Daca la mine, care am un televizor cit de cit bun, se intimpla asta, imi dau seama ce se intimpla la cei care au televizoare alb-negru“.

Ion Petre, primarul comunei Goicea, spune ca taxa pe abonament este de 70.000 de lei pe luna: „Prindem doar noua programe si in general sintem multumiti. Uneori se vede mai bine, alteori mai rau. Depinde de vreme. De o saptamina, TV2 nu se vede.

Dorel Florescu, primarul din Giurgita, este de parere ca semnalul este foarte slab din cauza numarului mare de abonati: „Eu cred ca, pe masura ce creste numarul de abonati, scade puterea statiei“.

Operatorul de cablu, SC MITISAT SRL din Craiova, spune ca normele de transmisie sint respectate si ca toate defectiunile care apar pe retea se pot justifica. „Avem foarte multe probleme din cauza celor de la RENEL. Uneori, tensiunea este foarte mica si atunci semnalul este slab. Sau se ard amplificatoarele si pina sint inlocuite dureaza ceva timp“, spune Ilie Chelu, directorul SC MITISAT SRL Craiova.

Orice defectiune are o scuza

Conform contractului incheiat cu abonatii, orice defectiune trebuie remediata in 72 de ore, iar defectiunile mai grave, in zece zile. „De regula, noi le remediem in mai putin de 48 de ore deoarece avem puncte de lucru in fiecare comuna. Problema este ca oamenii nu ne anunta defectiunea. Referitor la receptionarea TV 2, reclamatiile sint justificate, insa noi nu avem nici o vina deoarece releul de la Plenita este cel cu probleme“, spune Marian Chelu, administratorul firmei.

In situatia in care o defectiune se incadreaza in termenul prevazut in contract, de maximum zece zile, operatorul de cablu nu reduce valoarea abonamentului.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS